2013-11-25, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Rån och misshandel sker i allmänhet INTE på Rosengård/Seved/Lindängen, utan inne i stan. Man skiter inte där man äter.

Nja. Snarare så att det inte finns så många potentiella offer där. Ingen normal svensk rör sig ofta där. Och råna/banka ner landsmän gör de aldrig på måfå. Skulle det ändå ske ligger det oftast något bakom, och förmågan att anmäla dessa brott är nära noll. Därav den felaktiga statistiska bilden att Rosengård är tryggt.
Citera
2013-11-25, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Nja. Snarare så att det inte finns så många potentiella offer där. Ingen normal svensk rör sig ofta där. Och råna/banka ner landsmän gör de aldrig på måfå. Skulle det ändå ske ligger det oftast något bakom, och förmågan att anmäla dessa brott är nära noll. Därav den felaktiga statistiska bilden att Rosengård är tryggt.

Ok. Då är vi överens. Redde ut det lite mer i mitt förra inlägg.
Senast redigerad av Gorm Den Gamle 2013-11-25 kl. 16:05.
Citera
2013-11-25, 16:00
Medlem
Den stora frågan är varför vi inte tar emot hela Syrien. Varför ska vi ta emot bara dom som har råd att ta sig hit. Det är inte rättvist. Så jävla sjukt. Varför kan vi inte köpa flygbiljetter till alla som vill ta sig hit? Varför gynna smugglarna? Jag fattar ingenting.
Citera
2013-11-25, 16:17
Medlem
lagartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netflash
Den stora frågan är varför vi inte tar emot hela Syrien. Varför ska vi ta emot bara dom som har råd att ta sig hit. Det är inte rättvist. Så jävla sjukt. Varför kan vi inte köpa flygbiljetter till alla som vill ta sig hit? Varför gynna smugglarna? Jag fattar ingenting.

Exakt! Vi tar hit alla syrianer som finns i Syrien. Tvinga hit dom så ingen smugglare tjänar pengar på Syrianerna! Tänk om vi hyr in alla plan som finns och låter dom köra skytteltrafik hit. Då får vi massa Syrianer!
Sen kan vi byta namn på Sverige till Syrien... Eller inte.
Citera
2013-11-25, 16:19
Medlem
Avitalls avatar
Citat:

Alla har råd att ta sig hit eftersom det är vi skattebetalare som betalar smugglarna via flyktingarnas socialbidrag.

Citat:
Ett annat sätt är att betala genom en så kallad inteckning.

– Människosmugglarna vet att flyktingarna kommer att få bidrag när de anländer till Sverige. En vanlig uppgörelse är att flyktingarna får betala 25 procent av bidragen under tre år till smugglarna

http://www.sydsvenskan.se/varlden/45-syrier-fastnade-i-tullen/
Citera
2013-11-25, 16:23
Medlem
Helt förståeligt !
Sveriges rykte ute i värden är allt annat en bra i nuläget!
Vi sitter och tror att andra länder ser upp till oss och vill bli som oss men så ser verkligen absolut inte ut!
I många länder skrattar dom åt oss pga av våran sjuka invandring, feminism och den kommunism som så ofta får tid och rum att synas.

Om jag hade barn så skulle dom aldrig få åka till Malmö! Fy fan ca 90% ras främlingar! Det är helt sjuk. .
Risken att det händer barnen är mycket hög pga av andelen apor!

Sd 2014
Citera
2013-11-25, 16:28
Medlem
Dessa föräldrar är idioter. Jag tycker synd om deras barn. Fan vad mesiga föräldrar. Vad ska hända? Ska barnen bli ihjälskjutna mitt på ljusa dan? Fan vad pinsamma föräldrar. Malmö är säkert en mycket trevlig stad. Jag har aldrig varit där men jag har hört att staden är vacker.
Citera
2013-11-25, 16:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentiro

Det finns ju folk från andra länder där, i Rosengård, inte bara från de kriminellas hemländer. Jag tror dock att få vågar anmäla eftersom offer och gärningsman ju bor så nära. Det innebär ju stora risker att anmäla sina arabiska grannar för rån eller annat.

Hur som helst så skulle det innebära en stor risk för de danska barnen att komma till Rosengård om de är vita med ljust hår. Det skulle dra till sig mycket uppmärksamhet från traktens ungdomskriminella. Dessa personer drar sig ju inte ens för att råna TV-team eller ta sönder polisbilar. Vad de kan göra med ett stort antal blonda vilsekomna barn vill man inte ens tänka på...

Citat:
Ursprungligen postat av lagarto
Exakt! Vi tar hit alla syrianer som finns i Syrien. Tvinga hit dom så ingen smugglare tjänar pengar på Syrianerna! Tänk om vi hyr in alla plan som finns och låter dom köra skytteltrafik hit. Då får vi massa Syrianer!
Sen kan vi byta namn på Sverige till Syrien... Eller inte.

Det verkar som att även du blandar ihop syrier med syrianer. Läs vidare här:

https://www.flashback.org/sp46302974
Citera
2013-11-25, 16:33
Medlem
ArturoBandinis avatar
Självklart skickar sunda föräldrar inte iväg sina barn till Malmö vind för våg.

Det finns så många fina platser i Sverige, så varför skulle man ens överväga att skicka sina barn till en plats där vilddjur drar runt på gatorna?
Citera
2013-11-25, 16:41
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Folk som bara sett sin egen by resonerar såhär, har man rest lite så har man sett riktig misär. Sverige är et av världens rikaste länder och att tala om Rosengård som slum är ett hån mot alla fattiga i världen, de hade bytt varje dag i veckan.
Jag har rest och sett misär, men vill ändå inte att min dotter växer upp här nere.
Citera
2013-11-25, 16:45
Medlem
Flufffens avatar
Man skickar inte sina barn till Malmö frivilligt, danskarna är kloka.
Skönt rykte vi har utomlands, de styrande i Sverige måste vara duktigt stolta. Haha
Citera
2013-11-25, 16:46
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Dessa föräldrar är idioter. Jag tycker synd om deras barn. Fan vad mesiga föräldrar. Vad ska hända? Ska barnen bli ihjälskjutna mitt på ljusa dan? Fan vad pinsamma föräldrar. Malmö är säkert en mycket trevlig stad. Jag har aldrig varit där men jag har hört att staden är vacker.

Vad kul att du hört att Malmö är en vacker stad, varför flyttar du inte hit?

http://www.expressen.se/kvp/malmo-samsta-staden-for-familjer/

Eller denna länken kanske smakar bättre?
http://www.sydsvenskan.se/malmo/har-begas-flest-brott-i-sverige/
Citat:
Var tredje familj i Malmö har blivit utsatt för våldsbrott, stöld eller skadegörelse det senaste året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in