2013-11-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Ja, och tänk då på att detta förhör är gjort innan Patrik vittnar i ett par förhör med Barry Nejding om att Marina talat om att han stulit pistolen och dödat Emelis båda katter. Och när han får ta del av det....går han i taket.

Ja, stämmer ju utmärkt med hans psykprofil. Dålig impulskontroll, vredesutbrott kan komma mycket plötsligt, och lika snabbt försvinna. Tecken på en dysfunktionell hjärna, efter år av blandmissbruk.

Det här med hans våld mot kvinnor och djur är ett evigt, plågsamt och till djävulsk förbannelse belagt faktum i denna tråd.

Alla försök som görs att förringa hans historia av våld; djävulskt tjatiga, infantila och osannolika, bara faller platt till marken och blåser bort som de viktlösa lögner de är. Mordet han misstänks ha begått är en logisk "examen" på all våldsskit han tillskrivs före det och av den historien av våld vet vi att mord kunde kommit tydligt tidigare i hans "karriär".

En del mordfall som "stämmer för bra" kan av den anledningen väcka tvivel.

Men så är inte fallet här!
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-29 kl. 22:03.
Citera
2013-11-29, 21:42
Bannlyst
Citat:
902 )Hunden dog
Då förhöret hålls hörs det att det är en hund i närheten av Kate som hon håller uppsikt på.
På fråga om det är hennes hund, uppger Kate att det är det. "Jag hade hund då jag var
tillsammans med Fredrik också, men den dog."
Kate uppger att hon då hade en tik av blandras, bordercollie och tax.
"Jag vet inte vad som hände. Tror att hon fick något i underlivet. Hon var dålig. Ville inte gå
ut. Jag var aldrig hos veterinären." På fråga vilka symptom hunden hade, uppger Kate att
hunden blev slö. "Det kan kanske ha varit något hormonellt. Jag hade en kattunge och den
togs nog från mamman för tidigt. Hon sög på hunden. Hunden hade ofta sår. Det syntes inte
utanpå, men hunden blev slö."
På fråga om symptomen kom fort, uppger Kate att det gjorde de nog. På fråga när det hände
under deras förhållande, uppger Kate "Det var mitt i förhållandet, innan jag blev gravid med
Fredrik." Kate uppger att hon har en minnesbild av att hunden inte ville gå ut. Den låg och
tittade efter henne och ville inte följa med Fredrik. Kate minns inte varför hon själv inte gick
ut med hunden den här dagen. "Hon stretade emot då Fredrik tog ut henne.
Fredrik kom sedan
tillbaka med hunden i famnen. Han sa att hon hade trillat ihop och dött." Kate och Fredrik
grävde ner hunden i skogen tillsammans.

Ja, han fick ju inte öknamnet Fiddehundxxxxxare utan anledning

Hoppas Maskrosen äntligen inser sanningen och även förstår att vara glad för att blivit av med proffsduperande parasiten.
Citera
2013-11-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Ja, han fick ju inte öknamnet Fiddehundxxxxxare utan anledning

Hoppas Maskrosen äntligen inser sanningen och även förstår att vara glad för att blivit av med proffsduperande parasiten.

Ja, är ju ett välkänt kriminologiskt faktum att våld mot djur "förvarnar" om våld mot människor.

"Violent acts against animals are considered recognized as indicators of a disease of the psyche that is not limited to animals."
www.examiner.com/article/animal-abuse-indicates-high-risk-of-psychopathic-disorder

Och vidare, samma artikel:

"Murderers ... their dubious careers often start as children to kill or torture animals," said Robert K. Ressler, the profiles of serial killers created for the FBI."

Det här är ett fall med en ovanligt konsistent helhet, "alla" bitar passar ihop. Fram till och med, det misstänkta mordet.

Misslyckas rättssystemet att fälla så blir misstankarna kvar, på många håll, lika starka. Det är helt enkelt "för mycket", misstankar på den nivå som var/är riktade mot den, för mord, friade O.J. Simpson...
Citera
2013-11-29, 22:25
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han såg bara en transportbil med släp från där han hade full uppsikt över hela södra parkeringen. Han kunde alltså inte missta sig på bil.
Tipsade han då polisen om bilen?

Minns jag inte helt fel så var det väl en väktare som hittade Ms bil på parkeringen.
Citera
2013-11-29, 22:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Tipsade han då polisen om bilen?

Minns jag inte helt fel så var det väl en väktare som hittade Ms bil på parkeringen.
Nej, eftersom det inte var Marinas bil.

Jo, det var en väktare som hittade Marinas bil på parkeringsplatsen.
Citera
2013-11-29, 22:41
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Källa på att det inte var Marinas bil?

Det enda vi vet är att RJ inte trodde att det var rätt bil och inte åkte in för närmare kontroll av bilen.
Följaktligen kan det mycket väl ha varit Marinas bil eftersom den bil RJ såg stod just där väktaren fann bilen dagen efter.

Du som är så emot trådsanningar från andra tycks vara oerhört benägen att skapa egna hela tiden och allra helst om de emotsäger officiell linje ifrån polis och åklagare.
Citera
2013-11-29, 22:59
Medlem
Citat:

Slarvigt parkerad av någon med annat ordningssinne än Marina, desperat,

dvs Mördaren...
Citera
2013-11-29, 23:08
Moderator
Eerieyes avatar
Jag har inte läst det senaste. När erinrade sig Patr*k att FS hade knyckt Ms pistol?

För han har ju både varit i polisförhör och vittnat i olika domstolar alltsedan 2010. Och så kommer han på en sådan sak efteråt? Trovärdighetspoäng på det?
Citera
2013-11-29, 23:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Källa på att det inte var Marinas bil?

Det enda vi vet är att RJ inte trodde att det var rätt bil och inte åkte in för närmare kontroll av bilen.
Följaktligen kan det mycket väl ha varit Marinas bil eftersom den bil RJ såg stod just där väktaren fann bilen dagen efter.

Du som är så emot trådsanningar från andra tycks vara oerhört benägen att skapa egna hela tiden och allra helst om de emotsäger officiell linje ifrån polis och åklagare.
Men om R.J är ute och letar efter Ms bil så borde han väl ha kontaktat polis om han upptäcker en bil som han senare påstår kan vara Ms.
Om inte annat så borde han åkt fram till bilen och kollat om den var den rätta.

Det är väl polis isf som ska avgöra om det är rätt bil.
Citera
2013-11-29, 23:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag har inte läst det senaste. När erinrade sig Patr*k att FS hade knyckt Ms pistol?

För han har ju både varit i polisförhör och vittnat i olika domstolar alltsedan 2010. Och så kommer han på en sådan sak efteråt? Trovärdighetspoäng på det?
2013-11-25 berättade han det. Uppgiften är givetvis inte trovärdig eftersom den kommer nästan tre år efter hans första förhör, men han säger att han gärna ställer upp och vittnar. Dock riskerar han inte åtal för mened, även om han inte blir trodd, eftersom det inte går att bevisa att den döda kvinnan inte har sagt det han påstår. Enligt modern betygsskala, A-F, där högsta betyg är A skulle jag sätta F som trovärdighetspoäng. Om åklagaren verkligen kallar honom som vittne så måste han vara desperat, men det har genomsyrat hela resningsprocessen.
Citera
2013-11-29, 23:24
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
2013-11-25 berättade han det. Uppgiften är givetvis inte trovärdig eftersom den kommer nästan tre år efter hans första förhör, men han säger att han gärna ställer upp och vittnar. Dock riskerar han inte åtal för mened, även om han inte blir trodd, eftersom det inte går att bevisa att den döda kvinnan inte har sagt det han påstår. Enligt modern betygsskala, A-F, där högsta betyg är A skulle jag sätta F som trovärdighetspoäng. Om åklagaren verkligen kallar honom som vittne så måste han vara desperat, men det har genomsyrat hela resningsprocessen.

Domstolen kommer inte att sätta någon som helst tilltro till det vittnesmålet.

Jag kan faktiskt inte se att de luckor som fanns i förra åtalet har stängts eller ens minskat.
Citera
2013-11-29, 23:26
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Men om R.J är ute och letar efter Ms bil så borde han väl ha kontaktat polis om han upptäcker en bil som han senare påstår kan vara Ms.
Om inte annat så borde han åkt fram till bilen och kollat om den var den rätta.

Det är väl polis isf som ska avgöra om det är rätt bil.

RJ har aldrig påstått något sådant. Håll dig till fakta, läs förundersökningen.
Ställ dig även frågan om hur förhöret som ägde rum 2010-08-06 kom till.
Åkte polisen runt och förhörde människor på måfå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in