Citat:
Ursprungligen postat av
wied
Jo men samtidigt säger kommentaren under:
Citat:
Kommentar från Andreas E-S
Jag flyttade till Malmö 2000, från Blekinge. I familjen var man orolig för bilden var att Malmö är en farlig stad. Jag har bott i 3 olika delar av Malmö sedan dess, och aldrig upplevt verken fara eller oro för min egna hälsa. Malmö är inte farligare än någon annan storstad. Jag får dock fortfarande frågor från folk från mina gamla trakter, som ojar sig över "Hur våldsamt" Malmö blivit. Nej, det har det inte blivit och nej det är det inte. Mediabilden är överdriven, felaktig och direkt oärlig många gånger.
Eller:
Citat:
Kommentar från Peter
Jag förstår inget av detta heller.. Har aktivt valt att flytta till Malmö med möjligheter att välja ganska fritt. Båda jag och mina barn tycker att det är vacker och helt otroligt barnvänligt i Malmö, med lekplatser, strand, aktiviteter etc. som besökare ifrån många delar av Europa och Sverige alltid blir jätte imponerade av. Har heller aldrig fått någoting stulet, sönderslaget eller blivit vare sig rånad, hotat eller något annat liknande. Själklart händer sådant, men det gör det överallt.
Eller:
Citat:
Kommentar från Kim
Stefan: Jag känner inte alls igen detta. 0 inbrott, 0 cykelstölder, 0 brott överhuvudtaget efter 27 år i Malmö. Jag har aldrig känt mig otrygg i Malmö.
Det är fortfarande så att de med starkast åsikter i den här tråden, och de som anser sig ha klarast bild av säkerhetsläget i Malmö, inte ens har varit i staden, bor långt upp i Sverige och vill att staden ska vara kriminell. Det är ju passande om man nu är ivrig i invandringskritiken.
En titt ovan i tråden så ser man dock att det finns Sverigedemokrater i Malmö som tycker det kan bli bättre, men det är långt ifrån så illa som bilden av staden har blivit hos gemene man längre upp i landet. Det är ungefär där jag är också. Det är för mycket brott, men det innebär inte en fara för en skolklass att vara i stan dygnet runt i 2 dagar..
De skjuts friskt i Göteborg i år, förmodligen flest antal döda i skottlossningar där i norden. Vågar ni inte skicka ungarna till Liseberg?