2013-11-30, 16:19
Medlem

Senaste blogginlägget är ju helt förvirrat. "Små pupiller" som hon undrar var de kommer ifrån och en "städrock" som hon inte heller har en aning om var den kommer ifrån.
Full, hög eller galen. Eller alltihop.
Citera
2013-11-30, 16:49
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer

Senaste blogginlägget är ju helt förvirrat. "Små pupiller" som hon undrar var de kommer ifrån och en "städrock" som hon inte heller har en aning om var den kommer ifrån.

Tänkte också på det, det var inte ens ett år sedan, en del droger har konsumerats tror jag.
Citera
2013-11-30, 17:00
Avslutad
Hennes Bdb är ju bara för rubbad. Allt är "viktigt", "stort", "svårt", "äkta kärlek", "tungt". Alltid dessa stora ord för att beskriva vanliga saker och situationer. Hon håller ju på så än, "viktiga beslut", "tuffa samtal", "svåra stunder". Och detta kan hon säga om allt en vanlig vardag; "Jag valde snabbmakaroner, det var ett mycket tufft men ett viktigt beslut för mig att ta".

Helvete, människa, lär dig att ta och se saker för vad de är, utan dessa överdrifter.
Senast redigerad av GenesisP 2013-11-30 kl. 17:06.
Citera
2013-11-30, 17:32
Medlem
Gafflens avatar
Nu har Berny gått ut med ett " jag har allting jag behöver, det är inte synd om mig men jag känner skuld" inlägg, vilket betyder " JAG ÄR DUKTIG, TYCK SYND OM MIG"

Undrar hur mycket pengar hon har att röra sig med varje månad.
Citera
2013-11-30, 18:03
Medlem
Proximals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer

Trevligt för henne att skylla på kroniska pupillförändringar istället för att erkänna att hon knarkar
Å andra sidan så ser jag själv jämt påtänd ut, psykofarmaka gör mina pupiller gigantiska. Fast det kanske bara är en bortförklaring det också
Citera
2013-11-30, 18:37
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proximal
Trevligt för henne att skylla på kroniska pupillförändringar istället för att erkänna att hon knarkar
Å andra sidan så ser jag själv jämt påtänd ut, psykofarmaka gör mina pupiller gigantiska. Fast det kanske bara är en bortförklaring det också

*FACEPALM*

Synd att mytomaner helt saknar sjukdomsinsikt. För mig blir det obehagligt när mytomanen börjar ljuga om små och obetydliga saker, t.ex. den här ölburken som blev en spritflaska. Liten betydelselös lögn som helt saknar mening. Samma med pupillerna. Hon tar saker rakt ur luften och gör dem till sanningar i sitt eget huvud. Jag är övertygad om att hon tror på det hon själv säger. Det är ju mytomanin hon behöver behandling för först och främst. Därefter hade man kunnat nysta i eventuell annan psykosocial problematik.
Citera
2013-11-30, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
*FACEPALM*

Synd att mytomaner helt saknar sjukdomsinsikt. För mig blir det obehagligt när mytomanen börjar ljuga om små och obetydliga saker, t.ex. den här ölburken som blev en spritflaska. Liten betydelselös lögn som helt saknar mening. Samma med pupillerna. Hon tar saker rakt ur luften och gör dem till sanningar i sitt eget huvud. Jag är övertygad om att hon tror på det hon själv säger. Det är ju mytomanin hon behöver behandling för först och främst. Därefter hade man kunnat nysta i eventuell annan psykosocial problematik.

Det är just sådant som faktiskt kännetecknar "äkta" mytomani, till skillnad från när man använder termen för någon som ljuger mycket, men ändå bara väljer att dra "bra lögner". B:s lögner är ibland helt meningslösa och onödiga att säga.
Citera
2013-11-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det är just sådant som faktiskt kännetecknar "äkta" mytomani, till skillnad från när man använder termen för någon som ljuger mycket, men ändå bara väljer att dra "bra lögner". B:s lögner är ibland helt meningslösa och onödiga att säga.

Precis.
Och precis som kardnialvokal sa, så är jag också övertygad om att Berny faktiskt tror på sig själv, och det är sjukligt, hon är mycket sjuk i det avseendet.
Hennes lögner (som för henne är sanningar) gör så hon får en grandios bild av sig själv att hon ska förändra världen, hon ska "avslöja sanningar" som ska "skaka om" och hon sitter på "hemligstämplat material" och "vänta bara, ni har inte hela bilden ännu - men snart! Då minsann!"

På bloggen ser man återigen hennes stora idéer om att FÖRÄNDRA och GÖRA NÅT:

"Vart har du köpt dina vinterskor? Dom är jättefina faktiskt.

Tycker du ska fortsätta tycka om dina vinterskor. Du minns ju, du vet vilket privilegium det är att kunna köpa ett par vinterskor. Den insikten tycker jag räcker för att du ska fortsätta tycka om dom.

Svar: nej det räcker inte alls. att jag minns och vet räcker inte. jag borde göra något mer. skriva artiklar, debattera, tala om det hela och försöka få fram en debatt av något slag angående hemlösheten.....och har andra tankar också om vad jag skulle kunna göra.
Berny Pålsson

2013-11-30 | 18:06:23"

Visst, att tala och debattera om hemlöshet är nånting bra. Men i Bernys fall, med den personlighetsstörning hon har, kan det sluta hur som helst. Som med hennes tidigare "debatt" och "artiklar" om schizofreni och självskadande som sen slog över i Opus Dei, rituella incestövergrepp och hemligstämplad R....
Hon klarar inte av att sluta i tid och inse när det bara blir bisarrt.
Citera
2013-11-30, 20:18
Medlem
litendockas avatar
Från Bernys blogg:

Citat:
Dessutom verkar jag ha någon typ av diskret städrock på mig här?

Jodå, väldigt "diskret" när halva bröstet hänger ut...
Citera
2013-11-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Från Bernys blogg:

Jodå, väldigt "diskret" när halva bröstet hänger ut...

Med tanke på vilka bilder Berny lagt upp (med jhna och framförallt Emma Porr så är den där faktiskt VÄLDIGT diskret med Berny-mått mätt.....
Citera
2013-11-30, 21:16
Medlem
Klossmongos avatar
Apropå städrockar och diskretion
http://dayviews.com/#!/berny/23693958/
"Snusket blir vackert med honom"
Senast redigerad av Klossmongo 2013-11-30 kl. 21:18.
Citera
2013-11-30, 21:40
Medlem
Kardnialvokals avatar
Jösses vad hon åldrats sen tiden med Jonas. Hon är inget "Meth - not once"-exemplar men drogerna har verkligen förfulat henne. Så grymt tragiskt med tanke på att hon bara är 30 och den typen av "drogskador" är dessvärre permanenta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in