2013-11-30, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rivarojva
Vad vet du om filten Fnurra?

Inte ett smack.
Jag skulle tro att det är något som diskuterades innan, men som har raderat.
En hel del har blivit raderat mellan mig och Mariooo.
Om inte mod vet så kanske Mariooo vet, synd att hen inte kan svara just nu i tråden.
Citera
2013-11-30, 18:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Det första är att innehållet i sms:en, såsom dessa har beskrivits av C Johansson, inte är förenligt med telefonens placering, dvs. Marina Johanssons uppgift om att hon är på väg till Linköping/Lidköping går inte ihop med det faktum att mobiltelefonen kopplar upp i Spekeröd. Sms:en är inte heller tidsmässigt förenliga med Fredrik Svenssons uppgift om att Marina Johansson redan på förmiddagen lämnade bostaden.

För det andra är det svårförklarligt att Marina Johansson inte svarar i telefon när Ca Johansson ringer, då det från flera håll berättas att Marina Johansson alltid utnyttjade tiden i bilen till att ringa.

För det tredje är sms:ens innehåll oförenligt med att bilen har parkerats vid pendlarstationen i Stora Höga. Då vi numera vet att Marina Johanssons dödades i sin bostad måste hon i sådant fall ha påbörjat resan till Linköping/Lidköping för att därefter avbryta resan och åka hem till bostaden där hon då eller senare har blivit mördad.

För det fjärde framstår sms:et till bilregistret som ytterst märkligt i belysning av att Marina Johansson är på väg att lämna Spekeröd. Av förundersökningen framgår att detta sms nämligen måste ha skickats från en plats längre in i Spekeröd (se ovan) och därmed längre bort från väg som i sin tur skulle leda österut.

Sist, men inte minst, måste den som skickar sms:en, om det inte är Marina Johansson själv vill säga, dels känna till att C Johansson kallas Lillskrutt, dels incidenten vid marinan dagen innan. Personen måste med andra ord finnas i Marina Johanssons närhet.

De angivna omständigheterna talar mycket starkt för att det är Fredrik Svensson som ligger bakom den aktuella telefontrafiken från Marina Johanssons telefon, sannolikt för att leda misstankarna bort från honom själv/skapa villospår.
En generell kommentar till ovanstående är att det framstår som ytterst osannolikt, under alla förhållanden ytterst ovanligt, att en alternativ gärningsman dels dröjer sig kvar i området, dels befattar sig med offrets mobiltelefon på detta sätt, eftersom båda beteendena är förenade med stora risker.

PM Sida 11 (13)
Åklagarkammaren i Uddevalla Datum 2012-11-30
Citera
2013-11-30, 18:29
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Jag blir imponerad av den svenska polisen, de tänker verkligen på allt, missar aldrig nånting oftast
Här kommer väl advokaten knappt att få yttra sig, och vad ska han säga mer än : min kliet förnekar bla bla
Nja, vete fan...i det här fallet glömde man ju bort att kolla ett och annat vid en viss husesyn...
Man missade rent katastrofalt får man lov att säga.

Men trots detta så ska det nog fixa sig ändå till slut att nagla fast den som länge nog
fått gå lös därute i svenska samhället.
Citera
2013-11-30, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Inte ett smack.
Jag skulle tro att det är något som diskuterades innan, men som har raderat.
En hel del har blivit raderat mellan mig och Mariooo.
Om inte mod vet så kanske Mariooo vet, synd att hen inte kan svara just nu i tråden.

Nu ljuger du! Marioo ville också veta hur du visste om filten:

https://www.flashback.org/p42949696#p42949696

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Sorry, jag missade din fråga. Jag var förundrad över att fnurran nämnde en klocka inlindad i filten som skulle visa när mordet skedde. Klockan var ointressant, men jag blev förundrad över att fnurran nämnde en filt. Vi har alla gissat vad emballaget innehåller men filt det har bara fnurran nämnt.

Fnurran är en av dem som har kontakt med FS. Vad har egentligen FS berättat?

Ja, det är verkligen intressant om det är så att det aldrig kommit på tal om någon filt innan. I resningsansökan nämns som bekant en blåaktig filt vid den övre delen av kroppen. Den här tråden är så pass stor nu att vad man än söker på för ord så kommer det upp tusentals inlägg, vilket gör det svårt att kontrollera om det varit något snack om en saknad filt i ett tidigare skede. Men lite rysningar ger det här spåret faktiskt.
Senast redigerad av jorick 2013-11-30 kl. 18:37.
Citera
2013-11-30, 18:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Avokat Hounddog vet inte hur slarvsylta ser ut
Han kanske ska stoppa in fingrarna i sina målvaktshandskar och rådfråga någon med lite erfarenhet av aktuellt fall. Det fjärde på 50 år. Åhajaja hur ska detta gå.
Någon mer erfaren brottsmålsadvokat kanske skulle vara till fördel för Fidde.

Han såg ut som slarvsylta däremot då han intervjuades efter resningsbeslutet den gode Hansson.
Sen såg man att han va en torterad slarvsylta efter häktningsförhandlingen i HD.
Det syntes på Hansson även om han försökte hålla masken att han insåg att loppet är kört.
Hans CV kommer innehålla rättshistoria om mannen han försvarade, som åkte dit för mord efter beviljad resning av HD. Pinsamt men så är det för försvararna i bland. Dom kan pladdra på ett tag sen då det är överheten som avgör så är det slut på farsen. Ingen vettig människa har trott på Hanssons fantasier om bottnar, och att blodet va några dl. Eller att en pundare påverkad av Cannabis inte är kapabel att utföra det här. Pinsamt och genomskådat på ruta 1. Tramsadvokatens uttalande efter fällande dom kommer att bli intressant.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-30 kl. 18:37.
Citera
2013-11-30, 18:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Där ser man att det fanns en förfrågan om denna filten. Inget i media och inga andra läckage, men postaren visste om filten. Det är högst bekymmersamt.

Filten nämns här
http://www.bild.me/bild.php?file=6810909filt.jpg
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-30 kl. 18:43.
Citera
2013-11-30, 18:37
Medlem
Citat:

Här behöver du förklara dig Fnurra då du är den ende som nämner det om filten.
Citera
2013-11-30, 18:41
Bannlyst
Citat:

Skrev jag att jag vet ?
Mariooo skriver ju:
Citat:
Den här tråden är så pass stor nu att vad man än söker på för ord så kommer det upp tusentals inlägg, vilket gör det svårt att kontrollera om det varit något snack om en saknad filt i ett tidigare skede.
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Där ser man att det fanns en förfrågan om denna filten. Inget i media och inga andra läckage, men postaren visste om filten. Det är högst bekymmersamt.

Inte det minsta bekymmersamt.

Ni får kolla med mod om ev. raderingar. Det kan varit med någon annan filt har diskuterats.
Det kan också vara en hänvisning till att "klockan" skulle hamnat ihop med kammofilten.

Vem bryr sig ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-30 kl. 18:44.
Citera
2013-11-30, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nja, vete fan...i det här fallet glömde man ju bort att kolla ett och annat vid en viss husesyn...
Man missade rent katastrofalt får man lov att säga.

Men trots detta så ska det nog fixa sig ändå till slut att nagla fast den som länge nog
fått gå lös därute i svenska samhället.

Det är klart att rättvisan hinner ikapp. Hur många gånger har inte just denna fras skrivit's här.

En undran till alla här är:
Alla och alla är väl att ta i i o f s. Alla 5 som fortfarande gnuggar sig fast vid tanken att någon annan ( i hela världen då ) skulle ha gjort detta?
Helt horribla tankar i så fall.
Rättssäkerheten dyker under ytan om inte detta slutar som 99, 9% av svenska folket och även HD har fattat.
Citera
2013-11-30, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Skrev jag att jag vet ?
Mariooo skriver ju:

Inte det minsta bekymmersamt.

Ni får kolla med mod om ev. raderingar. Det kan varit med någon annan filt har diskuterats.
Det kan också vara en hänvisning till att "klockan" skulle hamnat ihop med kammofilten.

Vem bryr sig ?

Så här är det: Det var inte du som skrev om filten.
Då hade du haft en bättre förklaring.
Citera
2013-11-30, 18:52
Bannlyst
Citat:
Så här är det: Det var inte du som skrev om filten.
Då hade du haft en bättre förklaring.

Det är ju det jag har skrivit.
Att filt har diskuterats tidigare. Mitt inlägg syftar till något som varit uppe tidigare. Som Mariooo skrev:
Citat:
Den här tråden är så pass stor nu att vad man än söker på för ord så kommer det upp tusentals inlägg, vilket gör det svårt att kontrollera om det varit något snack om en saknad filt i ett tidigare skede.
Det kan också varit raderat.
Citera
2013-11-30, 18:53
Medlem
MrsMagoos avatar
101 Tilläggprt
Uppgiften avser
Avstånd- samt tids-mätning sträckan Övre röra 143 till fyndplatsen övre långevatten
Uppgift
Mätning av körsträcka samt körtid mellan Marinas bostadsadress Övre röra 143 och fyndplatsen vid Övre Långevatten.
Bilen som användes var en volvo v70, normal hastighet hela vägen vilket innebar långsamt den sista vägsträckan in mot övre långevatten eftersom vägen var dålig.
Från Övre röra 143 till korsningen mot nedre långevatten var det 5.0 km kl. stod på 7 min 30 sek.
Nästa korsning in på Sigges väg och övre långevatten var vid 5.6 km och 9 min 15 sek. Första avspärrningen nåddes vid 6.3 km och 12 min jämnt.
Andra avspärrningen var vid 6.7 km och 14 min 20 sek.
Fyndplatsen ligger 6.8 km från övre röra 143, det tog 14 min och 40 sek att köra sträckan..

Alltså gick det jävligt fort att dumpa, och då blir alltså tiderna L och annat lite mer intressant.
Eller rättare sagt mycket intressant. Hann inte Fidde ta på sig kläderna ens?
Flaxade omkring på en rastplats med emballaget i jeepen och den mycket omsorgsfullt valda dumpningsplatsen som kräver lokalkännedom körde han paketet och slängde lite granar på så det inte syntes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in