Tills för 8 år sedan levde jag ett mycket struligt liv utan någon som helst ordning och reda på varken hälsan, vardagen eller ekonomin.
Jag knarkade och begick brott för att kunna betala missbruket. Struntade i att betala olika skulder (Parkeringsböter, trafikförsäkringsföreningen, Csn, och många andra) Jag tänkte att om jag ändå ska dö ung så skiter jag i skulderna. Men sedan så tog jag mig i kragen och har nu inte rört några droger på 8 år.
Jag vill leva ett normalt liv och kunna satsa på att även ha en ordnad ekonomi. Har träffat en kvinna som jag kanske ska flytta ihop med men eftersom jag har 160 000 kr i skulder som ligger utspridd över 9 olika inkassobolag så känns det lite övergivet och hopplöst

Hur ska jag ha råd och betala allt detta när jag knappt tjänar 10 000kr i månader.
Det värsta av allt detta är att av dessa 160 000kr så är minst 100000 kr ren jäkla RÄNTA... Känner mig lurad om jag nu ska betala och dessutom har jag hört att
många av dessa skulder "prekiberas" efter ett viosst antal år om man struntar i att betala och inte kontakta inkassobolaget...
Hur skulle ni göra? Är det sant att skulder prekiberas... Och visst är det surt och behöva betala 100000kr i ränta för att man gjort vissa misstag i livet...
Vill verkligen inte gå tillbaka till det gamla livet och hoppas jag kan på något sätt betala detta på ett smidigt sätt..