2013-11-21, 04:48
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Filen är förövrigt i formatet .apk direkt så om h*n får hem en zip/rar/whatever så är det helt fel. Den senaste versionen finns alltid i min signatur och den är alltid i formatet .apk

Har märkt att IE9/10 ibland självsvåldligt döper om *.APK till *.ZIP, därav kommentaren.

Men gör IE det är det ju bara att man själv ändrar till ursprunglig ändelse igen.

.
Citera
2013-11-21, 20:38
Medlem
Citat:
Den senaste versionen finns ALLLTID i min signatur.
Men den finns inte på Github? Jag tänkte ta tag i den och fixa KitKat (4.4) då jag har en nexus 5. Dela gärna med dig av källkoden så fixar jag stödet!
Citera
2013-11-21, 20:41
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garremannen
Men den finns inte på Github? Jag tänkte ta tag i den och fixa KitKat (4.4) då jag har en nexus 5. Dela gärna med dig av källkoden så fixar jag stödet!

Har inte tillgång till githubben längre så kan inte ladda upp den där, men om du tar den senaste versionen som finns på git, gör dina ändringar och skickar i ett PM så kan jag implementera de i min kod och sedan kompilera det hela. Om du vill, givetvis.
Citera
2013-11-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megamaggan
Fungerar inte så bra på 4.4 på Nexus 4, tyvärr. Appen startar och verkar fungera fram till att det bör ligga en fejkad SMS-biljett i inkorgen, vilket det inte gör. Kan jag hjälpa med logcat eller dylikt?

Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
Får error när jag försöker köra senaste apk-filen för SL sms fejkbiljett. Error är följande: There was a problem parsing the package.

Har OK på unknown sources på apps. Har även testat andra nedladdningsprogram än ez.

Kör Nexus 5, Android 4.4.

Ska försöka svara på frågor om dev undrar något. Länken till filen var den i signaturen.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Det går inte att generera biljett ändå på 4.4 med den här appen enligt tidigare rapporter, men ft funkar på HTC one åtminstone (ska du åka i UL är det dock inte så smart att använda ft då biljetterna har fel utseende). Får du samma problem kolla första signaturen i min länk, sektion "vanliga problem vid installation".

Citat:
KitKat, dvs 4.4 har ändrat om hur sms-funktionen fungerar och således funkar inte Fejkbiljett ännu. Jag har själv ingen telefon med 4.4 och google's API/SDK verkar inte vara helt stabilt när det gäller 4.4 så jag har inte lyckats "emulera" en telefon och pröva där heller, antingen så får du hitta en annan lösning/app/göra dina biljetter själv eller nergradera till en lägre version av Android.

Sådär, nu har jag en version som fungerar på 4.4, KitKat. Skicka PM om någon vill testa.
Citera
2013-11-23, 20:03
Medlem
Fejk SMS-biljetter snart oanvändbara

Alla de som tagit fram och utvecklat fejkbiljetter är guld värda och fortfarande är det många som engagerar sig i det här forumet. Tyvärr kommer ju sms-biljetter inte att gå att använda inom en ganska snar framtid som många säkert redan vet. SMS läsare där fejkbiljetter inte går att använda blir verklighet.

Det vore toppen om nu andra projekt kan ta vid, jag tänker då på att knäcka koderna bakom SL Access kortet och göra det tillgängligt att mot en summa skaffa dessa kort. Koderna är delvis redan knäckta och det verkar vara nästa lämpliga steg då fejkbiljetterna inte kommer att kunna utvecklas för att klara de optiska läsarna. Någon som jobbar med detta?

http://www.idg.se/2.2524/1.501054/expert--sl-s-resekort-knackta
Citera
2013-11-24, 00:32
Medlem
LindseyVonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lena1234

Alla de som tagit fram och utvecklat fejkbiljetter är guld värda och fortfarande är det många som engagerar sig i det här forumet. Tyvärr kommer ju sms-biljetter inte att gå att använda inom en ganska snar framtid som många säkert redan vet. SMS läsare där fejkbiljetter inte går att använda blir verklighet.

Det vore toppen om nu andra projekt kan ta vid, jag tänker då på att knäcka koderna bakom SL Access kortet och göra det tillgängligt att mot en summa skaffa dessa kort. Koderna är delvis redan knäckta och det verkar vara nästa lämpliga steg då fejkbiljetterna inte kommer att kunna utvecklas för att klara de optiska läsarna. Någon som jobbar med detta?

Är det på UL också eller bara SL?
Citera
2013-11-24, 14:13
Medlem
Citat:

Var kan man köpa de där fejk-korten?
Citera
2013-11-24, 20:55
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Tyvärr kommer ju sms-biljetter inte att gå att använda inom en ganska snar framtid som många säkert redan vet. SMS läsare där fejkbiljetter inte går att använda blir verklighet.

Inte så snar, skulle jag säga. SL kommer främst installera på stationerna (och där finns det ju flera sätt att planka på!) och läsare på bussarna kommer att dröja...

Men annars låter det som en god idé att börja experimentera med andra saker i god tid!
Citera
2013-11-24, 22:12
Medlem
dawthedudes avatar
Är jag blind eller?

Vart hittar jag länken till den uppdaterade appen?

Snälla hjälp!
Citera
2013-11-24, 23:13
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawthedude
Är jag blind eller?

Vart hittar jag länken till den uppdaterade appen?

Snälla hjälp!

I min signatur. glhf ^_
Citera
2013-11-27, 22:17
Medlem
Citat:
I min signatur. glhf ^_

För 4.4 Kitkat också?
Citera
2013-11-28, 23:07
Medlem
gummisnodds avatar
Är det någon som har kunskap och tid att fixa stöd för 4.4? Vad hände med garremannen och 4.4 stödet han påstod sig ha fixat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in