Resultat: .
0%
röster
2013-11-29, 22:41
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Hamburgs nye stjärnskott, Jonathan Tah, född 1996, fasen vad bra han kommer bli. Behärskar bollen väl, grym fysik för sin ålder och dessutom ett otroligt lugn - man kan inte bli annat än imponerad.

Lär väl köpas upp efter säsongen, tyvärr.

Annars har Hamburg en fantastiskt rolig trupp (även fast man saknar att se den hängda sonen där). Arslan och Calhanoglu är två personliga favoriter.

Jo, Tah är noterad.
Gillar du HSV så lär dippsi behöva stöd, ingen lätt klubb att vara supporter för från Sverige. Men en riktigt klassiskt tysk sådan som i år har slarvat bort potentialen. Allas hackkyckling ekonomiskt, men en klubb nog få egentligen ogillar?
Citera
2013-11-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
…
Så ska jag ska berätta något för dig som du antagligen inte har en susning om. Tyskland jämför sig inte med England eller Italien, tyskarna skiter i andra ligor och är egentligen bara intresserade av sin egen. Det är precis samma sak i Italien, England eller Spanien, de bryr sig inte utan har fullt upp med sin egen fotbollsliga. Om folk som du sedan sitter långt därifrån och dömer hit eller dit är ointressant.
...
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
…
Märkligt att det dyker upp någon typ en gång i månaden och börjar predika andra ligors storhet gentemot BL.

Vi skiter fullständigt i dom andra.

Dock så följer jag Serie A lite men dock för lite för att kunna yttra mig om ligan.
Ni har såklart rätt.

Jag följer tråden för skribenternas insatser. Insatta inlägg från insidan på ett sätt som jag inte kan se andra svenska skribenter leverera. Kan alldeles för lite om tysk fotboll, men lär mig så sakteliga…

Calcio-tråden har varit med lite länge och haft jävligt många som provocerat och trollat. Tipset är att inte lockas med. Bli fan inte avstängda för att dumjävlar vill förstöra.

Tyvärr saknar Flashback i dessa fall ofta sunt förnuft, och följer endast regler.
Citera
2013-11-30, 00:31
Medlem
Citat:
Hamburgs nye stjärnskott, Jonathan Tah, född 1996, fasen vad bra han kommer bli. Behärskar bollen väl, grym fysik för sin ålder och dessutom ett otroligt lugn - man kan inte bli annat än imponerad.

Lär väl köpas upp efter säsongen, tyvärr.

Annars har Hamburg en fantastiskt rolig trupp (även fast man saknar att se den hängda sonen där). Arslan och Calhanoglu är två personliga favoriter.

Tah förlängde dock till 2018 för inte så länge sedan.
Citera
2013-11-30, 02:14
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Jo, Tah är noterad.
Gillar du HSV så lär dippsi behöva stöd, ingen lätt klubb att vara supporter för från Sverige. Men en riktigt klassiskt tysk sådan som i år har slarvat bort potentialen. Allas hackkyckling ekonomiskt, men en klubb nog få egentligen ogillar?
Sjukt märklig klubb. Känns som Spurs runt 07/08, man ser potentialen men de kan aldrig få ut de till bra placeringar.
Citera
2013-11-30, 02:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ni har såklart rätt.

Jag följer tråden för skribenternas insatser. Insatta inlägg från insidan på ett sätt som jag inte kan se andra svenska skribenter leverera. Kan alldeles för lite om tysk fotboll, men lär mig så sakteliga…

Calcio-tråden har varit med lite länge och haft jävligt många som provocerat och trollat. Tipset är att inte lockas med. Bli fan inte avstängda för att dumjävlar vill förstöra.

Tyvärr saknar Flashback i dessa fall ofta sunt förnuft, och följer endast regler.

Ja..Det är den kylan finessen man måste ha..Tyvärr har jag en del att lära där. Jag är en sansad och ser mig som en vettig person normalt...men jag blir fly förbannad på troll som kommer och förstör..Har åkt på en del varningar på det.
Citera
2013-11-30, 10:06
Medlem
fchansas avatar
Sedan jag var i Hannover och tittade på fotboll för ett par år sedan så får jag deras newsletter. Igår kväll meddelande man stolt att man fått medlem nr 20.000 i klubben. Hur står det sig med de andra klubbarna i BL/2BL/Dritte? Bra eller dåligt?
Citera
2013-11-30, 12:04
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Sedan jag var i Hannover och tittade på fotboll för ett par år sedan så får jag deras newsletter. Igår kväll meddelande man stolt att man fått medlem nr 20.000 i klubben. Hur står det sig med de andra klubbarna i BL/2BL/Dritte? Bra eller dåligt?

500 mer än Wolfsburg, mindre än en tiondel än FCB...men bäst i Niedersachsen...

http://www.transfermarkt.de/de/1-bundesliga/gruendungsdaten/wettbewerb_L1.html
Citera
2013-11-30, 12:09
Medlem
fchansas avatar
aha, tackar för den länken!

Det ser ut som om marc0p0l0 borde bli medlem snart om han inte redan är det
Citera
2013-11-30, 15:18
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Sjukt märklig klubb. Känns som Spurs runt 07/08, man ser potentialen men de kan aldrig få ut de till bra placeringar.
Egentligen mycket märkligare, Hamburg är en riktigt stor stad med 3 miljoner invånare. Är på samma sätt som München den klart ledande staden i sin del av Tyskland. Stan har en välmående ekonomi med många stora företag. Just nu byggs det massor med nya hus i stan, verkar vara ”popstaden” för arkitekter att åka till. Det investeras alltså mycket pengar i staden nu.

HSV är en riktigt klassisk klubb som aldrig åkt ur Bundesliga vann en gång t o m dåtidens CL, 1983. Dessutom är ju tysk fotboll inne i en positiv spiral nuförtiden. Det kommer fram många bra egna spelare, inkomsterna och publiktrycket bara ökar. HSV är redan idag en av världens 20 största klubbar, m a p sin omsättning och har publiksnitt på kring 53 000. Som de flesta andra tyska klubbar äger man sin arena, Imtech tar 57 000.

Så alla förutsättning finns verkligen för den klubben, men ändå så blir det inget! En eller ett par misslyckade säsonger drabbar alla. Men nu har Hamburger SV varit dåliga i flera år, framförallt har man en usel ekonomi. Utan tvekan så har man haft en ganska medioker klubbledning år efter år, sådant sätter spår.

Man får hoppas att de kommer tillbaka någon gång, Bundesliga behöver ett starkt och bra HSV.
Citera
2013-11-30, 15:32
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Hamburg har blivit lite av en småfavorit även för mig (efter Freiburg, och sedan efter Gladbach). Spelarna sliter som djur, ser stiliga ut och besitter pondus. Gillart!
Citera
2013-11-30, 17:00
Medlem
SteveAngellos avatar
Vilken frispark! Såg nästan lite nonchalant ut när aubameyang stegade fram, men jösses vilket snyggt mål
Citera
2013-11-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteveAngello
Vilken frispark! Såg nästan lite nonchalant ut när aubameyang stegade fram, men jösses vilket snyggt mål

Ja det var en överraskning minst sagt; Aubameyang hittar alltid något sätt att göra mål när man tror att det ska bli ännu en icke-farlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in