2013-11-27, 20:23
Medlem
Vilket datakonto ska man använda om man ska använda telefonen som ett modem till datorn via usb? Comviq? Comviq-2 eller något annat? Jag har alltså abonnemang hos Comviq och vill använda min surf till att ha telefonen som ett modem till min stationära dator.
Senast redigerad av Pu 2013-11-27 kl. 20:26.
Citera
2013-11-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Vilket datakonto ska man använda om man ska använda telefonen som ett modem till datorn via usb? Comviq? Comviq-2 eller något annat? Jag har alltså abonnemang hos Comviq och vill använda min surf till att ha telefonen som ett modem till min stationära dator.

Det beror på vilken telefon du har. Vet inte vad det är för datakonto du snackar om men beroende på vilken telefon och vilket operativsystem den har så kan du dela internetanslutningen på telefonen till din dator.

Löstes via PM.
Senast redigerad av CMakaroni 2013-11-27 kl. 20:47.
Citera
2013-11-27, 21:48
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
http://www.tele2.se/orderstatus.aspx

Om du kollar där så ser du leveransdatum, det uppdateras så fort leverantören kommer med besked om när telefonen kommer till lagret. Tele2s distributör har också årets sämsta avtal med posten så förvänta dig ingen raket fart.
En telefon som precis kommit ut i handeln är oftast mycket populär i början och tar därför slut på lagret och återförsäljaren får då förlita sig på vad leverantören säger. Man kanske inte förstår sådant när man är teknikintresserad
Jag la min order samma dag som Tele2 la ut mobilen på sin hemsida. När jag hade ringt innan och frågat efter den så visste kundservice inte ens vad det var för mobil.

Dom har aldrig haft den i lager så den kan inte ta slut. Fast det kanske är svårt att förstå när man har bråttom med att leka smart istället för att läsa det jag skriver.

Mobilen skulle ha kommit idag som sagt. Jag ringde vid lunch och inga mobiler hade kommit. Som det ser ut nu så lär jag inte se någon mobil denna vecka heller.
Sista gången jag köper en mobil från Tele2.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2013-11-27 kl. 21:50.
Citera
2013-11-29, 19:03
Medlem
Hur perfekt skick måste mobilen vara om man lämnar tillbaks den med "provkör"? Vill skicka tillbaka min men är en repa i splitterskyddet på en xperia. Byter man ut splitterskyddet (kan inte göra det själv) så ser den ny ut. Tror ni det går att skicka tillbaka mobilen? Kan man betala någon liten avgift annars om de slår ner på repan?
Citera
2013-11-30, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Hur perfekt skick måste mobilen vara om man lämnar tillbaks den med "provkör"? Vill skicka tillbaka min men är en repa i splitterskyddet på en xperia. Byter man ut splitterskyddet (kan inte göra det själv) så ser den ny ut. Tror ni det går att skicka tillbaka mobilen? Kan man betala någon liten avgift annars om de slår ner på repan?

Du kan inte lämna tillbaka telefonen. Iallafall inte om de lägger märke till repan.
Citera
2013-12-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Du kan inte lämna tillbaka telefonen. Iallafall inte om de lägger märke till repan.
Ja men hur petigt är det? Det är en minimal repa som knappt syns förutom en mm prick. Byter man ut splitterskyddet så är den ju som ny. Måste telefonen vara i absolut toppskick för att man ska få skicka tillbaka?
Citera
2013-12-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Hur långt har du kvar på det abonnemanget du har nu? Fick du slutfaktura på det?
Mitt går ut i mars men jag slapp slutfaktura på månaderna som är kvar och istället startar det nya abonnemanget nästa månad.
Samma här. Fick du någon rabatt? Betalar 524:- i månaden nu. Känns lite väl mycket Mycket billigare på halebop t.ex. men nu slapp jag ju bindningstiden på t2
Citera
2013-12-03, 01:22
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Samma här. Fick du någon rabatt? Betalar 524:- i månaden nu. Känns lite väl mycket Mycket billigare på halebop t.ex. men nu slapp jag ju bindningstiden på t2
524 kr? Vilken mobil valde du? Antar att du betalar för 10 GB surf då? Hur slipper du bindmingstiden om du tecknade nytt avtal? Så du kan avsluta när du vill med 3 månaders uppsägning? Är du helt säker?

Jag gick ner till 1 GB och betalar 345 då jag ändå inte kom upp i några höga siffror varje månad när det gäller surf. Var mest ute efter en ny mobil.(Google Nexus 5)
Det är enda skillnaden mot tidigare, annars ser mitt abonnemang ut precis som innan.
Fria samtal, sms osv.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2013-12-03 kl. 01:24.
Citera
2013-12-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
524 kr? Vilken mobil valde du? Antar att du betalar för 10 GB surf då? Hur slipper du bindmingstiden om du tecknade nytt avtal? Så du kan avsluta när du vill med 3 månaders uppsägning? Är du helt säker?

Jag gick ner till 1 GB och betalar 345 då jag ändå inte kom upp i några höga siffror varje månad när det gäller surf. Var mest ute efter en ny mobil.(Google Nexus 5)
Det är enda skillnaden mot tidigare, annars ser mitt abonnemang ut precis som innan.
Fria samtal, sms osv.
Xperia z1. Det är med 4gb surf... Nej slapp bindningstiden på mitt gamla abonnemang. Har ett nytt nu 24 mån framåt.

Edit: Vänta nu. Loggade in på mitt tele2. Någon som fattar det här. Hade bindningstid först till mars på mitt gamla ab. Förlängde det och fick ny mobil, nu när jag kollar har jag fortfarande bara bindningstid till mars 2014? Skulle ju vara helt sjukt om jag kunde säga upp det i mars? Iofs. får jag ju avbetala telefonen då+att den antagligen är operatörslåst? Men då skulle jag ju kunna köra på comviq väl?
Senast redigerad av D1990 2013-12-03 kl. 16:43.
Citera
2013-12-03, 20:13
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Xperia z1. Det är med 4gb surf... Nej slapp bindningstiden på mitt gamla abonnemang. Har ett nytt nu 24 mån framåt.

Edit: Vänta nu. Loggade in på mitt tele2. Någon som fattar det här. Hade bindningstid först till mars på mitt gamla ab. Förlängde det och fick ny mobil, nu när jag kollar har jag fortfarande bara bindningstid till mars 2014? Skulle ju vara helt sjukt om jag kunde säga upp det i mars? Iofs. får jag ju avbetala telefonen då+att den antagligen är operatörslåst? Men då skulle jag ju kunna köra på comviq väl?
Trodde du menade att du slapp bindningstid på ditt nya abonnemang. Angående ditt nedre stycke så är det nog för att du inte aktiverat det nya kortet än? Behöll du samma nummer eller bytte du till ett nytt? Om det är nytt nummer så antar jag att du får skapa ett nytt konto på "Mitt Tele2" för att se information gällande det nya.
Citera
2013-12-04, 17:37
Medlem
Schizofrenias avatar
Har nyligen köpt ny telefon och flyttat mitt nummer från halebop till tele2. Idag skulle nya sim-kortet aktiveras men det står att jag inte har några nätverk tillgängliga. Måste jag ändra nån inställning för att få det å fungera?
Citera
2013-12-04, 18:57
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenia
Har nyligen köpt ny telefon och flyttat mitt nummer från halebop till tele2. Idag skulle nya sim-kortet aktiveras men det står att jag inte har några nätverk tillgängliga. Måste jag ändra nån inställning för att få det å fungera?

Nej inga ändringar. Det är säkert Tele2 som inte fått det att funka. Det är absolut inte ovanligt med problem hos Tele2. Du kommer att märka en tydlig skillnad mellan Telias och Tele2s funktionalitet. Vi hade Tele2 i rätt många år, både på firman och privat, och det gick inte en enda månad utan underliga problem,, med det mesta, framför allt faktureringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in