Citat:
Ursprungligen postat av
JagHarEnLiten
Nu tror jag inte att GL skulle gå till handgripligheter på det sättet. Kanske är det så att GL skulle börja snacka om SB's tidigare - riktiga - brott. Något jag inte sett att någon tagit upp med SB.
Jag kan också tänka mig att det var GL's sårade stolthet att SB inte ville se honom. GL är ett litet barn som bekant. I stället kunde han säga "Det är synd. Jag hade gärna träffat honom.", vilket hade låtit bättre. Nu lät han som en trotsig slyngel med något i stil med "Äh! Vaddårå? Jag vill inte träffa honom heller."
GL? Handgripligheter? Är du sarkastisk nu eller skrev du lite fel?
Vad jag insinuerade i tidigare inlägg (lite på skoj (men ändå inte)) var att SB ville kanske till varje pris undvika en situation han inte skulle kunna behärska sig i. Med tanke på att man är mitt uppe i en pågående och rätt så omfattande utredning av SBs mentala hälsa så förstår jag hans beslut. SB har absolut ingenting att hämta/vinna i en TV-sänd konfrontation med GL. (Detta är ren spekulation, det behöver inte ens ha varit SBs beslut)
Varför GL inte ville träffa SB är för mig ointressant. Men jag antar detsamma gäller för GL, vad skulle han tjäna på det? Ingenting. Det hade bara förvärrat spektaklet för herrarna ifråga.
Varför skulle GL diskutera SBs tidigare brottslighet (innan morddomarna) i direktsänd debatt 2013? Skulle inte tillföra någonting. Nej, GL vill ju enbart rädda sitt eget (framförallt) och sina vänners skinn, inget annat. Mr "Cool" Hånflin kanske har en poäng i det han påstår. Att "domarna var korrekta" i landet utopia. Men bortitok felaktiga i den "verklighet" de flesta av oss lever i. Långt bortom GL med anhang och dess sfär.
Hur kommer det sig att dessa mordåtal öht kunde hamna i rätten från första början? Där har vi den riktiga praktskandalen. Sen att snöbollen rullat på och blivit astronomiskt stor är ju ingen hemlighet.
Vi får helt enkelt gno och stå på oss vidare så att våran "Oj oj, hur kunde det gå så fel?"-minister och hennes kommission kan ge oss svar på alla frågor. Jag är idel öra och ser fram emot resultatet.
Kuriosa: Var det någon som uppmärksammade GWs smöriga hej-hälsning och hur han vänskapligt rörde vid fru Ask när hon entrade debatten i Veckans Brott? Och hennes stränga blick därefter. *vi befinner oss faktiskt i ett offentligt sammanhang nu* Pinsamt? Nej, Priceless!