2013-04-14, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
MA hade troligen tur att dödsorsaken inte gick att fastställa. Men det gick att fastställa att han hade med försvinnandet att göra. FS har klarat sig hela vägen. Hur kan en människa som är så dum att han inte kan kolla tågtider och få ett uttag att stämma tidsmässigt med en tågresa mot L-köping klara sig undan rättvisan så länge, med lupp på sig hela tiden?

FS har hittills haft tur.
Citera
2013-04-14, 17:18
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
1. Vad tror du en vanemissbrukare bränner pengar på? - Cannabis, pizza, sötsaker, läsk, Nötti-Trötti.
2. Tänkt..? - Successiv avyttring av allt bråte som stod uppställt i hallen den 4 augusti, kanske?
3. Hämtningen den 4 augusti förannonserades inte.

2.000/8 = 250 kr/dag till diverse
4.000/80 kr/g = 50 g varav 10,7 g beslagtogs vid husrannsakan 4-10 augusti. Återstår: 39,3 g/8 = 4,9 g/dag

1. Tja, fem gubbar om dagen tror jag nog att FS kan dra i sig, men i så fall måste det varit särskilt festligt under perioden 28/7-4/8. Det kan knappast ha varit hans dagliga intag tidigare för då skulle bara rökat gått på 12 papp i månaden!

2. Jag såg "pryttlar" liggandes i hallen. Har du någon information om 1) vad som stod i hallen och 2) om det var FS som tagit fram dessa saker?

3. Vad hade FS - 10, 15 punkter i belastningsregistet? Och han fattar inte att polisen kommer att knacka på vilken dag som helst? Han röker på, han silar inte tjack och tar syra samtidigt. Klart som fan att han visste att det skulle knacka på dörren någon dag!
Citera
2013-04-14, 17:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
fs har inte hunnit allt, han har som du vet, haft fullt upp med att dölja ett mord, han mördade Marina genom att skjuta henne i huvudet.

Som du säkert förstår går det inte på fem minuter att mörda, städa undan, plantera villospår, fundera ut vad han ska ljuga om, skicka sms, köra hit och dit, städa undan osv osv.

fs har haft en j-kla tur, men den turen är slut nu

Tycker du att fs är smart och intelligent?
Men jag har ju redan förklarat för dig en gång idag att om han hade tid att accessa bildservern kl 8 på morgonen, så kunde han ha gjort uttaget istället.
Citera
2013-04-14, 17:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
FS har hittills haft tur.
Han är snarare oskyldig.
Citera
2013-04-14, 17:22
Bannlyst
Citat:
Han är snarare oskyldig.

Det finns alltså enligt dig någon där ute som haft ofantligt mycket mer tur än FS? Vem har sådan tur och är så smart? Har du något förslag?
Citera
2013-04-14, 17:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det finns alltså enligt dig någon där ute som haft ofantligt mycket mer tur än FS? Vem har sådan tur och är så smart? Har du något förslag?
Om det beror på tur eller polisens enögdhet vet jag inte, men han har inte haft polisens ögon på sig på samma sätt som FS.
Citera
2013-04-14, 17:26
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Men jag har ju redan förklarat för dig en gång idag att om han hade tid att accessa bildservern kl 8 på morgonen, så kunde han ha gjort uttaget istället.

Eftersom du gång på gång tjatar om svar på frågor ställda av dej så utgår jag från att du själv också svarar på frågor ställda till dej. Här kommer en fråga (av många) som du nonchalerat:

Citera
2013-04-14, 17:27
Bannlyst
Citat:
Om det beror på tur eller polisens enögdhet vet jag inte, men han har inte haft polisens ögon på sig på samma sätt som FS.

En person som inte får polisens blickar på sig trots att h*n mördat, utan får dem att rikta in sig på FS istället måste vara väldigt smart då enligt dig? Har du något förslag på vem denna smartis kan vara?
Citera
2013-04-14, 17:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
En person som inte får polisens blickar på sig trots att h*n mördat, utan får dem att rikta in sig på FS istället måste vara väldigt smart då enligt dig? Har du något förslag på vem denna smartis kan vara?
Nej, jag påstår inte att han måste vara väldigt smart.
Citera
2013-04-14, 17:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Eftersom du gång på gång tjatar om svar på frågor ställda av dej så utgår jag från att du själv också svarar på frågor ställda till dej. Här kommer en fråga (av många) som du nonchalerat:

Jag kräver svar när jag vill att någon belägger ett påstående eller kompletterar en teori. Svar på din fråga gör ingetdera.
Citera
2013-04-14, 17:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Marioo: Hur var det med filten som Fnurra pratade om? Du antydde att endast mördaren kunde veta om att den fanns i emballaget?! Den diskussionen dog rätt snabbt och jag undrar om det var något som inte stämde eller hur blev det med den saken?
Det blev ointressant när jag påminde om mitt gamla inlägg, https://www.flashback.org/sp33040724
Citera
2013-04-14, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Marioo: Hur var det med filten som Fnurra pratade om? Du antydde att endast mördaren kunde veta om att den fanns i emballaget?! Den diskussionen dog rätt snabbt och jag undrar om det var något som inte stämde eller hur blev det med den saken?

Sorry, jag missade din fråga. Jag var förundrad över att fnurran nämnde en klocka inlindad i filten som skulle visa när mordet skedde. Klockan var ointressant, men jag blev förundrad över att fnurran nämnde en filt. Vi har alla gissat vad emballaget innehåller men filt det har bara fnurran nämnt.

Fnurran är en av dem som har kontakt med FS. Vad har egentligen FS berättat?
Senast redigerad av Mariooo 2013-04-14 kl. 17:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in