2013-11-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag har helt enkelt inte tagit ut det. Och det tänker jag inte göra heller eftersom det ligger bra där. Passet är en bagatell i jämförelse med arbetsgivarens dator och viktiga papper av olika slag. Alla svenska storflygplatser har f ö gränspolis som kan utfärda tillfälliga pass om man skulle tappa/glömma det ordinarie.

Marina hade sina mobiler och plånbok i väskan - att passet också ligger där gör alltså varken till eller från.

Och M hade någon månad innan varit på resa utomlands, och som jag inte tycker att hon var en ordningsmänniska så hade hon nog sitt pass i väskan fortfarande.

Det fetade: Fast hon hade god ordning på många saker, pengar, konton, sitt arbete, som krävde en hel del formell precision också. Och hon jobbade hårt med att få ordning på relationen med den häktade mannen, alltså avsluta den. Så varför inte också passet? Betänk att hon till och med parkerade med precision (alltså inte snett, som bilen återfanns...).
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-28 kl. 18:27.
Citera
2013-11-28, 18:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag har helt enkelt inte tagit ut det. Och det tänker jag inte göra heller eftersom det ligger bra där. Passet är en bagatell i jämförelse med arbetsgivarens dator och viktiga papper av olika slag. Alla svenska storflygplatser har f ö gränspolis som kan utfärda tillfälliga pass om man skulle tappa/glömma det ordinarie.

Marina hade sina mobiler och plånbok i väskan - att passet också ligger där gör alltså varken till eller från.

Och M hade någon månad innan varit på resa utomlands, och som jag inte tycker att hon var en ordningsmänniska så hade hon nog sitt pass i väskan fortfarande.

Jag håller med om att Marina inte verkade vara en ordningsmänniska. Bilderna från hennes hem visar inte ordning. Men man kan ha rörigt men ändå ha koll på var man har sina saker.

Mobil och plånbok använder man dagligen, det har jag självklart i handväskan.. passet använder man inte dagligen så det skulle jag aldrig släpa runt på.

Vilka som räknas som stora flygplatser vet jag inte men dessa utför provisoriska pass http://polisen.se/Stockholms_lan/Service/Pass-och-id-kort/Provisoriskt-pass/

Som sagt, alla är ju olika.. många är vanemänniskor. Jag tror inte heller att man utifrån huruvida Marinas bärande av smycken nattetid kan avgöra vem som är hennes baneman.
Citera
2013-11-28, 18:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Jaa, osäkert evidens det här också.

Men den som ämnade hävda att mordoffret kunde ha åkt iväg utomlands hade förstås ett intresse av att passet skulle "försvinna". Och då var det förstås en fördel att ha insiderkunskap om var passet förvarades.

Om man ser det så blir en alternativ gm, om möjligt, ännu mer osannolik.

Det fetade: Det sa även Fr*d att Marina gjort. Han tipsade ju även polisen om det.
Citera
2013-11-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det fetade: Det sa även Fr*d att Marina gjort. Han tipsade ju även polisen om det.

Javisst, det är ingalunda entydigt på det sättet. Men den samlade tyngden av massor av grejer, är förstås vad åklagaren, och t.ex. HD, ser.

EN person var inside och kunde t.ex. med lätthet låsa upp dörrarna, och alltså se sängen etc.
Och vi ser det här "fläckiga", alltså ryckvisa beteendet, att t.ex. "krafsa" kulan ur väggen men inte inse att sängen, med allt det blodet, måste bort (att sedan polisteknikerna skulle bomma så j-t, hade ju inte klart tänkande gm kunnat drömma om ens...). DET beteendet stämmer jättebra med FS kända psykiska förutsättningar.
Citera
2013-11-28, 19:05
Bannlyst
Citat:
Javisst, det är ingalunda entydigt på det sättet. Men den samlade tyngden av massor av grejer, är förstås vad åklagaren, och t.ex. HD, ser.
//
Och vi ser det här "fläckiga", alltså ryckvisa beteendet, att t.ex. "krafsa" kulan ur väggen men inte inse att sängen, med allt det blodet, måste bort (att sedan polisteknikerna skulle bomma så j-t, hade ju inte klart tänkande gm kunnat drömma om ens...). DET beteendet stämmer jättebra med FS kända psykiska förutsättningar.

Du menar att det var en tabbe att inte göra sig av med sängarna, och att det är ett beteende direkt förknippat med FS, som har ett ursprung i hans psyke som du beskriver som skadat & sönderknarkat ?
Citera
2013-11-28, 19:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Därför kan FS släppas på fri fot omedelbart, som han gjordes av TR.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/mordmisstankt-hagforsbo-slappt

Domen kan dra ut på tiden.
HR vill nog ha den välskriven med färskt minne av rättskandalen och dåren Lambertz som resande justitieråd.

Ja, jisses..

Efter att lilla, ihärdiga fanclubben alltmer tvingats inse det hopplösa läget deras
gunstling med jointen befinner sig i inför stundande tredje rättegångsprocessen och
något av uppgivenhet låter sig anas mellan raderna, så väcks plötsligt ett nytt litet hopp
till liv genom herr Lambertz ovilja att medge misstag vid bedömningen av Quickmaterialet
och därigenom framstår som en lögnaktig tok i den så synnerligen inflammerade saken.

Högröstade avgångskrav följer givetvis som ett brev på posten från FS-apologeterna och
förstås från många andra läger också, kanske berättigat för det är ju inte lite
anmärkningsvärt agerande från justitierådet ifråga, men detta tas också som intäkt
för att försöka få resningsbeviljandet ogiltigförklarat och att nytt omtag är påkallat
och då inbillar sig det uppenbarligen otillräckligt juridiskt bevandrade gänget här att
i så fall blir beslutet så jävla mycket annorlunda och deras lille haschtomte till gunstling
slipper genomlida prövningarna av en ny rättegångsförhandling.
Man utgår tydligen ifrån att ett omtag utan omstridde herr Lambertz ofelbart ändar i
ett beslutstagande till Svenssons fördel som om nämnda justitieråd har haft ett helt
avgörande inflytande över hanteringen av det resningsbeslut som klubbades igenom
för drygt en månad sedan.
Utan honom som man numera uppenbart föreställer sig som närmast helt förnuftsbefriad
så skulle ett radikalt annorlunda synsätt beträffande det seglivade ärendet med Marina
Johansson och hennes död vara förhärskande bland de övriga som fann anledning att
bifalla den förelagda resningsansökan.

Men jag tillåter mig att ha en annan uppfattning därvidlag, jag tror att de har alldeles
tillräckligt med självständighet och förmåga att korrekt tolka rättsligt material och
inte låter sig påverkas i beslutsfattandet av det förhållandet att en viss herr Lambertz,
med dokumenterat mindre bra omdömesförmåga i ett helt annat rättsärende, deltagit
i ifrågavarande resningsprocessen.

Så det hoppet som tydligen väckts nu lär tyna bort lika fort som det gav sig till känna.

Resningsbeslutet står fast. Inget jävla omtag.
FS sitter där han sitter.
Rättegången ska när som helst dra igång.
Och resultatet?

En transport till Kumla och inlåsning för många år framåt.
Hopp om något annat ter sig bara oändligt orealistiskt mot bakgrund av vad man nu har
att leverera i bevisväg från åklagarhåll denna tredje runda som handlar om en brutalt
mördad kvinna mitt i livet och likplundring och griftefridsbrott.
Det finns helt enkelt inte tillstymmelse till annan utgång än den som stavas:
F.Ä.N.G.E.L.S.E.
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-28 kl. 19:53.
Citera
2013-11-28, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Ja, jisses..

Efter att lilla, ihärdiga fanclubben alltmer tvingats inse det hopplösa läget deras
gunstling med jointen befinner sig i inför stundande tredje rättegångsprocessen och
något av uppgivenhet låter sig anas mellan raderna, så väcks plötsligt ett nytt litet hopp
till liv genom herr Lambertz ovilja att medge misstag vid bedömningen av Quickmaterialet
och därigenom framstår som en lögnaktig tok i den så synnerligen inflammerade saken.

Högröstade avgångskrav följer givetvis som ett brev på posten från FS-apologeterna och
anmärkningsvärt agerande från justitierådet ifråga, men detta tas också som intäkt
för att försöka få resningsbeviljandet ogiltigförklarat och att nytt omtag är påkallat
och då inbillar sig det uppenbarligen otillräckligt juridiskt bevandrade gänget här att
i så fall blir beslutet så jävla mycket annorlunda och deras lille haschtomte till gunstling
Man utgår tydligen ifrån att ett omtag utan omstridde herr Lambertz ofelbart ändar i
ett beslutstagande till Svenssons fördel som om nämnda justitieråd har haft ett helt
avgörande inflytande över hanteringen av det resningsbeslut som klubbades igenom
Utan honom som man numera uppenbart föreställer sig som närmast helt förnuftsbefriad
så skulle ett radikalt annorlunda synsätt beträffande det seglivade ärendet med Marina
Johansson och hennes död vara förhärskande bland de övriga som fann anledning att

Men jag tillåter mig att ha en annan uppfattning därvidlag, jag tror att de har alldeles
tillräckligt med självständighet och förmåga att korrekt tolka rättsligt material och
inte låter sig påverkas i beslutsfattandet av det förhållandet att en viss herr Lambertz,
med dokumenterat mindre bra omdömesgillhet i ett helt annat rättsärende, deltagit

Så det hoppet som tydligen väckts nu lär tyna bort lika fort som det gav sig till känna.

Och resultatet?

Hopp om något annat ter sig bara oändligt orealistiskt mot bakgrund av vad man nu har
att leverera i bevisväg från åklagarhåll denna tredje runda som handlar om en brutalt
F.Ä.N.G.E.L.S.E.

När jag är säker på min sak brukar jag fatta mig kort.
Du har alltså ingen aning vad du pratar om gällande omtag, ren gissning.

Vi får se vad som framkommer i rättegångarna, men jag har en känsla av att det blir nyheter även från försvarets sida. Sakfrågan handlar om 27/28e. Får inte ÅK klart dessa datum bortom rimligt tvivel är han körd. Det blir INGEN lätt match. Det har nog alla i tråden insett, eller hur ?
Citera
2013-11-28, 19:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Vi får se vad som framkommer i rättegångarna, men jag har en känsla av att det blir nyheter även från försvarets sida. Sakfrågan handlar om 27/28e. Får inte ÅK klart dessa datum bortom rimligt tvivel är han körd. Det blir INGEN lätt match. Det har nog alla i tråden insett, eller hur ?
Såvitt jag förstår behöver inte det nya åtalet se ut som det gamla. Åklagaren kan skriva 27-29 juli i stämningsansökan.
Citera
2013-11-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Ja, jisses..

med dokumenterat mindre bra omdömesgillhet i ett helt annat rättsärende, deltagit

Och resultatet?

F.Ä.N.G.E.L.S.E.

Det fetade:

Precis, rena fantasier, trots klart juridiskt besked här i tråden: Resningen står, HD är orubbligt när det gäller vissa beslut. Detta är ett av dem. Har inget med individer att göra, inte när beslutet är fattat.

FS kommer förstås inte att släppas före dom, eller efter, eftersom HR den här gången vet vad han ska "erbjudas" ("an offer he can't refuse"). Men gratis transport blir det.

Japp, snart ska den häktade prövas av den "ultimata städpatrullen", och man kan anta att den har kvastarna redo. Indicie/bevispistolerna är utomordentligt välladdade och extra "krutförstärkta" av "måltavlan" själv, huvudsakligen med lögner, vars sprängkraft förstärkts med direktiv från Europadomstolen som helt enkelt säger: "Ljug då, men det blir som ett skott i foten, din egen fot."

Kanske kan domen i vissa media komma att ges namnet: LÖGNENS LÖN?

Men oavsett namnet så inkluderar domen inkvartering och förskaffning, måhända på mer stabil och regelbunden basis än "gästen" är van vid. Kanske kan också frånvaro av vissa fördärvliga substanser ingå i paketet för "paketmakaren"?
Citera
2013-11-28, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Såvitt jag förstår behöver inte det nya åtalet se ut som det gamla. Åklagaren kan skriva 27-29 juli i stämningsansökan.

Det vore intressant, eftersom han då lämnar det för troligt att det var M som SMSade och tog ut pengar. Att KHs observation är sannolik.
Vad finns då kvar av indicier ?
Enligt FUP skulle även LJs observation vara 27/28.

Kvar finns Emelie som skall hävda kattmord och dåligt sex ?
Citera
2013-11-28, 20:00
Medlem
Citat:

Tveksam till, rent sportsligt, att kalla det "match".

Inte mycket till match att FS står naken och bar på måltavlans plats med en obeväpnad "assistent" och åklagaren står i skjutläge med bevis/indicier i rikt mått, uppbackad av självaste HD.

Matchresultatet?

Rättssamhället 1 ------ FS minus 14

14 år minst, i fängelse.

Om det inte blir slutenvård på obestämd tid. Kanske en bättre option? HATET som FS bär inom sig bör andra skyddas ifrån.

DET har många i tråden, och utanför, insett allt sedan resningen meddelades.

Det är... INEVITABELT...
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-28 kl. 20:53.
Citera
2013-11-28, 20:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tveksam till, rent sportsligt, att kalla det "match".

Inte mycket till match att FS står naken och bar på måltavlans plats med en obeväpnad "assistent" och åklagaren står i skjutläge med bevis/indicier i rikt mått, uppbackad av självaste HD.

Matchresultatet?

Rättssamhället 1 ------ FS minus 14

14 år minst, i fängelse.

Om det inte blir slutenvård på obestämd tid.
Just nu står det 2-0. Det blir nog hat trick, ska du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in