Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
jag vet att du inte vet om dejten var av ekonomisk art från början men du föreslog det. Strunta i telefoner, mail och kulhåloch fokusera på det faktum att det inte finns några spår efter alternativ GM, vare sig muntlig berättelse till syskon / föräldrar eller FS om affärstransaktion eller dejt eller anteckningar i kalender eller meddelanden via sms, inte heller kvarglömda föremål, fotspår, ingenting lämnat åt slumpen: kroppen borta, bilen borta, handväska med innehåll borta, t.o.m. passet borta, låsta dörrar (enligt rutinerna) - var är pengarna som togs ut? varför togs de ut? varför mördades Marina?
Hade hon fiender? Hade hon vänner? Har inte sett någonting om väninnor i FU? Vem hade anledning att mörda? Jag köper inte för ett ögonblick vådaskott, självmord, vållande, olyckshändelse.. Då hade GM kontaktat polis/ambulans/anhöriga. Eller?
Men herregud, jag skrev ju att M kanske köpte något, bilen var inte borta, M mördades nog inte, pass mm låg i handväskan osv. Det behöver inte ha varit någon omfattande städning av brotts-/olycksplatsen.
Det tog ju lång tid innan en riktig undersökning gjordes, man hade t o m flyttstädat innan. Fingeravtryck, DNA mm finns inte kvar hur länge som helst.