Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Inte för att jag tror på det.
Men det har diskuterats hierarki, vägledning ja tom. ren order från HD till HR att FS skall dömas.
Nu får ju sådant tänk motsatt effekt, eftersom Lambertz antagligen kommer petas ur HD.
Vilken HR skulle stödja eller ställa sig bakom en galnings beslut ?
Men som sagt, det får stå för de som uttalat sig i sådan riktning, jag tror det är trams.
Du kallar Lambertz "en galning" och det får du väl lov att göra så mycket du vill.
Men vad kallar du då en person som sätter ett skott i skallen på en förmodligen
sovande människa?
Jag kan ge mig fan på att ni FS-kramare, vilka jag sannerligen inte har mycket till övers för,
i händelse av en kommande fällande dom, kan i bästa fall gå med på att det har varit
ett vådaskott, att det inte varit meningen att döda, att FS hade all världens otur där
den natten. Att se honom som det uppenbara känslolösa monster som han varit vid
mordtillfället faller helt bortanför vad du och resten av rövslickargänget är beredda till.
Jag förstår bara inte vad som får er att sätta någon som helst tilltro till den här skithögen
och hur det ett endaste ögonblick kan tvivlas på hans skuld.
För fan - öppna ögonen och koppla på det sunda förnuftet ifall ett sånt finns att tillgå!
"Fräcke Fredriks" fall är mycket nära nu och det är lika bra att ni börjar vänja er vid den tanken.
Edit: Och det sunda förnuftet kommer att åtföljas av övertygande bevisning när detta "fall"
inträder lagom till jul. Så övertygande att icke ett uns av tvivel kvarstår i målet.
"Fallet" blir tungt för herr S. Och han får återhämta sig bäst han kan i den cell som
står och väntar på honom sedan några år tillbaka.