2014-08-05, 17:05
Medlem
Värsta hämnd? Elda upp deras hus med dem i.

Så, då var det klart.
Citera
2014-08-05, 17:10
Medlem
hatapotatismoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Värsta hämnd? Elda upp deras hus med dem i.

Så, då var det klart.
Bor i lägenhet... även vårt "hus" skulle också få sig en törn då...
Citera
2014-08-05, 17:11
Medlem
dreggells avatar
Jag tycker att du ska gå dit på dagtid, be snällt att dom måste få tyst på hunden.

Funkar inte det och hunden upprepar att skälla om nätterna så.. röva bort hunden, knyt en 10kg vikt runt honom o släng ner hunden i ett djup sjö.

MVH dreggell
Citera
2014-08-05, 17:13
Medlem
hatapotatismoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Jag tycker att du ska gå dit på dagtid, be snällt att dom måste få tyst på hunden.

Funkar inte det och hunden upprepar att skälla om nätterna så.. röva bort hunden, knyt en 10kg vikt runt honom o släng ner hunden i ett djup sjö.

MVH dreggell
Har lite svårt att skada djur... Det ligger inte alls i mitt intresse att hunden ska fara illa för ett dens pissägare är efterblivna.

Tack dock för kreativt svar
Citera
2014-08-05, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatapotatismos
Började skriva lååång och utförligt om mitt problem men insåg att jag skulle ha tråkat ut er innan jag kommit till ordet granne.

Så, så här är det.
Grannen har införskaffat sig en jävla Chihuahua som de är rädda för och inte vågar korrigera... (De härstammar inte från Sveriget.)
Detta leder till att hundjäveln skäller hela kvällarna så vi inte kan sova, varken jag, sambon eller sonen.
Vi har knackat på hos grannen vid två tillfällen men de vägrar öppna. Trots att vi vet att de är hemma.

Hur i hela friden löser vi det här på ett snyggt sätt utan att göra oss omaka med dessa undersköna grannar?

Alternativt, släng upp er värsta hämnd på dessa idioter för nåt måste göras innan jag börjar ska hunden.
Om du inte kan konfrontera dem med lyckat utfall rekommenderar jag dig att klaga hos hyresvärden alternativt bostadsrättsföreningens styrelse eller liknande. Ringa störningsjouren kanske om hunden skäller efter kl. 10?
Senast redigerad av oddman84 2014-08-05 kl. 17:34.
Citera
2014-08-05, 17:23
Medlem
Ifrån vilket land härstammar dessa individer? Kan tänka mig att dom bara har hunden ett tag för att föda upp den och sedan göra en utsökt hundsoppa, fast då kanske man skaffar något annat än en liten jycke.. Alternatvit att dom inte kan språket och vågar därför inte konfrontera dig, skriv då en lapp på deras språk och släng upp i en flaskpost på balkongen ,,,

MVH Rolf.
Citera
2014-08-05, 17:26
Medlem
hatapotatismoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 621Roffe
Ifrån vilket land härstammar dessa individer? Kan tänka mig att dom bara har hunden ett tag för att föda upp den och sedan göra en utsökt hundsoppa, fast då kanske man skaffar något annat än en liten jycke.. Alternatvit att dom inte kan språket och vågar därför inte konfrontera dig, skriv då en lapp på deras språk och släng upp i en flaskpost på balkongen ,,,

MVH Rolf.
De pratar svenka, och om jag missuppfattat allt så är de från Morocco. Alla i familjen verkar lite efter, det har två söner, den ena är 23, fet och bor hemma, lillebrorsan är runt 16 skulle jag tro, också kraftigt överviktig och verkar ha försvunnit, har inte sett honom på över 6 månader. är hundsoppa nåt man äter i Morocco?
Citera
2014-08-05, 17:30
Medlem
Citat:
De pratar svenka, och om jag missuppfattat allt så är de från Morocco. Alla i familjen verkar lite efter, det har två söner, den ena är 23, fet och bor hemma, lillebrorsan är runt 16 skulle jag tro, också kraftigt överviktig och verkar ha försvunnit, har inte sett honom på över 6 månader. är hundsoppa nåt man äter i Morocco?

Okej! Nej men överviktiga barn har jag hört ska vara väldigt eftertraktat i Morocco...
Citera
2014-08-05, 17:35
Medlem
hatapotatismoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 621Roffe
Okej! Nej men överviktiga barn har jag hört ska vara väldigt eftertraktat i Morocco...

Nä, kan dock tänka mig någon typ av terroristskola
Har kollat mammans facebook och hennes släktingar som bor i deras hemland verkar väldigt extrema om man översätter deras uppdates.
Citera
2014-08-05, 17:36
Medlem
Unniis avatar
Citat:
Bor i lägenhet... även vårt "hus" skulle också få sig en törn då...
Se till att dom blir vräkta. Vilket dom iofs blir snart om hunden inte håller tyst
Citera
2014-08-05, 17:46
Medlem
Citat:

Nä, kan dock tänka mig någon typ av terroristskola
Har kollat mammans facebook och hennes släktingar som bor i deras hemland verkar väldigt extrema om man översätter deras uppdates.

Terroristskola, där har vi svaret! självklart opererar dom in bomber i hundskrället och de e därför stackarn skäller dygnet runt...

Ha en goddag, MVH
Citera
2014-08-05, 17:55
Medlem
hatapotatismoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unnii
Se till att dom blir vräkta. Vilket dom iofs blir snart om hunden inte håller tyst
Hur? Störningsjour är nog inget alternativ, jobbar själv i branschen och man måste "konstatera" en störning för att ärendet ska gå vidare till Hyresvärden. Och då hunden inte skäller non-stop så är detta svårt att få störningsjouren att uppfatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in