Citat:
Ursprungligen postat av
Clovius
Jag misstänker tyvärr att du har rätt. Det ser inte bättre ut än att det var debatten med Matt Slick jag tänkte på.
http://www.youtube.com/watch?v=rb1mfKJU6bo
Den är ifs också intressant (men den handlar om TAG och inte KALAM). Inte minst veckan efter när Dillahunty är lite förbannad på slick efter att denne deklarerat seger....och kör en lång harang som till slut avslutas med att han tittar in i kameran och med eftertryck säger "CHECKMATE!"
Citat:
Jag tar därför tillbaka mitt påstående att Dr William Lane Craig gått med på att hans variant av Kalam inte leder till en specifik G-domlighet.
Påståendet är ifs faktiskt inte helt fel. Vad craig säger är ju att det oundvikligen leder till att universum skapades av ett "kroppslöst, tidslöst, rumslöst, icke-materiellt oerhört mäktigt medvetande", men inte specifikt vilken gud. När han sedan ska visa vilken gud tar han istället fram sitt case för "historiska bevis för uppståndelsen", och det är faktiskt ännu sämre.
Citat:
Stort tack till Fiffiniffi för att du håller mig ärlig. Jag ber om ursäkt, jag brukar inte vara så här slarvig.
Mea Culpa. Mea Culpa Maxima.
Nu ska vi inte överdriva, alla kan minns fel