Hej!
Jah och min sambo bor i en hyresrätt som ägs av kommunens största bostadsbolag. Vi har en granne som tycker om att spela väldigt hög musik (Denna granne bor rakt under oss), grannen tycker även om att föra livliga diskussioner långt in på natten, vi hör även ibland att grannen bråkar och har sig. Vi har tyckt det varit lite jobbigt ibland men vet samtidigt att lägenheterna är väldigt lyhörda (hör till exempel när grannen bredvid oss nyser) och vill inte klaga för vi tycker att hon ska få leva ett normalt liv.
Men igår, då spelade grannen Agnes - Så som en karl från så mycket bättre, det va så pass högt så jag kunde sitta och sjunga med utan problem. Då damp det ner ett brev i vårt brevinkast.
I brevet stod följande: "Det har inkommit klagomål ang störningar från er. Ni går tydligen väldigt hårt med fötterna inomhus, kanske går ni med skor. Detta är dagtid som sen kväll. Att lägga in mattor är ljuddämpande och det rekomenderar vi om ni inte redan har det. Vi ber er minska dessa störningar så alla får ett trivsammare boende."
Vi tycker detta brevet är det löjligaste vi någonsin fått. Vi bestämde oss för att gå ner till grannen och fråga varför hon inte kunde komma upp till oss och prata istället. Men personen öppnade inte, det lyste från alla fönster så vår tanke var att hon kanske inte vågade öppna och ta diskussionen.
Så det jag planerat att göra är att ringa bostadsbolaget på måndag och fråga hur dom kan skicka ut ett sånt här brev. Tycker detta är något av det löjligaste jag varit med om.
Har det hänt någon nåt liknande och vad kan man göra? Har god lust att göra en motanmälan, efter vi fick brevet igår började hon skrika på sin kille med något i stil med "Så kan du väl för fan inte göra med datorn" och så vidare, och då var klockan över 22..