2013-11-25, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Jag bor i Thailands massage högborg Pattaya och ca 85% av massageshopparna vägrar att beröra vissa delar.!

Nja, den siffran stämmer nog inte riktigt. Snarare tvärtom.
(Ja, jag har bott i Pattaya också).
Citera
2013-11-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Gärdet är fullt av just studentbostäder.

RO passar inte riktigt in än, baserat på den bild av duktig student som målas upp, men det får mig bara tvivla mer på att RO är så helylle som det verkar.
Jag tror att nattbussarnas hållplats vid Ö.St. mot Vaxholm inte är helt oviktiga dvs. RO var på väg hem och fick se PH som han retat sig på antingen tidigare eller just den kvällen.

Ja jag vet att Gärdet är fullt av studentbostäder men inte bakom swartlings ridskola, vart skulle han gena? Har vi någon uppgift om Per verkligen bodde på Gärdet? GW säger det i veckans brott men inte var Gärdet är stort.
Citera
2013-11-25, 19:09
Medlem
moderskepps avatar
Jo, på Löjtnantsgatan bakom Swarling finns studentbostäder sedan 1992.

http://www.sssb.se/index.php?page=areainfo_520
Senast redigerad av moderskepp 2013-11-25 kl. 19:16.
Citera
2013-11-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Bumpar mitt inlägg med funderingar jag gärna skulle vilja ha synpunkter på:

Slängdes knivslidan innan mordet talar det för att GM förföljde Per ett anta hundra meter med kniven redo. Antingen såg han Per med pengarna i affären (finns vittnen som såg en man iakta Per?), eller följde han efter Per ända från KTH-festen.

Det mindre troliga scenariot att knivslidan slängdes efter mordet kan vi nästan utesluta.

Det talar snarare för ett rån mord utfört av SOS-ringaren, som vad jag förstått kunde hittat en telefonkiosk närmare än den han verkligen ringde från? Han ville kanske ha ett längre försprång när väl polis tillkallats?

Hur många gånger knivhöggs Per?

GW säger att den troligen slängdes innan. Tror inte SOS-ringaren tänkte speciellt klart han sprang väl bara åt det håll som kändes bäst att fly åt, ner mot Karlavägen är det mindre gator som inte är så trafikerade, hade han dragit på Valhallavägen hade han troligen haft större risk att bli påkommen.
Citera
2013-11-25, 19:14
Medlem
det finns en bild på per idag där han ligger intill staketet,,i metro
Citera
2013-11-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
det finns en bild på per idag där han ligger intill staketet,,i metro

Här är länk: http://www.metro.se/nyheter/man-haktad-for-17-ar-gammalt-mord/Hdzmkx!avzMNplPdO8MxPdIB97vA/

Var det där han låg. Märker att jag är lite vilse i geografin, måste kolla vidare, var det där staketet går. Är det förresten han (och ingen rekonstruktion?) så tycker jag det är tråkigt att dom publicerar bilden.
Citera
2013-11-25, 19:28
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Det är inte så lätt att veta, det står ju på SVTPlays sida att inslaget laddades upp idag kl idag 13.37. Men det är precis som någon påpekade ett gammalt inslag. SVT förbereder sig väl för morgondagens Veckans Brott: http://www.svt.se/veckans-brott/debatt-om-quickfallet-i-veckans-brott På programsidan kan man se att dom har lagt upp inslaget, längst ner av tre videoklipp.

TISDAGEN 26 NOV, 21.00-21.30.

Tack. Just så resonerade jag, trodde naturligtvis inslaget var färskt. Knappast 18 månader med tanke på årstiden.

Nån som vet hur länge LGWP spekulerat kring att MGM skulle ha ett kriminellt förflutet? Verkar mer luta åt att han ägnat sig åt bevisprovokation att döma av RO:s prickfria brottsregister. Herr Persson kanske ändå inte är helt ute och cyklar? Inte osannolikt att det gått till så som beskrivs i det "gamla" inslaget, d.v.s. förföljelse från grillen och rånmord.
Tycker dessutom att rösten låter ung, som en 20-25-åring. Tror det är GM själv som fått kalla fötter och ringt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Nja, den siffran stämmer nog inte riktigt. Snarare tvärtom.
(Ja, jag har bott i Pattaya också).

Jag har bott i Pattaya i 10 år och du kan välja ett par gator och din beskrivning stämmer men inte i stan som helhet. Av 50 jag besökt blev en brud arg när hon inte fick extra pengar för pingpong spel, de andra skojar men inte mer.

Vi VET:
Ringaren var på mordplatsen
Han ville ha dit hjälp
Han ville inte bli mer involverad
Mordplatsen är skum att vara på så sent
En person anhållen

Kan nog vara bra ibland att göra en realitycheck och kanske jag missat något av torra fakta.
Tycker även att GW får för stort utrymme.

Tack gurkmajja, nu hittar jag mina inlägg!
Citera
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Här är länk: http://www.metro.se/nyheter/man-haktad-for-17-ar-gammalt-mord/Hdzmkx!avzMNplPdO8MxPdIB97vA/

Var det där han låg. Märker att jag är lite vilse i geografin, måste kolla vidare, var det där staketet går. Är det förresten han (och ingen rekonstruktion?) så tycker jag det är tråkigt att dom publicerar bilden.

Nä det är en rekonstruktion - om det nu var där han låg, jag får det inte heller att stämma. Ser mest ut som någon som ligger och sover, kan vara en helt orelaterad bild också.
Citera
2013-11-25, 19:29
Medlem
[quote=Brottsfall|46305968]Här är länk: http://www.metro.se/nyheter/man-haktad-for-17-ar-gammalt-mord/Hdzmkx!avzMNplPdO8MxPdIB97vA/

Var det där han låg. Märker att jag är lite vilse i geografin, måste kolla vidare, var det där staketet går. Är det förresten han (och ingen rekonstruktion?) så tycker jag det är tråkigt att dom publicerar bilden.[/QUOTEdom verkar ha lagt något över huvudet på honom
Citera
2013-11-25, 19:43
Medlem
Moon The Loons avatar
[quote=bea67|46306129]
Citat:

Var det där han låg. Märker att jag är lite vilse i geografin, måste kolla vidare, var det där staketet går. Är det förresten han (och ingen rekonstruktion?) så tycker jag det är tråkigt att dom publicerar bilden.[/QUOTEdom verkar ha lagt något över huvudet på honom

Den där bilden måste vara helt orelaterad till själva brottet. Brottet skedde innanför järnstängslet på Swartlings mellan det röda huset och tegelbyggnaden.
Citera
2013-11-25, 19:45
Medlem
Finns kanske en promillechans att inringaren var en pundare som satt i skydd av mörkret och pundade när han bakom någon buske hamnade precis vid överfallet. Pundare kan ibland agera annorlunda, han kanske inte ens varit så angelägen om det hela sedan dess, utan mest var glad att han själv kom undan med livet i behåll och sedan suttit i haschdimmorna och glömt hela saken. Men detta tror jag inte riktigt på. Inringaren låter för rapp i käften för att vara en nedgången pundare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in