Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Därför kan FS släppas på fri fot omedelbart, som han gjordes av TR.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/mordmisstankt-hagforsbo-slappt
Domen kan dra ut på tiden.
HR vill nog ha den välskriven med färskt minne av rättskandalen och dåren Lambertz som resande justitieråd.
Ja, jisses..
Efter att lilla, ihärdiga fanclubben alltmer tvingats inse det hopplösa läget deras
gunstling med jointen befinner sig i inför stundande tredje rättegångsprocessen och
något av uppgivenhet låter sig anas mellan raderna, så väcks plötsligt ett nytt litet hopp
till liv genom herr Lambertz ovilja att medge misstag vid bedömningen av Quickmaterialet
och därigenom framstår som en lögnaktig tok i den så synnerligen inflammerade saken.
Högröstade avgångskrav följer givetvis som ett brev på posten från FS-apologeterna och
förstås från många andra läger också, kanske berättigat för det är ju inte lite
anmärkningsvärt agerande från justitierådet ifråga, men detta tas också som intäkt
för att försöka få resningsbeviljandet ogiltigförklarat och att nytt omtag är påkallat
och då inbillar sig det uppenbarligen otillräckligt juridiskt bevandrade gänget här att
i så fall blir beslutet så jävla mycket annorlunda och deras lille haschtomte till gunstling
slipper genomlida prövningarna av en ny rättegångsförhandling.
Man utgår tydligen ifrån att ett omtag utan omstridde herr Lambertz ofelbart ändar i
ett beslutstagande till Svenssons fördel som om nämnda justitieråd har haft ett helt
avgörande inflytande över hanteringen av det resningsbeslut som klubbades igenom
för drygt en månad sedan.
Utan honom som man numera uppenbart föreställer sig som närmast helt förnuftsbefriad
så skulle ett radikalt annorlunda synsätt beträffande det seglivade ärendet med Marina
Johansson och hennes död vara förhärskande bland de övriga som fann anledning att
bifalla den förelagda resningsansökan.
Men jag tillåter mig att ha en annan uppfattning därvidlag, jag tror att de har alldeles
tillräckligt med självständighet och förmåga att korrekt tolka rättsligt material och
inte låter sig påverkas i beslutsfattandet av det förhållandet att en viss herr Lambertz,
med dokumenterat mindre bra omdömesförmåga i ett helt annat rättsärende, deltagit
i ifrågavarande resningsprocessen.
Så det hoppet som tydligen väckts nu lär tyna bort lika fort som det gav sig till känna.
Resningsbeslutet står fast. Inget jävla omtag.
FS sitter där han sitter.
Rättegången ska när som helst dra igång.
Och resultatet?
En transport till Kumla och inlåsning för många år framåt.
Hopp om något annat ter sig bara oändligt orealistiskt mot bakgrund av vad man nu har
att leverera i bevisväg från åklagarhåll denna tredje runda som handlar om en brutalt
mördad kvinna mitt i livet och likplundring och griftefridsbrott.
Det finns helt enkelt inte tillstymmelse till annan utgång än den som stavas:
F.Ä.N.G.E.L.S.E.