2013-11-30, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det går inte av FUP att fastställa något datum när M blev skjuten, varken 26,27,28,29,30 osv.
Såvida inte GM träffade en klocka med datum som stannade, och hen rulllade in denna i filten, blir det en uppförsbacke till att hantera för Kvarnsjälk.

Vad vet du om filten Fnurra?
Citera
2013-11-30, 17:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
LJ levde nog inte efter klockan vet du. Känns det resonemanget igen eller?
Pundare verkar inte äga ngn klocka enligt FS ( med highscorenamnet GUD).
Så vad vill du ha sagt med att tiden inte stämmer igentligen?
Lenn@rt har sett vad han sett och det är FIdde flaxande i sina röda y- frontare med fartränder i.

Nu så här i efterhand inser man vilka lögner han dragit i tråden här. Det är fanimej så att man tror han är mytoman. Som han flyttat fokus från sig själv med spridande av slasken och hur han trixat och fixat för att det ska passa in i hans uttalande. Han måste vara tidernas största blåsning.

Han gick till och med så långt att han spred Marinas privata bilder som i sig är en brottslig handling.
Allt för att han skulle framstå som snövit själv. Urk vilket svin.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-30 kl. 17:17.
Citera
2013-11-30, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nu så här i efterhand inser man vilka lögner han dragit i tråden här. Det är fanimej så att man tror han är mytoman. Som han flyttat fokus från sig själv med spridande av slasken och hur han trixat och fixat för att det ska passa in i hans uttalande. Han måste vara tidernas största blåsning.

Så är det Magoo. Stackars satar som gått på denna blåsning säger jag
FS ångrar nog den spenderade tiden i tråden, gissar jag.
Har haft den lite obehagliga förmånen att diskutera med denna avrättare när han var tillgänglig i tråden, och även träffat honom IRL. Ingen vidare upplevelse och försöker för fullt att radera detta ur mitt vackra huvud.
Citera
2013-11-30, 17:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
LJ levde nog inte efter klockan vet du. Känns det resonemanget igen eller?
Pundare verkar inte äga ngn klocka enligt FS ( med highscorenamnet GUD).
Så vad vill du ha sagt med att tiden inte stämmer igentligen?
Lenn@rt har sett vad han sett och det är FIdde flaxande i sina röda y- frontare med fartränder i.
Ur förhör med LJ:
Citat:
De kom fram men då hade man precis stängt. [LJ] uppskattar att klockan var ca 00.10-00.15 på natten. Han vet inte vilken dag det var men det var en vardag måndag till fredag. Hans sambo [MJ] har bättre koll.

Det var fortfarande personal kvar inne på stationen så de ringde på och frågade om de kunde tanka ändå. De stod där den stund och pratade med personalen men fick ingen hjälp. [LJ] och [JO] beslutade att stå en stund för att se om det kom en bil som kunde hjälpa dem med att tanka men det kom ingen. [LJ] tror att de stod och väntade ca 5 minuter sedan åkte de.
De lämnade alltså macken kl 0:20, och det tar fem minuter till rastplatsen. Längre ner i förhöret säger LJ att han kom hem ca 1:00 och det tar 8 minuter att köra hem enligt polisens provkörning. Han lämnade alltså rastplatsen tre minuter innan Marina slutade chatta.

Advokat Hansson kommer att göra slarvsylta av mannen.
Citera
2013-11-30, 17:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Så är det Magoo. Stackars satar som gått på denna blåsning säger jag
FS ångrar nog den spenderade tiden i tråden, gissar jag.
Har haft den lite obehagliga förmånen att diskutera med denna avrättare när han var tillgänglig i tråden, och även träffat honom IRL. Ingen vidare upplevelse och försöker för fullt att radera detta ur mitt vackra huvud.

Hans mail i den äldre FUP är ju artmix så det står väl också att han loggat in på forumet i FUP.
Så självklart läste polisen hans pinsamma inlägg. Och då dåren la in en bild på sig själv på det, så kan han knappast neka heller. Sen rumpedraget då hans flickvän som satt och va ett eko till det han sa. Tja, det är ju knepigt att det fanns någon som köpte vad han sa här. Helt obegripligt. Men jag är glad att jag kläckte frågan om var fan har du lagt Marina någonstans. Ruggigt obehaglig typ, som är värd ett svidande straff.
Citera
2013-11-30, 17:31
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tidpunkten har en stor betydelse. Det spelar ingen roll hur säkert LJ pekar ut FS på rastplatsen om han såg honom en halvtimme innan Marina slutade chatta. Eller tror du att Marina chattade inifrån paketet?

Det är inte säkert att det var Marina som chattade in i det sista. det kan ha varit FS.
Citera
2013-11-30, 17:34
Medlem
Citat:

Han gick till och med så långt att han spred Marinas privata bilder som i sig är en brottslig handling.
Allt för att han skulle framstå som snövit själv. Urk vilket svin.

Kunde inte skrivit det bättre själv. Människor som FS är livsfarliga, och bör snarast förpassas ur vägen för hederliga dito. Vi vet ju vilken typ det är. Det känns igen.

Tror också han ångrar sig.. Eller inte.
Får för mig att han själv tror han är smartare än alla andra, och därför skiter i dom. På dom.
Som han betedde sig mot Marina t.ex.
Jag tror helt enkelt att han inte fattar bättre...

Fan att Marina (eller nån annan) skall behöva komma i vägen bara.
Sen att inte stå upp och ta eventuella konsekvenser... Det är så jävla ynkligt.
Citera
2013-11-30, 17:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
TR borde ha läxats upp för sina deckarintriger av någon med tyngd då det var aktuellt,, varför skall vi låta en inkompetent TR hitta på olika försvarsscenarier åt kriminella? Jag finner det stötande att TR föreslår att någon paketerat in kroppen och gömt den för att slippa bli misstänkt för mord. Det låter sig göras på film men har det någonsin hänt i verkligheten?
Nu har rättsväsendet fått en chans att reparera det skadade förtroendet hos folket ute
i landet och jag tror bestämt att man tar den också och dömer på det enda rimliga sättet.

"Deckarintrigernas" tid är ute i det här målet, nu tränger verkligheten på utav bara
helvete och det finns ingen plats för mera trams och svagsinta fantasier om än det ena
och än det andra.

Lögnernas tid är över.
Sanningens obarmhärtiga stund är inne.
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-30 kl. 17:45.
Citera
2013-11-30, 17:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det är inte säkert att det var Marina som chattade in i det sista. det kan ha varit FS.
Visst. Nu vet vi vad kalsongmannen gjorde i buskarna. Han chattade!
Citera
2013-11-30, 17:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Det är korrekt som framförs i förklaringen att det råder tveksamheter kring tidpunkten för vittnet LJs iakttagelser på den aktuella rastplatsen, något som jag tidigare också anmärkt i resningsansökan. Enligt min mening kan man av de oprecisa tidsangivelserna inte utesluta att iakttagelserna är gjorda natten
mellan den 27 och 28 juli. LJs beskrivning av vad han gjorde och vilka som var
närvarande på rastplatsen är av naturliga orsaker knapphändig.

Ovan har jag redovisat att det är min bedömning att det är rimligast att anta att emballaget placerades på fyndplatsen i nära anslutning till att MJ togs av daga.
Även om man skulle tolka det underliggande materialet så att det är troligare
att LJ gjorde sina iakttagelser natten mellan den 28 och 29 juli, så minskar inte
detta betydelsen av de uppgifter han lämnat. Det är i själva verket så att detta
ytterligare skulle minska utrymmet i tid för en alternativ gärningsman. Det
viktiga är att man idag har något att relatera iakttagelserna till, framför allt till
utseendet på det emballage i vilket MJ påträffades, något som inte var känt vid
den tidigare handläggningen av målet.

http://www.aklagare.se/PageFiles/10961/%C3%85M_2013-0544_yttrande.pdf

I tilläggsprotokollet står det 28 juli 00:15- 00:30 så ser L jeepen på rastplatsen.
Jeepen såg L den 29 juli 01.30.

101 Tilläggprt
Uppgiften avser
Avstånd- samt tids-mätning sträckan Övre röra 143 till fyndplatsen övre långevatten
Uppgift
Mätning av körsträcka samt körtid mellan Marinas bostadsadress Övre röra 143 och fyndplatsen vid Övre Långevatten.
Bilen som användes var en volvo v70, normal hastighet hela vägen vilket innebar långsamt den sista vägsträckan in mot övre långevatten eftersom vägen var dålig.
Från Övre röra 143 till korsningen mot nedre långevatten var det 5.0 km kl. stod på 7 min 30 sek.
Nästa korsning in på Sigges väg och övre långevatten var vid 5.6 km och 9 min 15 sek. Första avspärrningen nåddes vid 6.3 km och 12 min jämnt.
Andra avspärrningen var vid 6.7 km och 14 min 20 sek.
Fyndplatsen ligger 6.8 km från övre röra 143, det tog 14 min och 40 sek att köra sträckan..
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-30 kl. 18:06.
Citera
2013-11-30, 18:15
Bannlyst
Citat:
Det är korrekt som framförs i förklaringen att det råder tveksamheter kring tidpunkten för vittnet LJs iakttagelser på den aktuella rastplatsen, något som jag tidigare också anmärkt i resningsansökan. Enligt min mening kan man av de oprecisa tidsangivelserna inte utesluta att iakttagelserna är gjorda natten

Ovan har jag redovisat att det är min bedömning att det är rimligast att anta att emballaget placerades på fyndplatsen i nära anslutning till att MJ togs av daga.
att LJ gjorde sina iakttagelser natten mellan den 28 och 29 juli, så minskar inte
detta betydelsen av de uppgifter han lämnat. Det är i själva verket så att detta
ytterligare skulle minska utrymmet i tid för en alternativ gärningsman.
Det
viktiga är att man idag har något att relatera iakttagelserna till, framför allt till

I tilläggsprotokollet står det 28 juli 00:15- 00:30 så ser L jeepen på rastplatsen.

Om brottet då skedde 28/29 så finns inga stödjande bevisningar i form av indicier för SMS, bankomatuttag.
Det KH har sett får också anses sannolikt.

Kvar finns FS utsaga om kyrkogården som man tolkat så här tidigare:
Citat:
Åklagaren har inte motbevisat hans påståenden om vad han haft för sig. Vad han sagt framstår inte till någon del som så svårförståeligt eller uppenbart orimligt att hans uppgifter måste lämnas utan avseende som efterhandskonstruktioner.

Att vittnen sett Ms bil på parkeringen 29/7 är

Du brukar prata om att reda ner, soppa kan göras på olika sätt och åklagarens blev tämligen smaklös.
Citera
2013-11-30, 18:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

ytterligare skulle minska utrymmet i tid för en alternativ gärningsman. Det

101 Tilläggprt
Uppgiften avser
Avstånd- samt tids-mätning sträckan Övre röra 143 till fyndplatsen övre långevatten
Uppgift
Mätning av körsträcka samt körtid mellan Marinas bostadsadress Övre röra 143 och fyndplatsen vid Övre Långevatten.
Bilen som användes var en volvo v70, normal hastighet hela vägen vilket innebar långsamt den sista vägsträckan in mot övre långevatten eftersom vägen var dålig.
Från Övre röra 143 till korsningen mot nedre långevatten var det 5.0 km kl. stod på 7 min 30 sek.
Nästa korsning in på Sigges väg och övre långevatten var vid 5.6 km och 9 min 15 sek. Första avspärrningen nåddes vid 6.3 km och 12 min jämnt.
Andra avspärrningen var vid 6.7 km och 14 min 20 sek.
Fyndplatsen ligger 6.8 km från övre röra 143, det tog 14 min och 40 sek att köra sträckan..
Citat:
Ja jag sa ju att han sänker sig själv. Det är uppenbart att han hade Marinas telefon.
Inget stämmer med det han sagt om tider och sms osv. Det är ju så att hans promenad vid Ålevatten va i anslutning till den här förfrågan om fordonet. Det är bara sånt som kommer fram nu.

Jeepen på pendeln redan 28 juli. Och det innan hon skickade sms att hon va på väg till Linköping.
Det är ju så att allt faller på plast nu med det man läser in i det här materialet.
Och han ville inte ändra något? Pinsamt värre för honom då han grillas på tvären i domstolen.

Nu kör man med att Marina chattade då L såg Fidde. Det är ingen tid som är fastslagen den tiden är förbi nu. Han kalsongnisse åker dit så det brakar i backen.

Hur många vittnen har sett jeepen redan 28 juli och vilka tider har man noterat denna bilen?
Intressant. Bilen stod alltså på stationen innan den kom till rastplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in