2013-11-29, 03:42
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkelbear
Precis som tex Stockholm/Göteborg/Helsingborg så har Malmö också de områdena som är lite mindre säkra att vandra runt på mitt i natten. Skillnaden är att media har hypat denna fråga så sjukt mycket så att folk tror att man blir rånad/misshandlad mitt på ljusa dan i Malmö.

ja fan det händer inget i malmö mitt på ljusan dan.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/vapnat-ran-mot-bilbesiktning/
Citera
2013-11-29, 04:47
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Det är inte så svårt. Man gör som dig, blunda hårt, engagera dig inte i samhällsutvecklingen, förneka all fakta, gå inte ut, lev i en rosa bubbla och kommunicera bara med andra mångkulturidioter över nätet så kan man faktiskt missa de sista 20 årens utveckling i Sverige.
Bra jobbat! Imponerande rent ut sagt.

"Förvånad"

Jag blundar inte, engagerar mig (Sverigedemokraterna), förnekar ingen fakta, går ut nästan dygnet runt, det var länge sedan jag levde i en rosa bubbla, Att jag bara skulle kommunicera med mångkulturidioter var det bästa skämtet av dem alla, till och med min egen mamma är Sverigedemokrat precis som jag. Det finns en anledning till att jag helt seriöst undrar över syftet med att svartmåla Malmö, vad är det man EGENTLIGEN vill uppnå?
Citera
2013-11-29, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
ja fan det händer inget i malmö mitt på ljusan dan.

Kommentar från Alexander

Citat:
Jag har sett en kvinna bli mördad mitt på dagen utanför kvarteret “lugnet”. jag har sett 3 upplopp, jag har sett ett gisslandrama när en man satte en kniv mot ett barns strupe i tullens lokaler mitt i centrala Malmö. Flera av mina kompisar har blivit misshandlade och rånade. En gång när jag skulle gå hem så hade polisen spärrat av gatan för att 3 personer hade blivit skjutna.

Kommentar från Stefan
Citat:
KS, JAG bor i Malmö sedan drygt tio år. Ett försök till rån, två inbrott, fem cykelstölder och ett flertal, i brist på bättre ord, konfrontationer på krogar för att man talar med “fel” tjej. Judesvin är ett ganska vanligt utrop till mig även om jag inte är jude… Notera att jag bor i centrum. Påstår du seriöst att Malmö är en säker stad?

Kommentar från Alex
Citat:
Flera ungdomar har under hösten blivit utsatta för personrån i de västra delarna av Malmö, bl.a på Regementsgatan, i Rönneholmsparken, Erikslust och tidigare utanför Fair Play. Dessa rån har, ofta under vapenhot, skett dagtid på skolraster och i direkt anslutning till att skolan slutat på eftermiddagen. De ungdomar som utsatts för de här brotten tycker nog inte det bara handlar om fördomar. Många ungdomar i Malmö känner andra ungdomar som utsatts för rån. Malmö är en liten stad utan förorter och brottligheten finns därför äver hela staden. En annan sak är att den mediala rapporteringen inte är helt rättvisande, men att påstå att det inte på flera sätt är värre i Malmö än på andra håll är att blunda för problemen. Läs även BRÅ-rapporten från 2012.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/debattera-fordomar-och-bilden-av-malmo/
Citera
2013-11-29, 09:26
Medlem
Om jag kan hålla mina barn borta från Malmö så gör jag det. Detta borde vara ren självbevarelsedrift för alla med ansvar för barn.
Citera
2013-11-29, 14:35
Medlem
Green-manalishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wied

Kommentar från Alexander

Kommentar från Stefan

Kommentar från Alex

Jo men samtidigt säger kommentaren under:

Citat:
Kommentar från Andreas E-S
Jag flyttade till Malmö 2000, från Blekinge. I familjen var man orolig för bilden var att Malmö är en farlig stad. Jag har bott i 3 olika delar av Malmö sedan dess, och aldrig upplevt verken fara eller oro för min egna hälsa. Malmö är inte farligare än någon annan storstad. Jag får dock fortfarande frågor från folk från mina gamla trakter, som ojar sig över "Hur våldsamt" Malmö blivit. Nej, det har det inte blivit och nej det är det inte. Mediabilden är överdriven, felaktig och direkt oärlig många gånger.

Eller:

Citat:
Kommentar från Peter
Jag förstår inget av detta heller.. Har aktivt valt att flytta till Malmö med möjligheter att välja ganska fritt. Båda jag och mina barn tycker att det är vacker och helt otroligt barnvänligt i Malmö, med lekplatser, strand, aktiviteter etc. som besökare ifrån många delar av Europa och Sverige alltid blir jätte imponerade av. Har heller aldrig fått någoting stulet, sönderslaget eller blivit vare sig rånad, hotat eller något annat liknande. Själklart händer sådant, men det gör det överallt.

Eller:

Citat:
Kommentar från Kim
Stefan: Jag känner inte alls igen detta. 0 inbrott, 0 cykelstölder, 0 brott överhuvudtaget efter 27 år i Malmö. Jag har aldrig känt mig otrygg i Malmö.

Det är fortfarande så att de med starkast åsikter i den här tråden, och de som anser sig ha klarast bild av säkerhetsläget i Malmö, inte ens har varit i staden, bor långt upp i Sverige och vill att staden ska vara kriminell. Det är ju passande om man nu är ivrig i invandringskritiken.

En titt ovan i tråden så ser man dock att det finns Sverigedemokrater i Malmö som tycker det kan bli bättre, men det är långt ifrån så illa som bilden av staden har blivit hos gemene man längre upp i landet. Det är ungefär där jag är också. Det är för mycket brott, men det innebär inte en fara för en skolklass att vara i stan dygnet runt i 2 dagar..

De skjuts friskt i Göteborg i år, förmodligen flest antal döda i skottlossningar där i norden. Vågar ni inte skicka ungarna till Liseberg?
Senast redigerad av Green-manalish 2013-11-29 kl. 14:43.
Citera
2013-11-29, 16:21
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuskis123
Läs mina tidigare inlägg så får du se motsatsen..

Var 100% ironisk ang youtube klippet
Läget är nu helt ur kontroll.
Citera
2013-11-29, 17:38
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-manalish
Jo men samtidigt säger kommentaren under:

Eller:

Eller:

Det är fortfarande så att de med starkast åsikter i den här tråden, och de som anser sig ha klarast bild av säkerhetsläget i Malmö, inte ens har varit i staden, bor långt upp i Sverige och vill att staden ska vara kriminell. Det är ju passande om man nu är ivrig i invandringskritiken.

En titt ovan i tråden så ser man dock att det finns Sverigedemokrater i Malmö som tycker det kan bli bättre, men det är långt ifrån så illa som bilden av staden har blivit hos gemene man längre upp i landet. Det är ungefär där jag är också. Det är för mycket brott, men det innebär inte en fara för en skolklass att vara i stan dygnet runt i 2 dagar..

De skjuts friskt i Göteborg i år, förmodligen flest antal döda i skottlossningar där i norden. Vågar ni inte skicka ungarna till Liseberg?

Nej, mina ungar får inte gå på liseberg utan vuxen i sällskap. Det är för mycket slödder där och det räcker med att ett gäng hotar en gång...
Citera
2013-11-29, 18:31
Medlem
Klart som fan att det är förståeligt, skulle aldrig skicka mina barn till malmö. Tror inte det handlar om rasism, för det finns ju ljusa stollar i malmö också. Det är bara en allmänt osäker stad.
Citera
2013-11-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Nej, mina ungar får inte gå på liseberg utan vuxen i sällskap. Det är för mycket slödder där och det räcker med att ett gäng hotar en gång...

Och hur gamla är dina ungar?
Citera
2013-11-29, 19:27
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag blundar inte, engagerar mig (Sverigedemokraterna), förnekar ingen fakta, går ut nästan dygnet runt, det var länge sedan jag levde i en rosa bubbla, Att jag bara skulle kommunicera med mångkulturidioter var det bästa skämtet av dem alla, till och med min egen mamma är Sverigedemokrat precis som jag. Det finns en anledning till att jag helt seriöst undrar över syftet med att svartmåla Malmö, vad är det man EGENTLIGEN vill uppnå?

Jag tror inte man nödvändigtvis vill svartmåla Malmö. Snarare måla upp en korrekt och faktabaserad bild. Stora delar av Malmö är ju idag ett riktigt smutsigt och dekadent mångkulturgetto.
Citera
2013-11-29, 21:38
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wied

Kommentar från Alexander

Kommentar från Stefan

Kommentar från Alex

haha vad fan? Klicka på länken jag postade, dumsnut!
Citera
2013-11-29, 21:54
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Jag tror inte man nödvändigtvis vill svartmåla Malmö. Snarare måla upp en korrekt och faktabaserad bild. Stora delar av Malmö är ju idag ett riktigt smutsigt och dekadent mångkulturgetto.

Nej, syftet är att svartmåla Malmö. Till och med min egen Mor som är 75 år OCH Sverigedemokrat vill gärna flytta till Malmö från Helsingborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in