Citat:
Ursprungligen postat av
GarryCoper
Du har ju redovisat några vittnen under denna tid och plats och de upplever jag när jag läste det som trovärdiga. Du får gärna publicera det inlägget igen. Jag tyckte det var bra och vittnesmålen var inte särdeles kända.
I GMP;s morddags rekonstruktion funns inte mindre än fem vittnen som passerar Dekorimahörnan(DH) 2315-20 utan att se skymten av en ev dekorimaman.
Ca 2315:
Inga Ålenius och
Anja Landgre. Två skådespelerskor som varit och sett samma föreställning av Bröderna Mozart som paret
Palme. De stannar en kort stund vid DH och funderar över om de ska gå igenom den stängda Brunkebergstunneln, men väljer att gå söderut på sveavägen. De ser ingen annan person vid mordplatsen. Off topic kuriosa är att
Anja Landgre är dotter till
Inga Landgre och
Nils Poppe.
Ca 2317:
Rolder med sällskap stannar vid DH under två minuter pga av illamående. Ser inga andra personer där vid tillfället. Rolder stod och rökte utanför Grand när paret Palme kom ut ur Biografen och gick då söderut på sveavägen.
Ca 2319
Nicola Fauzzi passerar DekorimaHörnan och ser ingen där och inte heller på Tunnelgatan där han tittar in. Om en liten stund ska han möta paret palme längre norrut på Sveavägen och lägga märke till
Anders Björkman i sin "Tensonjacka".
Ca 2320
Hellgren passerar DH när han promenerar sveavägen söderut. Ser ingen på mordplatsen.
Ingen av dessa fem ovanstående vittnen har sett någon Dekorimaman och indikerar att mördaren kommer till mordplatsen som mest en dryg minut före mordet. Förutom Fauzzi är dom okända även för många granskare då de endast finns med i GMP;s rekonstruktion , publicerad endast av
Sven Aner i dennes bok ”Cover-UP”.