2013-11-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LumpYourHead
Hon måste väl ändå fylla i mina nya uppgifter på Tele2 om hon ska förlänga abonnemanget? Inte så lätt för henne att få mobilen då, mohaha! Vet inte riktigt hur det fungerar, men jag minns att hon inte behövde ha med sig mitt id-kort när hon hämtade ut telefonen?
Och om någon ska ha fullmakt på en annan person så måste väl båda vara delaktiga vid tillfället då det skapas? Tack så mycket för blanketten!
Den enda uppgift hon behöver är ditt personnummer och tillgång till mobilnumret som det gäller för att kunna beställa
För att hämta ut paket på posten så måste man ha legitimation med sig, och om någon annan ska hämta ditt paket så måste denna ha sitt egna + ditt leg. Har posten lämnat ut ett paket utan att kontrollera ett ID-kort på den som paketet är postat till så har dom gjort fel! Det är ju det som är halva grejen med rekommenderat, att bara rätt person ska kunna hämta ut det.

Jag är lite osäker exakt vad som räknas som en giltig fullmakt, men jag skulle tro det bara räcker med din underskrift på pappret. Så du borde då kunna skapa en sån, skriva under, och sen posta till henne.
Citera
2013-11-20, 23:40
Medlem
LumpYourHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwang
Den enda uppgift hon behöver är ditt personnummer och tillgång till mobilnumret som det gäller för att kunna beställa
För att hämta ut paket på posten så måste man ha legitimation med sig, och om någon annan ska hämta ditt paket så måste denna ha sitt egna + ditt leg. Har posten lämnat ut ett paket utan att kontrollera ett ID-kort på den som paketet är postat till så har dom gjort fel! Det är ju det som är halva grejen med rekommenderat, att bara rätt person ska kunna hämta ut det.

Jag är lite osäker exakt vad som räknas som en giltig fullmakt, men jag skulle tro det bara räcker med din underskrift på pappret. Så du borde då kunna skapa en sån, skriva under, och sen posta till henne.
Bara hon inte förfalskar det.. Men omöjligt för henne att hämta ut den om de måste ha mitt då mohahaha! Tack för hjälpen!
Citera
2013-11-22, 10:04
Medlem
Går det att köpa ut sig från sitt abonemang när man har bara 3månader kvar på Tele 2. Har Tele 2 Maxi Unlimited från 8e Mars 2012 så den 8e December 2013 så har jag endast 3månader kvar

Vill gärna skaffa Comviq Fast pris "abonemang" istället så det e samma företag då jag bara bytar från ett till något annat fast samma företag

Därför undrar jag om det går att köpa ut sig

ObS! Har varit Tele2/comviq kund enda sen 1998 har bytat fram o tillbaka mellan dessa företag

Tack
Citera
2013-11-22, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av escada2
Går det att köpa ut sig från sitt abonemang när man har bara 3månader kvar på Tele 2. Har Tele 2 Maxi Unlimited från 8e Mars 2012 så den 8e December 2013 så har jag endast 3månader kvar

Vill gärna skaffa Comviq Fast pris "abonemang" istället så det e samma företag då jag bara bytar från ett till något annat fast samma företag

ObS! Har varit Tele2/comviq kund enda sen 1998 har bytat fram o tillbaka mellan dessa företag

Tack

Ja det går. Ring kundtjänst och begär en slutfaktura. Säg också att ditt telefonnummer ska vara ledigt för nummerflytt. Skadar ju inte att nämna att du går över till comviq.
Citera
2013-11-22, 16:13
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escada2

Tack

Du byter bort det bästa surfabbonemang du kan få (eller rättare sagt inte kan få). Bara så du vet.
Citera
2013-11-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Tror ni att folk är för obegåvade för att förstå dom nuvarande prislistorna ?

Om du någonsin jobbat på comviq, så VET du att så är fallet.

Varje dag ringer det in folk som inte förstår sig på vad dom har tankat för skit. Speciellt fastpris.
Citera
2013-11-23, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Om du någonsin jobbat på comviq, så VET du att så är fallet.

Varje dag ringer det in folk som inte förstår sig på vad dom har tankat för skit. Speciellt fastpris.

Nej jag har aldrig jobbat hos Comviq men jag jag har försökt att förklara de olika prisplanerna till ett par damer.
Det har känts som att förklara typ Einsteins relativitetsteori till en förståndshandikappad.
Det säkraste så att ALLA förstår vore naturligtvis att ha en prisplan!

Läste ett skräckexempel hos någon av de andra oligopol operatörerna.
Det stod att bara ville ge 0.5GB i abbonemanget för att förhindra att kunden skulle bli surfberoende!
Det är tydligen inte bara kunderna som verkar vara lite "bakom flöteot"

Mobilsurfet verkar ha blivit den nya mjölkkon för oligopolet, nästan alla mobilsurfar men bolagen verkar låtsas att det är något speciellt och ovanligt för att kunna hålla priserna uppe.

Nej, jag ska inte gnälla, det är ju upp till var och en hur mycket de vill surfa, man överlever utan Youtube och liknande, själv så kommer jag att hålla mig till Flashback, tv tablån och banken "så jag inte blir surfberoende"!
Senast redigerad av Wal1berg 2013-11-23 kl. 16:23.
Citera
2013-11-25, 07:14
Medlem
Har maxi unlimited som går ut i mars. Kan förnya i slutet av december. Men går det att förnya redan nu? Och kan man få någon slags rabatt och isf. hur mycket ungefär? Annars går jag nog över till 3 som är billigare för det ab jag vill ha.

Skulle uppskatta svaret på dessa frågor så jag inte sitter i en timmes telefonkö i onödan.
Citera
2013-11-25, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Har maxi unlimited som går ut i mars. Kan förnya i slutet av december. Men går det att förnya redan nu? Och kan man få någon slags rabatt och isf. hur mycket ungefär? Annars går jag nog över till 3 som är billigare för det ab jag vill ha.

Skulle uppskatta svaret på dessa frågor så jag inte sitter i en timmes telefonkö i onödan.

Du får får förlänga när det är 3 månader kvar på abonnemanget.
Vill du göra det tidigare får du kontakta en försäljare/support och får spärren borttagen. Antingen via chatt eller telefon. Chatt brukar oftast gå smidigt och bra.
Citera
2013-11-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Du får får förlänga när det är 3 månader kvar på abonnemanget.
Vill du göra det tidigare får du kontakta en försäljare/support och får spärren borttagen. Antingen via chatt eller telefon. Chatt brukar oftast gå smidigt och bra.
Fick förlänga. Försökte som fan med att få billigare och sa att 3 har bättre priser. Men inte en krona kunde de gå ner Känns lite surt när man hört folk som fått rabatt. Fast kanske beror på vilken mobil man väljer osv.
Citera
2013-11-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Fick förlänga. Försökte som fan med att få billigare och sa att 3 har bättre priser. Men inte en krona kunde de gå ner Känns lite surt när man hört folk som fått rabatt. Fast kanske beror på vilken mobil man väljer osv.

Vad förlängde du? Maxi unlimited? Fick du någon ny lur eller ?

Riktigt jävla bra abonnemang. Tele 2 gick sjukt mkt back... (p.g.a gratistelefonerna).
Citera
2013-11-26, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Vad förlängde du? Maxi unlimited? Fick du någon ny lur eller ?

Riktigt jävla bra abonnemang. Tele 2 gick sjukt mkt back... (p.g.a gratistelefonerna).
Nej dumt nog försvinner ju Maxi då. Så nu blev det volym 4gb (alltså 6gb mindre än maxi) för ett mycket högre pris...

Ja det var med ny lur. Man borde fan ha tagit en mobil på avbetalning istället och behållit maxi unlimited för alltid. Men trodde iaf. man skulle få lite "trogen-rabatt" (hör ju alltid andra som får sånt) särskilt när 3 är billigare men icke Men är i ganska desperat behov av ny lur så körde ändå.

Man får väl se positivt att man fick ha ett billigt ab i nästan två år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in