Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Ja, det där har jag också funderat på många gånger. När jag kommer hem från jobbet efter klockan 17 dunkar det från lägenheten under min i princip varje dag! Det är oftast tyst före 19, men det är inte kul att komma hem när man på förhand vet att det dunkar när man öppnar sin dörr. Fan, ibland hörs det redan i trapphuset. Som om inte det vore nog sätter hon ofta på - med ännu högre volym, gärna så att golvet skakar - vid 10 eller 11-tiden på helgerna när jag sitter och äter frukost! Hur är man funtad när man alltid spelar så grannen hör?
Den gångna helgen var underbar då hon inte var hemma. Tyst och skönt hela dagarna! I dag är ordningen återställd; hinner inte mer än innanför dörren förrän jag hör basgångar underifrån... Blir att häcka framför datorn i andra rummet - givetvis med musik på - tills hon stängt av.
Förstår precis hur du känner. Man kan liksom aldrig slappna av för man hör det där förbannade
dunk-dunk:andet hela jävla tiden och golv/väggar/tak som vibrerar. Just att det är fel i människors värderingar, jag själv t.ex. skulle rodna om någon klagade på att jag spelade för högt. Så jag använder hörlurar. Men vissa, dom kan dra på så hela jävla kvarteret hör, helt utan skuldkänslor.
Min lösning när detta sker är att själv sätta på musik (hähä!! Jag har också baslåda
med tryck i!

) på ÄNNU högre volym så att det överröstar musiken totalt. Sedan skruvar man ner lite och hör om de fortfarande kör med sitt dunka-dunka eller om dom fortsätter. Är så fallet, ja då kör man igång igen. Problemet med den metoden är att man kanske råkar störa andra oskyldiga grannar så jag brukar inte göra det speciellt ofta. Tur man har öronproppar...
Eller så är man mindre omogen än mig, dvs, man går ner och ringer på grannen, ger dom en lapp, eller ringer störningsjouren. Jag har plingat på grannen bredvid mig och frågat VADFAN dom håller på med (kunde festas ganska rejält klockan 5 på en onsdag) och det var ett jävla liv med bankande i väggar, hög bas och människor som skrek som jävla dårar. Människor verkar ha en tendens att ursäkta sitt skitbeteende beteende med alkohol. Men det finns andra människor på den här planeten som jobbar och behöver vara utvilade för nästa dag.
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Rätt vanligt att det är ett låst skåp eller låst rum i källaren där elmätarna är placerade.
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
I mitt hus (Brf) från 50-talet sitter de i ett låst utrymme i källaren. Det är bara några i styrelsen som har nyckel dit.
Tack! Ska inspektera vidare kring detta..