2013-11-29, 23:28
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Domstolen kommer inte att sätta någon som helst tilltro till det vittnesmålet.

Jag kan faktiskt inte se att de luckor som fanns i förra åtalet har stängts eller ens minskat.

Ungefär såsom med att du inte kunde se en endaste liten möjlighet till att RÅ skulle ansöka om resning eller när resningsansökan hade inkommit till HD att det skulle finnas minsta lilla chans till att den beviljades.

Att du inte kan se något betyder därmed inte heller särskilt mycket. Det är mycket som du och de andra masspostarna i den här tråden inte har kunnat se, förstå eller velat ta in.
Citera
2013-11-29, 23:33
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Jag har inte läst det senaste. När erinrade sig Patr*k att FS hade knyckt Ms pistol?

För han har ju både varit i polisförhör och vittnat i olika domstolar alltsedan 2010. Och så kommer han på en sådan sak efteråt? Trovärdighetspoäng på det?
Han inkom med detta till Berry 2013-11-25.

Han säger att han har funderat i några månader och att det legat och värkt. Han påstår att Marina sagt till honom att FS skulle ha sagt till M att FS skulle kunna skjutit M när hon sover.

Om det är trovärdigt får HR bedömma.
Citera
2013-11-29, 23:40
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Ungefär såsom med att du inte kunde se en endaste liten möjlighet till att RÅ skulle ansöka om resning eller när resningsansökan hade inkommit till HD att det skulle finnas minsta lilla chans till att den beviljades.

Att du inte kan se något betyder därmed inte heller särskilt mycket. Det är mycket som du och de andra masspostarna i den här tråden inte har kunnat se, förstå eller velat ta in.

Det får vi se hur det blir med det. Och ja, det stämmer ju att jag trodde att det skulle läggas ned. Men läs gärna reservationerna i HD. HD verkar f ö ha sänkt kraven för resning.
Citera
2013-11-29, 23:44
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Det får vi se hur det blir med det. Och ja, det stämmer ju att jag trodde att det skulle läggas ned. Men läs gärna reservationerna i HD. HD verkar f ö ha sänkt kraven för resning.

Sänkta hur då?
Citera
2013-11-29, 23:50
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
[/b]

Sänkta hur då?
Att ta in vittnen som förtränkt minnen i 3 års tid.
Citera
2013-11-29, 23:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det har inget med resningen att göra. PK:s senaste vittnesmål kom in långt efter att resningsansökan gjordes.
Citera
2013-11-29, 23:56
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:

Är dessa minnen inte längre förträngda menar du?
Citera
2013-11-30, 00:13
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det har inget med resningen att göra. PK:s senaste vittnesmål kom in långt efter att resningsansökan gjordes.
Detta sena förhör med vittnet P.K tyder på att polis/åklagare verkar desperata.

Inte fan kan denne P.K anses vara trovärdig som inkommit med sådana viktiga minnen bara för någon dag sen (2013-11-25).

Får hoppas att svensk rättsväsende lär sig av cirkusen T.Q
Citera
2013-11-30, 00:34
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Detta sena förhör med vittnet P.K tyder på att polis/åklagare verkar desperata.

Inte fan kan denne P.K anses vara trovärdig som inkommit med sådana viktiga minnen bara för någon dag sen (2013-11-25).

Får hoppas att svensk rättsväsende lär sig av cirkusen T.Q

Inte ofta jag håller med dig, men nog är det sent påkommit alltid. Dock, i det stora hela, tillför detta vittnesmål inget i sak, möjligen kan det fungera mer som en förstärkare av vad som är uppenbart. Hovrätten, vågar jag påstå, kommer att lämna detta vittnesmål därhän och se vad som ganska uppenbart har skett när Marinas kropp återfanns.
Senast redigerad av Texaco-Darrel 2013-11-30 kl. 00:39.
Citera
2013-11-30, 00:34
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Fast det stämmer ändå inte eftersom "Chryslern" inte alls var skymd av träd från vare sig Lv 574 eller gamla järnvägsbron som del av Vallenvägen.

Varför han inte åkte in kan jag inte svara för. Jag länkade ut två bilder tidigare som visar på att bilarna är rätt lika varandra och speciellt i skymningsljus.
Jag måste erkänna att jag är dåligt påläst i det här vittnesmålet och ber om ursäkt för att jag frågar;
Har vittnet nämnt "Pacifica" som specifik modell?

Anledningen till att jag frågar är att Pacifica var en lite udda och föga framgångsrik modell från Chrysler.
Produktionen lades ned 2007 (det gjordes visserligen ett nytt försök 2009 då man totalt lyckades sälja ca 30 000 bilar).

Det är i alla fall inte den första modell man tänker på när man hör namnet Chrysler.
Jag själv, tänker nog i första hand på (i närhet till fordonsklassen),
Voyager (Town & Country) eller möjligtvis PT Cruiser.

Pacifica blev aldrig någon storsäljare.
Inte ens i USA, där man som bästa år (2006), endast sålde drygt 78 000 bilar.

Jag påstår att någon som kan peka ut en Pacifica är antingen en Chrysler-entusiast eller en person med ett mycket starkt bilintresse.

En sådan expertis skulle aldrig missta en Hyundai för en Chrysler,
och gemene man har aldrig hört talas om Chrysler Pacifica.

Citat:
Dessutom är det inte alltför lätt att på avstånd se skillnad mellan exempelvis en Chrysler Pacifica och en Hyundai Tucson. I mörkret är alla katter grå:

Senast redigerad av Malom 2013-11-30 kl. 00:36.
Citera
2013-11-30, 00:38
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Inte ofta jag håller med dig, men nog är det sent påkommit alltid. Dock, i det stora hela, tillför detta vittnesmål inget i sak, möjligen kan det fungera mer som en förstärkare av vad som är uppenbart. Hovrätten vågar jag påstå kommer att lämna detta vittnesmål därhän och se vad som ganska uppenbart har skett när Marinas kropp återfanns.
Och då är det paketet som M hittades i som är det intressanta. Men inget om det fanns med i fup- tillägg som inkom till HR 2013-11-28
Citera
2013-11-30, 00:41
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Och då är det paketet som M hittades i som är det intressanta. Men inget om det fanns med i fup- tillägg som inkom till HR nu i dag.
Paketet med innehåll och det faktum att hon återfanns kommer nog att göra susen för utfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in