Citat:
Ursprungligen postat av
Piggros
Precis så är min bild av honom.
Jag gick i hans parallellklass i grundskolan. Vi hade inte så mycket med varandra att göra, men vi hade gemensamma kompisar och pratade med varandra på rasterna emellanåt. Efter grundskolan såg jag honom på bussen med jämna mellanrum, och vi träffades på KTH någon gång och pratade en stund. Möjligen såg jag honom på KTH/SU i Kista någon gång också.
Om han hade varit småkriminell eller haft missbruksproblem på 90-talet så borde jag ha hört talas om det. Vaxholm är inte så stort och "alla känner alla", som man brukar säga. Och som du säger, han var inte alls den typen.
Bland hans vänner på Facebook hittar jag flera gamla bekanta, men ingen som jag vill kontakta bara för att snoka.
Även den mest skötsamme förändras och alkohol kan få den mest fridsamme att bli aggressiv.
Bar han dessutom kniv så är det ögonblicks verk att dra fram den vid någon slags konfrontation kanske till och med där GM fått en knuff eller smäll av BO och vill kompensera sig och kommer i raseri.
Samtalet efter kan bero på att han inser vad han gjort och försöker rätta till det han ställt till med.
Eller så var de flera och han var den som ringde utan att själv utdela knivhuggen.