Citat:
Ursprungligen postat av
NightHawks
Fast det stämmer ändå inte eftersom "Chryslern" inte alls var skymd av träd från vare sig Lv 574 eller gamla järnvägsbron som del av Vallenvägen.
Varför han inte åkte in kan jag inte svara för. Jag länkade ut två bilder tidigare som visar på att bilarna är rätt lika varandra och speciellt i skymningsljus.
Jag måste erkänna att jag är dåligt påläst i det här vittnesmålet och ber om ursäkt för att jag frågar;
Har vittnet nämnt "Pacifica" som specifik modell?
Anledningen till att jag frågar är att Pacifica var en lite udda och föga framgångsrik modell från Chrysler.
Produktionen lades ned 2007 (det gjordes visserligen ett nytt försök 2009 då man totalt lyckades sälja ca 30 000 bilar).
Det är i alla fall inte den första modell man tänker på när man hör namnet Chrysler.
Jag själv, tänker nog i första hand på (i närhet till fordonsklassen),
Voyager (Town & Country) eller möjligtvis PT Cruiser.
Pacifica blev aldrig någon storsäljare.
Inte ens i USA, där man som bästa år (2006), endast sålde drygt 78 000 bilar.
Jag påstår att någon som kan peka ut en Pacifica är antingen en Chrysler-entusiast eller en person med ett mycket starkt bilintresse.
En sådan expertis skulle aldrig missta en Hyundai för en Chrysler,
och gemene man har aldrig hört talas om Chrysler Pacifica.
Citat:
Ursprungligen postat av
NightHawks
Dessutom är det inte alltför lätt att på avstånd se skillnad mellan exempelvis en Chrysler Pacifica och en Hyundai Tucson. I mörkret är alla katter grå: