2013-11-23, 12:02
Medlem
saligas avatar
Börja med elvanse igår, dock bara 30 mg för läkaren ville köra på fass rekommendationer. Höll väl i typ 5 timmar, inte ute efter rus vill bara ha en fungerande adhd hjärna typ. Men måste nog ha de dubbla minst.
Citera
2013-11-23, 12:59
Medlem
Tror Metamina skulle vara det ultimata för mig men det känns helt meningslöst att be min läkare om det.
Borde jag be om Vyvanse (Elvanse?) kanske eller tror ni det är lika meningslöst/dumt?

Jag är lite rädd att hon ska tro att jag gör det för att punda på medsen och vill därför inte gå för hårt fram redan.
Citera
2013-11-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u.meinhof
Tror Metamina skulle vara det ultimata för mig men det känns helt meningslöst att be min läkare om det.
Borde jag be om Vyvanse (Elvanse?) kanske eller tror ni det är lika meningslöst/dumt?

Jag är lite rädd att hon ska tro att jag gör det för att punda på medsen och vill därför inte gå för hårt fram redan.

Nej du förtjänar att må BRA. Du måste framföra att du inte klarar av ditt liv utan någon slags medicinering, och då hade en kompis tipsat dig om yvanse.
Något i den stilen kan du säga.
Men har du provat ritalin/concerta och de fungerade inte eller?

Men jo, blir förbannad att det är LÄKAREN som ska bestämma om man ska få hjälp eller ej. Helt sjukt.
Citera
2013-11-24, 00:56
Medlem
Edrics avatar
Börjar tröttna på det här med Elvanse. Det fungerade jättefint tre dagar, som en kärleksromans.
Sen blev det totalomvändning, konstant sömnig och trött, koncentrationen är helt åt helskotta. Eftersom ingenting blir gjort så känner jag mig som en idiot och blir deprimerad över situationen.

Vad fan borde jag göra? Borde jag stå ut och testa en högre dos eller bara skita i Elvanset då jag somnar på det? Det verkade så lovande eftersom jag inte fick några biverkningar på det här till skillnad från metylfenidaten. Dock så funkade det.
Citera
2013-11-24, 02:59
Medlem
Har varit samma här. Prova komplettera med kaffe, det har gjort underverk för mig. Hoppas det håller i sig. Posta resultat, ju mer empiri desto bättre.
Citera
2013-11-24, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candles
Nej du förtjänar att må BRA. Du måste framföra att du inte klarar av ditt liv utan någon slags medicinering, och då hade en kompis tipsat dig om yvanse.
Något i den stilen kan du säga.
Men har du provat ritalin/concerta och de fungerade inte eller?

Men jo, blir förbannad att det är LÄKAREN som ska bestämma om man ska få hjälp eller ej. Helt sjukt.

Jo, du har rätt. Det är bara svårt när läkaren har sån jävla makt gentemot en själv som patient.
Concerta mådde jag helvete på, så fick jag byta till Ritalin relativt snabbt.
Ritalin funkar, men då den på mig sitter i ca tre timmar så behöver jag ta mer så ofta. Vilket är okej om det inte vore för att läkaren antagligen säger att det blir en för hög totaltdos.
Har testat mig fram till 30 + 30 + 30.
Ja, jag vet att många får svårt att sova om de tar på kvällen men jag är tvärtom. Inte en chans att sova när medicinen börjar gå ur.

Skulle helst vilja ha Metamina, som sagt. Inte metylfenidat överhuvudtaget.
Citera
2013-11-24, 12:40
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellsis666
Har varit samma här. Prova komplettera med kaffe, det har gjort underverk för mig. Hoppas det håller i sig. Posta resultat, ju mer empiri desto bättre.
Såpass. Får lägga till koffein imorgon då och se hur det fungerar, det gick inte alls med Ritalinen då hjärtat ville hoppa ut ur bröstkorgen.
Citera
2013-11-24, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edric
Såpass. Får lägga till koffein imorgon då och se hur det fungerar, det gick inte alls med Ritalinen då hjärtat ville hoppa ut ur bröstkorgen.

Lustigt. Det var en av mina egna anledning till att jag bytte. Var försiktig med kaffet dock. Kan ju prova sänka elvansedosen först och sen ta kaffe för att se hur kombon fungerar. Finns väl risk att hjärtat börjar krångla igen om det krämas på för mycket. Underskatta inte hur pass starkt koffein potenterar stimulanser.
Citera
2013-11-24, 19:36
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Lustigt. Det var en av mina egna anledning till att jag bytte. Var försiktig med kaffet dock. Kan ju prova sänka elvansedosen först och sen ta kaffe för att se hur kombon fungerar. Finns väl risk att hjärtat börjar krångla igen om det krämas på för mycket. Underskatta inte hur pass starkt koffein potenterar stimulanser.
Ja, det var en av mina anledningar till att byta också, Ritalin var inte snällt mot kroppen. Är redan på lägsta Elvansedosen, så den går inte direkt att sänka. Har tagit en cola på kvällen med Elvanse och det funkar utan problem, med Ritalin är det helt kört att ens tänka på koffein samma dag, så det borde vara lugna gubbar.
Citera
2013-11-27, 11:15
Medlem
Hur går det?
Citera
2013-11-27, 11:20
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Hur går det?
Värdelöst, testade två dagar nu. Inte fått en blund på två dagar, ingen skillnad i koncentration.

Idag glömde jag koffeinet, men idag ville det helt magiskt fungera igen helt på egen hand.
Förstår mig inte på det här med upp och nedgångarna av funktionen. Äter väl, med extra tillskott, rör på mig tillräckligt.
Citera
2013-11-27, 15:30
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Lisdexamfetamin saknar effekt innan det bryts ned.
Ungefär en tredjedel av lisdexamfetaminet bryts ned till amfetamin, eller?
En liten del blir lysin som saknar effekt.

När man behandlar med amfetamin/dexamfetamin så ligger högsta rekommenderade doserna runt 80 mg.

Varför är då lisdexamfetaminets högstados satt vid 70 mg (??), vilket motsvarar endast 20-30 mg dexamfetamin?

Det är något som inte stämmer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in