2013-11-26, 09:25
Medlem
Hur är det om jag utnyttjar provkör och skickar tillbaka telefonen? Vad kommer hända med mitt abonnemang då? Kommer jag ha fortsatt bindningstid till mars då som jag hade från början?
Citera
2013-11-26, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Nej dumt nog försvinner ju Maxi då. Så nu blev det volym 4gb (alltså 6gb mindre än maxi) för ett mycket högre pris...

Ja det var med ny lur. Man borde fan ha tagit en mobil på avbetalning istället och behållit maxi unlimited för alltid. Men trodde iaf. man skulle få lite "trogen-rabatt" (hör ju alltid andra som får sånt) särskilt när 3 är billigare men icke Men är i ganska desperat behov av ny lur så körde ändå.

Man får väl se positivt att man fick ha ett billigt ab i nästan två år.

Surt. Tror operatörerna kör stenhårt nu (dom säljer ju antagligen ändå) för att under våren försöka döda varandra igen. Beror också på om tele2 ska säljas eller inte, vill man mata in kunder eller inte.
Citera
2013-11-26, 11:13
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Fick förlänga. Försökte som fan med att få billigare och sa att 3 har bättre priser. Men inte en krona kunde de gå ner Känns lite surt när man hört folk som fått rabatt. Fast kanske beror på vilken mobil man väljer osv.
Hur långt har du kvar på det abonnemanget du har nu? Fick du slutfaktura på det?
Mitt går ut i mars men jag slapp slutfaktura på månaderna som är kvar och istället startar det nya abonnemanget nästa månad.
Citera
2013-11-26, 12:56
Medlem
En fråga som säkert ställts många gånger men hur bra är Tele2 på att hålla leveranstider? Beställde en iPhone 5s i förra veckan, beräknad leverans 1-2v. Är helt utan mobiltelefon, samtidigt som är det förvånansvärt skönt så är det också frustererande vissa gånger.

Någon som har erfarenhet gällande leveransen på 5s senaste månaden?
Citera
2013-11-26, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaoza45
En fråga som säkert ställts många gånger men hur bra är Tele2 på att hålla leveranstider? Beställde en iPhone 5s i förra veckan, beräknad leverans 1-2v. Är helt utan mobiltelefon, samtidigt som är det förvånansvärt skönt så är det också frustererande vissa gånger.

Leveranstiden är ju en uppskattning på hur många telefoner man får in i relation till antal beställningar men ja det stämmer oftast.
Om du behöver en telefon direkt kan du ju alltid gå till en Tele2 butik och köpa?
Citera
2013-11-26, 17:25
Medlem
Citat:
Nej dumt nog försvinner ju Maxi då. Så nu blev det volym 4gb (alltså 6gb mindre än maxi) för ett mycket högre pris...

Ja det var med ny lur. Man borde fan ha tagit en mobil på avbetalning istället och behållit maxi unlimited för alltid. Men trodde iaf. man skulle få lite "trogen-rabatt" (hör ju alltid andra som får sånt) särskilt när 3 är billigare men icke Men är i ganska desperat behov av ny lur så körde ändå.

Man får väl se positivt att man fick ha ett billigt ab i nästan två år.

Håller med dig.. Mitt abonnemang går ut i april/maj någon gång... vet inte riktigt vad jag ska göra. Är åt andra sidan inte särskilt intresserad av att behålla unlimited om jag inte får en ny lur... Tycker faktiskt inte det är värt pengarna.

Maxi unlimited 345*24= ca 8,4k
Sedan en ny lur som lär gå på 4k
= 12,4k...

Tycker det är aningen mycket. Får väl försöka kriga till mig åtminstone 6gb + ny lur, annars får det va. Går då över till kontantkort i väntan på något bättre erbjudande.

EDIT: Jag förstår verkligen att 10GB för 345 är jäkligt bra pris, men samtidigt är man inte sugen på den saftiga räkningen när man ska börja pynta för egen mobil. Då hamnar månadskostnaden på över 400kr. Fan i mig inte värt det.

sinnessjukt hur mycket pengar de tjänar!
Senast redigerad av Simpeel 2013-11-26 kl. 17:27.
Citera
2013-11-27, 00:32
Medlem
Citat:
Hur är det om jag utnyttjar provkör och skickar tillbaka telefonen? Vad kommer hända med mitt abonnemang då? Kommer jag ha fortsatt bindningstid till mars då som jag hade från början?
Ja, om du ångrar ditt köp så hamnar du på ditt gamla abonnemang igen, och alla kostnader för det nya tas bort. Det läggs in precis som det var innan, vilket inkluderar bindningstiden.

Citat:

Generellt ganska bra, men just Iphone 5S har det varit stor åtgång på och det kombinerat med ovissa leveranser ifrån Apple så har det varit lite varierande hur leveranstiden har hållits på dem. Men det gällde för det mesta bara dom som bokade de första veckorna, nu så ska det se bättre ut med de beräknade leveranstiderna.
Citera
2013-11-27, 00:47
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
En fråga som säkert ställts många gånger men hur bra är Tele2 på att hålla leveranstider?
Dåliga enligt min erfarenhet just nu. Beställde Nexus 5 för 2 veckor sedan med leveranstid på 1 vecka då den skulle komma ut förra veckan men när jag ringde häromdagen och undrade varför jag fortfarande inte fått någon mobil så hade dom inte ens fått in dom till lagret än utan det skulle ske på onsdag, alltså idag.

Till dig/er som jobbar på Tele2: Kan jag förvänta mig någon form av kompensation?
Jag förlängde med 24 nya månader dessutom så det känns som att dom borde se till att lojala kunder är nöjda vilket jag för tillfället inte alls är.
Citera
2013-11-27, 00:59
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Till dig/er som jobbar på Tele2: Kan jag förvänta mig någon form av kompensation?
Jag förlängde med 24 nya månader dessutom så det känns som att dom borde se till att lojala kunder är nöjda vilket jag för tillfället inte alls är.

Du kan inte förvänta dig någon kompensation. Då du fortfarande kan använda ditt abonnemang, och det är endast avbrott i det som man kompenserar egentligen.

Men testa att ringa in du när du väl får telefonen, vem vet du kanske hamnar hos nån lättövertalad som inte riktigt har koll
Citera
2013-11-27, 08:35
Medlem
Citat:
Dåliga enligt min erfarenhet just nu. Beställde Nexus 5 för 2 veckor sedan med leveranstid på 1 vecka då den skulle komma ut förra veckan men när jag ringde häromdagen och undrade varför jag fortfarande inte fått någon mobil så hade dom inte ens fått in dom till lagret än utan det skulle ske på onsdag, alltså idag.

Leveranstiden är ju endast en uppskattning så nej du kan inte förvänta dig någon form av kompensation. - Ditt nya abonnemang börjar gälla när du aktiverar telefonen.
- Tele2 har fått fel leveransdatum från leverantören.
Vad är det du vill ha kompensation för? :P
Citera
2013-11-27, 11:26
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Du kan inte förvänta dig någon kompensation. Då du fortfarande kan använda ditt abonnemang, och det är endast avbrott i det som man kompenserar egentligen.

Men testa att ringa in du när du väl får telefonen, vem vet du kanske hamnar hos nån lättövertalad som inte riktigt har koll
Tack för snabbt svar! Får göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Vad är det du vill ha kompensation för? :P
För att jag får vänta en vecka extra för en mobil som redan ska finnas i handeln. Och ja, en vecka är mycket när man är teknikintresserad och sett fram emot en modell sedan i somras.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2013-11-27 kl. 11:28.
Citera
2013-11-27, 20:12
Medlem
Citat:

För att jag får vänta en vecka extra för en mobil som redan ska finnas i handeln. Och ja, en vecka är mycket när man är teknikintresserad och sett fram emot en modell sedan i somras.

http://www.tele2.se/orderstatus.aspx

Om du kollar där så ser du leveransdatum, det uppdateras så fort leverantören kommer med besked om när telefonen kommer till lagret. Tele2s distributör har också årets sämsta avtal med posten så förvänta dig ingen raket fart.
En telefon som precis kommit ut i handeln är oftast mycket populär i början och tar därför slut på lagret och återförsäljaren får då förlita sig på vad leverantören säger. Man kanske inte förstår sådant när man är teknikintresserad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in