2010-07-09, 09:01
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Snacket gick väl att de kriminella kompisarna satt och viftade med ett skjutvapen bara för att det coolt, och att de då vådasköt Marua till döds. Det saknas på så vis egentligt "motiv" till mordet.
Men det är imponerande att de som fanns i lägenheten då det hände (flera killar med flickvänner) håller tyst så länge. Förr eller senare kommer nån att snacka.
Har hört något liknande.
Citera
2010-07-09, 23:31
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2057868/familjen-far-begrava-marua-sju-ar-efter-styckmordet

Nu får de hämta huvudet...

Jag förstår inte varför det behöver ta sju år innan familjen får begrava dottern. Sanslöst!

Citat:
I flera år var Maruas tidigare pojkvän formellt misstänkt för mordet men tidigare i år beslutade en åklagare att lägga ner misstankarna. Därmed behövs inte längre huvudet som bevis i en rättegång.

Fullkomligt sanslöst! Sedan när tas kroppsdelar med in i rättssalen? Att dokumentera fynd och kvarlevor räcker. Jag skulle tro att det var journalisten som hade felformulerat om det inte vore så att uppgiften faktiskt verkar stämma (offrets far och kände Vollsjöfloppen JB Cederholm uttalar sig).
Citera
2012-12-27, 08:24
Medlem
E.Helgetuns avatar
Någon som vet vad Marua Ajouz pojkvän hette? Då han var 22 år vid mordtillfället så är han född 1980. Tungt kriminell och höll på med knarkaffärer och bodde vid Värnhem-Malmö vid 2002 troligen arab/neger.
Citat:
Marua Ajouz var stressad och upprörd på kvällen 20 december 2002. Hon skulle hem till sin 22-årige pojkvän för att tala ut. Paret hade bråkat. 22-åringen hade ständigt besök av bekanta och andra som sysslade med försäljning av cannabis, våldsdrogen Rohypnol och stulet gods.

http://www.expressen.se/kvp/marua-hotade-att-avsloja-knarkhandeln/
Citera
2013-09-26, 10:45
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Pappan: Måste få veta vad som hänt Marua
Citat:
Men bevisen har inte räckt för att fälla någon.

– Det är så konstigt att bara hennes huvud har hittats. Vi behöver veta vad som hänt, säger Mohammad.

För tre år sedan lade polisen ner utredningen och fick rätt att begrava Maruas huvud. Men det ligger kvar på rättsmedicin i Lund.

– Att polisen lägger ner och jag ska begrava hennes huvud, jag gör det bara inte.
Citera
2013-09-26, 11:25
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Helgetun
Någon som vet vad Marua Ajouz pojkvän hette? Då han var 22 år vid mordtillfället så är han född 1980. Tungt kriminell och höll på med knarkaffärer och bodde vid Värnhem-Malmö vid 2002 troligen arab/neger.

Vi på Flashback söker alltså en kriminell utlänning född ca 1980... torde vara en och annan. Bara att välja och vraka?
Citera
2013-11-28, 16:43
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Helgetun
Aziz om jag inte minns fel. Han hade en äldre bor som jobbade på samma jobb som mig en gång i tiden. Aziz lever inte längre.
Citera
2013-12-11, 21:51
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Aziz om jag inte minns fel. Han hade en äldre bor som jobbade på samma jobb som mig en gång i tiden. Aziz lever inte längre.
Det var som fan.
Ungefär när dog Aziz och på vilket sätt? Hade varit intressant med dessa uppgifter, så tack på förhand.
Citera
2014-09-07, 17:07
Medlem
Citat:

Är du säker på att han är död? Har hört att Maruas pojkvän som var misstänkt sågs i centrala Malmö för inte så länge sen.. eller tänker vi på olika personer?
Citera
2015-01-31, 11:53
Medlem
Slås upp stort i dagens Kvällsposten

Marua försvann utan spår – nya uppgifter

http://www.expressen.se/kvallsposten/marua-forsvann-utan-spar--nya-uppgifter/

Framgår dock inte något alls om vad som är nytt.

Marua Ajouz död ska granskas av polisen

http://www.expressen.se/kvallsposten/marua-ajouz-dod-ska-granskas-av-polisen/

Marua Ajouz död är ett av morden som väntar på att granskas av Skånepolisens Kalla Fall-grupp.
Allt utredningsmaterial finns samlat och väntar på att granskas på nytt för att hitta ledtråden som kanske kan lösa mordet.
Citera
2015-01-31, 14:30
Medlem
crusades avatar
Citat:

Enligt AB bor han långt från Malmö och har lämnat det kriminella livet.
Citera
2015-01-31, 14:49
Medlem
Ratis avatar
Detta borde kanske nämnas i Veckans Brott. Vore intressant att höra GWs teorier.
Citera
2015-02-02, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Enligt AB bor han långt från Malmö och har lämnat det kriminella livet.

Jag tror jag vet vad misstänkte gärningsmannen heter. Förnamnet är väldigt svenskt. Han är skriven i Uddevalla tillsammans med en lite yngre tjej. Delägare i ett företag med en hemsida som ser ut att vara skapad för 15 år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in