2013-11-22, 23:08
Medlem
PermanentVickss avatar
Kasta bajs på rökarna under mottot "ingen rök utan eld".

Mvh.
Citera
2013-11-22, 23:09
Medlem
Misantropoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delegeferanda
Ja eller så kan jag följa de två nedanstående skribenternas förslag för att råda bot på problemet som inte ligger i placeringen av min ventilation

Alltså, stör man sig extremt mycket måste man ju försöka på "rätt väg" först. Dvs säga till. Jag har nog aldrig stört mig så mycket på något men det är inviduellt. Personligen vill jag mest vara ifred sedan är allt bra.
Citera
2013-11-22, 23:21
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidLynch
Häll bensin eller något i askfatet, blir kul när dom ska fimpa.
Det där var ingen dum idé! Jag hatar rökare mer än det mesta här på Jorden. Läser ni om det i tidningen, så var det jag.
Citera
2013-11-22, 23:23
Medlem
Björnfällor! Sådana de har i tecknade serier...

Ställ fram en halvt uppröken Marlboro och filma resultatet

Tips: Lev och låt leva.
Citera
2013-11-22, 23:25
Medlem
FFJJPPs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av delegeferanda
Tack. Jag följer båda förslagen för att vara säker på att dräggen dör.

Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Det där var ingen dum idé! Jag hatar rökare mer än det mesta här på Jorden. Läser ni om det i tidningen, så var det jag.

Tror inte att en cigarett antänder brandfarlig vätska som till exempel bensin, den klena glöden räcker nog inte till Rätta mig mer än gärna om jag har fel
Citera
2013-11-22, 23:41
Medlem
Ta bort fimpgrejjen och sätt upp en lapp med "RÖKFÖRBUD"....
Citera
2013-11-24, 05:31
Medlem
murduks avatar
man tjänar på all godhet
Citera
2013-11-24, 07:03
Medlem
JagHarAtitPannkakas avatar
Citat:

Mycket roligare med finfördelat svartkrut av fängkrutstyp samt att det ser ut precis som aska för den oinvigde. Låt ingen se dig göra det dock eftersom du kan åka dit på grov misshandel då någon rökare som skall fimpa glöden kommer att bli rejält bränd. Bränt barn skyr elden.
Citera
2013-11-25, 23:13
Medlem
Kanavanss avatar
Shit alltså. Jag lider mer alla som har riktigt störiga grannar. Det är ett riktigt anti-klimax när man flyttat till en ny lägenhet och inser att det bor en småbarnsfamilj med udda dygnsrytm i lägenheten ovanför där det låter som att alla springer runt med slalompjäxor på dagarna (och nätterna) i ända.

De riktiga psykfallen går inte att göra så mycket åt, men även om man har normala människor i lägenheten ovanför så kan man lätt störa sig på ljud.

Min förra lägenheten var rätt lyhörd, och det bodde en familj ovanför som jag störde mig på från dag ett. De var inte extrema på något sätt, men en familj låter oundvikligen. Dörrar stängs, barn skriker, saker tappas i golvet, etc, etc.

Lösningen för mig var att skapa en egen ljudkuliss i lägenheten. Jag hade alltid på musik (behövde inte vara speciellt hög volym), eller tv, eller något annat som gav ifrån sig ljud. Om det är helt knäpptyst i ens egen lägenhet krävs det inte mycket för att man ska börja störa sig. Efter ett tag slutade jag att störa mig på ljuden, och sedan var det inget jag tänkte på längre.

Detta funkar väl antaligen bara om det är normala ljud som kommer från lägenheten ovan. Vad gäller några av de historier man läst i den här tråden kan jag bara säga FY FAN.
Citera
2013-11-26, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Det borras och borras här fortfarande. Man får ryck fan...
Jobbigt att sova när folk borrar.. Drar på lite hårdrock tror jag.

Görså du om du tycker det är en god lösning. Skulle dock bara ringa securitas och så får de ta ett snack med dem.
Citera
2013-11-27, 09:09
Medlem
JagHarAtitPannkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanavans
...
Lösningen för mig var att skapa en egen ljudkuliss i lägenheten. Jag hade alltid på musik (behövde inte vara speciellt hög volym), eller tv, eller något annat som gav ifrån sig ljud. Om det är helt knäpptyst i ens egen lägenhet krävs det inte mycket för att man ska börja störa sig. Efter ett tag slutade jag att störa mig på ljuden, och sedan var det inget jag tänkte på längre. ...

En bra ide som går att dra ännu längre om man är känslig. Finns det tillräckligt med takhöjd så bygg ännu ett rum inuti sovrummet och med 2-3 dm avstånd till alla innerväggar i det ursprungliga sovrummet. Lär bli knäpptyst. Allt som behövs är lite träreglar, skruv och gipsplattor samt färg.

En extra dörr av den typ som sitter som brandavgränsare på vind och i källargångar att sätta innanför lägenhetsdörren är inte att förakta heller. 2-3 dm luft mellan två dörrar spärrar allt ljud effektivt samt utgör ett bra skydd mot brand och inbrottsförsök samt erbjuder inte en enkel väg in i ditt hem via brevinkastet.

Något intressant om akustik är att ett rum med oregelbundna väggar är mycket trevligare att vistas i än ett med perfekta vinklar. Det harmoniserar avklingande ljud på något vis.
Citera
2013-11-27, 09:46
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarAtitPannkaka
En bra ide som går att dra ännu längre om man är känslig. Finns det tillräckligt med takhöjd så bygg ännu ett rum inuti sovrummet och med 2-3 dm avstånd till alla innerväggar i det ursprungliga sovrummet. Lär bli knäpptyst. Allt som behövs är lite träreglar, skruv och gipsplattor samt färg.

En extra dörr av den typ som sitter som brandavgränsare på vind och i källargångar att sätta innanför lägenhetsdörren är inte att förakta heller. 2-3 dm luft mellan två dörrar spärrar allt ljud effektivt samt utgör ett bra skydd mot brand och inbrottsförsök samt erbjuder inte en enkel väg in i ditt hem via brevinkastet.

Något intressant om akustik är att ett rum med oregelbundna väggar är mycket trevligare att vistas i än ett med perfekta vinklar. Det harmoniserar avklingande ljud på något vis.

Jag har ljudisolerat mitt sovrum precis så som du beskriver men ibland störs jag ändå. Detta löste jag genom att ställa en cementblandare fylld med smågatsten i hallen. Blir jag störd trycker jag på en knapp vid sängen och låter den gå i en halvtimme.
Funkar kanonbra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in