2013-11-30, 07:07
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Niklas-P skrev

Yes. Det är en rätt så begåvad gissning, att om några få veckor så kommer resultatet som säger att SB ej är tillräckligt sjuk i kolan för att motivera en fortsatt inlåsning på Säterhispan.
Man kan gissa att i januari inleds nästa steg i dramat - när SB ska starta processen att flå svenska skattebetalare på ett antal sköna miljoner......

SB och hans Advokat Thomas Olsson har ett företag ihop som heter "Schnelles Geld".
Citera
2013-11-30, 07:11
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
NurseRatched skrev

Ja faste den enda "källan" till det där är Gubb-Jans blogg . . . . kanske inget vattentätt.
sanningsvittne?

Jag har fölr mig att Råstam gjorde en bättre redogörelse i sin dokumentär, ska se om den när jag får tid.

Att Bergwall begått brott är oomtvistat men man ska kanske inte överdriva vare sig art eller antal av dessa våldsdåd.

Inte så att det är några bagateller han gjort sig skyldig till, jag tycker att de är bestialiska så det räcker men man ska ha rätt proportioner.

Det kom från Kriminal- och rättsmagasinet Paragraf. Kolla gärna Råstam säger också, det hade varit jätteintressant. Jo, Gubb-Jan hade skrivit artikeln.
Senast redigerad av E.Merckx 2013-11-30 kl. 07:22.
Citera
2013-11-30, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
SB och hans Advokat Thomas Olsson har ett företag ihop som heter "Schnelles Geld".

Vet du vad det kan betyda för en människa? Från att ha varit en belastning för samhället (och sig själv i många fall!) till att kunna arbeta, känna självständighet och kanske ge något tillbaka? Lyckas man dessutom tjäna mycket pengar är det ju bara än mer positivt. Är du missunnsam?
Citera
2013-11-30, 07:26
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
P-o-beln skrev

Vet du vad det kan betyda för en människa? Från att ha varit en belastning för samhället (och sig själv i många fall!) till att kunna arbeta, känna självständighet och kanske ge något tillbaka? Lyckas man dessutom tjäna mycket pengar är det ju bara än mer positivt. Är du missunnsam?

Oj, du lyckades tolka in mycket i det jag skrev.
Citera
2013-11-30, 07:34
Medlem
Citat:
Oj, du lyckades tolka in mycket i det jag skrev.
Det har varit uppe på tapeten tidigare. Och nu när du tog upp det blev jag nyfiken.
Citera
2013-11-30, 07:41
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
P-o-beln skrev

Det har varit uppe på tapeten tidigare. Och nu när du tog upp det blev jag nyfiken.

OK. Jag hade inte sett det.
Citera
2013-11-30, 08:07
Medlem
Citat:
Det kom från Kriminal- och rättsmagasinet Paragraf. Kolla gärna Råstam säger också, det hade varit jätteintressant. Jo, Gubb-Jan hade skrivit artikeln.

Ja, nu är jag inte alls insatt i juridik eller ens bevandrad i hur man skaffar fram sådana dokument som kan skapa klarhet i det där. (Jag är mest intresserad av psykiatridelen i den här soppen, egentligen), utan brukar luta mig mot andra som kan sådan. Exempelvis Bohlwinkel som verkar vara en mycket duktig jurist. Han kan säkert bringa klarhet i hur det ligger till med det där,
Citera
2013-11-30, 08:45
Medlem
Jag tänkte på en annan sak folk nämner angående GL, hur dåligt insatt han är i denna härva och att han borde läsa på bättre etc. Varför i hela världen ska han göra det? Då kanske han skulle komma till insikt med hur galet allting är och det är väl det SISTA han vill? Medveten förnekelse med andra ord. Ni här i tråden har väl inte glömt bort att GL är jurist, va?
Senast redigerad av P-o-beln 2013-11-30 kl. 08:48.
Citera
2013-11-30, 09:47
Medlem
Nya turer som kanske förklarar Lambertz hållning: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17935498.ab
Citera
2013-11-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
"Veta bättre"? Han uttryckte sig diplomatiskt. Och som någon påpekat i tråden. GW är varken psykolog eller innehar några som helst mandat att avgöra en sådan fråga. Jag tycker GW gav ett utmärkt svar utifrån förutsättningarna. Sen är det ganska så uppenbart att dom inte kommer fira jul tillsammans. Det kan jag nästan färsäkra dig om.

Nej just och där var en av de punkter som det blev fel i den debatten. Josefsson vill slå fast att det var den gamla damen som skapade Quick. GW kan öht inte uttala sig om den saken utan bara om hur polisutredningen sköttes. Sen skulle dem då bussas på Lambertz och då blev det underhållnigstv av det.
Det är inte så jävla kul med drev, hur svartvitt allting blir. Huvuden måste rulla, och inte lite heller. Christianssons bok dragits in men dessutom avbokar universitetet en föreläsning i sista stund. Och Josefsson bespetsar sig på att belägga en rad terapeuter med yrkesförbud. Fult gjort tycker jag. Återkommer till frågon om dominant och manipulativ som varit oppe här.
Citera
2013-11-30, 10:55
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Helt korrekt. Finns inget alternativ eftersom SB vägrat att låta sig undersökas. I det läget kan man givetvis inte presumera att han blivit frisk. Då skulle ju alla dårar bara kunna vägra låta sig undersökas om de ville komma ut.

Helt fel.
Han vill bara slippa bli undersökt på Säter.
Känns som ett helt rimligt krav under omständigheterna, vilken man vägrat att gå med på. Varför?
Citera
2013-11-30, 10:59
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisest
Lambertz som också har dålig koll på vad han tidigare sagt uttryckte sig trots allt så här i Lördagsintervjun i P1 6 okt: "Om man har fällts för brott som man inte har begått, det är ett väldigt stort misslyckande- en skandal kan man kalla det."
Eftersom GL uppenbarligen fortfarande är övertygad om TQ:s skuld är det inget motstridigt i det han säger. Om han hade varit oskyldigt dömd är det en skandal. Var han skyldig är det igen skandal. Det GL möjligen tycker är en skandal är att han nu har friats, det är väl rätt uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in