Min tur att ställa frågor
Jag gjorde en ansökan i början av Sep, fick nedslag för att jag saknade poäng vilket jag räknade med
Gjorde en överklagan, fick ett nej igen vilket även det var vänta. Anledningen jag gjorde detta är för att hålla min ansökan öppen.
Nu har jag lyckats klara de poängen som saknades, till min förvåning så har läraren registrerat att jag klarade poängen för 2 veckor sedan, vilket jag även ser om jag kikar i ladok.
Nu till problemet, ringde csn för att kolla att mitt ärende var fortfarande aktivt men icke, jag var tvungen att göra en ny ansökan.
Hur kommer csn hantera detta? kommer jag få pengar för 2 veckor bak i tiden eftersom det var då jag klarade kraven? eller kommer jag endast att få pengar efter att min ansökan kom in.
CSN nämner ju som vi vet på deras hemsida "När du uppnått resultatkravet kan du få studiemedel igen tidigast från och med veckan efter du klarade poängen."
Men de säger inget om när man ansöker? tänk om man ansöker flera veckor eller en månad efter att man klarat kraven, får man retroaktivt då?