2015-02-02, 20:57
Medlem
Känner en kille som är en av de huvudmisstänkta...Gammal rå-pundare med 2 hjärnceller kvar...
Citera
2015-03-12, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bundari
Känner en kille som är en av de huvudmisstänkta...Gammal rå-pundare med 2 hjärnceller kvar...

Initialer FW eller MJ ?
Citera
2015-10-24, 16:31
Medlem
CROSS-i-takets avatar
Vandrade i Torups-skogen i veckan och började fundera över mordet på Marua på nytt.
Vad var namnen på hennes pojkvän och kretsen runt honom?
Citera
2015-11-06, 22:56
Medlem
Har man aldrig hittat resten av kroppen?
De har väl styckad kroppen i badrummet hos pojkvännen!? Hittade man inte bevis på det? Fast hon var försvunnen ett tag så de kanske missade undersöka pojkväns lägenhet noga

R.p.i
Citera
2016-08-23, 21:56
Medlem
Timeouts avatar
Skelettdelar hittade inslagna i plast och ihoptejpat med silvertejp och eltejp i en brunn utanför Hörby. Men den som hittade delarna såg ingen skalle och paketet var ca 1.60 långt och i form av en kropp.
Kan det vara Marua?
Tråd finns om fyndet i brunnen. (FB) Skelettdelar hittat i brunn utanför Hörby
Citera
2016-09-16, 13:25
Medlem
portnoys avatar
Det finns en ny podd ute (Skånska Mord) av Barkman och Palmqvist. Första avsnittet handlar om detta fall.

Vad jag förstår är det starkaste indiciet mot ex-pojkvännen tydlig markeing av likhund i hans lägenhet. De vände uppochner på den och hittade inte ett dyft.

Om man inte hittar något mer på ex-pojkvännen så tycker jag att hennes bror (som medverkar i Podden) låter väldigt emotionellt avstängd. Visst tiden har gått men enligt källor var han såhär även precis efter fyndet. Jag får iaf lite vibbar där..
Senast redigerad av portnoy 2016-09-16 kl. 13:35.
Citera
2016-09-16, 18:58
Medlem
Han hittade huvudet i bokskogen

Den ruttnande skallen efter den dödade tonåringen Marua Ajouz låg vid ett slags altare, en pyramid av sten. För första gången berättar nu mannen som fann huvudet om fyndet.– Det var absolut byggt av en människa, hundra procent

"Ola" och hans kompis besökte Bokskogen i oktober 2003 för att ta en naturpromenad. Men det var för mycket folk runt slottet mitt i området.I stället tog de sig ut till Västerskogsvägen, längre bort mot Bara. De parkerade bilen och gick uppför en skogbeklädd kulle.
Läs mer......

https://www.sydsvenskan.se/2016-09-15/han-hittade-huvudet-i-bokskogen
Citera
2016-09-18, 18:01
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Det finns en ny podd ute (Skånska Mord) av Barkman och Palmqvist. Första avsnittet handlar om detta fall.

Vad jag förstår är det starkaste indiciet mot ex-pojkvännen tydlig markeing av likhund i hans lägenhet. De vände uppochner på den och hittade inte ett dyft.

Om man inte hittar något mer på ex-pojkvännen så tycker jag att hennes bror (som medverkar i Podden) låter väldigt emotionellt avstängd. Visst tiden har gått men enligt källor var han såhär även precis efter fyndet. Jag får iaf lite vibbar där..

Starkaste indiciet mot pojkvännen är inte likhundens markering. Det är vad andra personer sagt om vad han gjort. För att polis och åklagaren ska kunna göra en husrannsakan mot en person krävs att han eller hon redan är misstänkt, i princip.
Citera
2016-09-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy

Pappskalle, lyssna noga på podden så fattar du varför brorsan var emotionellt avstängd!
Citera
2016-09-23, 13:44
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Känns som att framgår väldigt tydligt i podden att det var pojkvännen som begick mordet. Han rings upp i podden och säger att han har lagt det där livet bakom sig, att han aldrig kommer att gå tillbaks till det livet. Han säger att han har förståelse för att man vill veta vad som hände Marua den kvällen. Han förnekar inte att det var han som mördade henne, det låter nästan som att han överväger att erkänna när uppringaren säger att brottet ändå är preskiberat. Han blir tyst en lång stund sen säger han "jag har inget att tillägga, det är ett helt annat liv jag kommer aldrig mer gå tillbaka till det igen" och blir tyst en stund till sedan säger han "vafan vill du att jag ska säga då?"

Utifrån det samtalet så upplever jag att han är skyldig, det lät som sagt som att han övervägde att erkänna när man informerar om att brottet ändå är preskiberat idag, innan han bestämmer sig för att inte göra det.

Någon som vet vem pojkvännen är? Han lever idag ett vanligt liv med eget företag och bra inkomst.
Citera
2016-09-24, 02:34
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Jobbad med en person som var nära vän med Maura. Personen var alldeles säker på att det var pojkvännen. Inget snack om saken så som jag förstod det hela.
Citera
2016-09-27, 10:13
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Jobbad med en person som var nära vän med Maura. Personen var alldeles säker på att det var pojkvännen. Inget snack om saken så som jag förstod det hela.

Vad gjorde personen <alldeles säker> på att det var pojkvännen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in