Citat:
Ursprungligen postat av
hellsis666
Om du inte sovit på två dagar är det väl klart att du inte kommer få den effekt som avses.
Testa att dela kapseln och drick kaffe. Mindre dos kan ibland verka som man intuitivt tror att en större dos borde göra, speciellt med dex verkar det som. Less is more liksom.
För mig fungerar det riktigt bra nu i alla fall. Tog lång tid innan jag fick till det. Kör mycket kaffe och väldigt små doser, oftast doserar jag tre gånger om dagen.
Utöver detta så känns det som en grundförutsättning är att jag inte har sömnbrist (någon enstaka dag med 5 timmar kan funka men måste få bra djupsömn kontinuerligt för att det ska fungera), tränar och äter tillräckligt. Det allra viktigaste verkar alltid varit sömnen för min del, har en tendens att flippa ur annars.
Söndag: Ingenting, sover bra
Måndag: Koffein + Lisdex, uppe i varv, ingen sömn
Tisdag: Koffein + Lisdex, uppe i varv, ingen sömn
Onsdag: Lisdex, normalt småtrött som vanligt vid halv tiosnåret
Det är kombinationen av dex och koffeinet som förstört hela sömnbalansen. Eftersom jag missade koffeinet idag så känner jag mig redigt och normalt trött vid det här laget och kommer sannolikt sova sött inatt. Antar att kombinationen tyvärr inte är något för mig. Möjligt att jag kan experimentera med doser och koffein vid ett senare tillfälle, men just nu går det inte. Då faller hela den bräckliga balansen av liv man försöker leva.
Möjligtvis om två veckor. När du delar kapseln, tar du en kapsel fördelat över en dag eller en halv per dag? För en hel kapsel på morgonen med ett glas cola fuckar bara upp mig resten av hela dygnet eller runt 20-21 timmar. Tror inte en kapsel fördelat på en dag och cola lär ta mig till något bättre ställe.
Kaffe kan du glömma att jag sätter i mig. Det är fruktansvärt vedervärdigt.
Sömnen gjorde varken till eller från för mig på metylfenidat, men det har varit för upp och ner med lisdex för att säga något alls även om jag sovit som en stock så länge inget koffein är med i bilden. Bättre sömn med lisdex än metylfenidat! Annars sover jag oftast som en kratta i perioder, bara jag får minst 3 timmar bra sömn per natt överlever jag i veckor.