Det är en gammal film och den kommer aldrig ge ett definitivt beslut
Youtubesekvenser tagna från suddiga VHS-band där man med mycket fantasi tror sig se en revolver älskar ni att presentera i den här tråden. När ni får se skarpare bilder där man ser att det är passagerarens hår som är solbelyst avfärdas bevisen.
Citat:
Ursprungligen postat av Coovex
Kennedy hade många fiender dessutom signerade han Alien/UFO-avtalet med Ryssland 10 dagar innan mordet. Ett sådant avslöjande kan vara värt att mörda för?
Jag menar Teknologi som befriar alla på hela jorden? Fri energi. Överflöd i resurser. Ingen mera olja.
Gav aliens upp och lämnade jorden efter mordet? Energi kan aldrig bli gratis. Det krävs utrustning för att utvinna energin. Någon måste vara anställd för att serva och reparera utrustningen.
Citat:
Han ville inte gå i krig med Kuba, något som gjorde US Militär etc. MYCKET upprörda.
Eftersom det inte blev något krig med Kuba efter mordet måste militärerna fortfarande vara MYCKET upprörda. Du har det hela bak-o-fram. Militärerna ville förhindra ett krig mot Kuba eftersom de visste att Sovjet skulle hämnas genom att utplåna USA med Tsarbomberna.
Men inget av det där är fysisk bevisning.
Så inget av det där går att använda till något.
Du som gillar fysiska bevis borde verkligen läsa på om paraffintesterna, de visade att Oswald inte hade krutrester i ansiktet (vilket han borde ha haft om han avfyrat ett vapen), andra tester visade också att han inte hade tvättat ansiktet de senaste timmarna.
För övrigt kan man diskutera om fysiska bevis verkligen är så mkt bättre än t ex ögonvittnesskildringar, ngt enstaka vittne säger ju förstås inte mkt, men det finns massor av vittnen beskrivande skott från gräskullen (the grassy knoll).
Antag att man deltar i en konspiration och vill lägga skulden på någon annan, visst skulle det då vara lämpligt att placera ut den personens vapen på brottsplatsen. Man får inte vara främmande för fabricerade bevis och lögner.
Varför hittades David Ferries bibliotekskort i Oswalds plånbok när han greps?
Ett mkt påtagligt fysiskt bevis.
Om nu Oswald var militant kommunist varför hade han upprepade kontakter med antikommunister som David Ferrie och Guy Bannister? Vad gjorde Oswald egentligen på 544 Camp Street, New Orleans? Hur kunde han få jobb på antikommunistiska Riley coffee company?
Titta även på andra bland Oswalds kontakter, bekantskaper och "vänner". Hur kommer det sig att så många av dessa hade direkta eller indirekta kopplingar till CIA, FBI eller andra agencies? Om Oswald var kommunist och Kubavän, varför finns det då uppgifter om att han var involverad i planer på att mörda Fidel Castro?
Zapruderfilmen, är det ett fysiskt bevis? Den visar hur Kennedys huvud rör sig lite framåt, i de följande bildrutorna ser man en kraftig rörelse bakåt. Många tror att han blev skjuten både bakifrån och framifrån med mkt kort intervall. Om man nu anser att filmen kan bevisa att han blev skjuten bakifrån, så är det självkklart inget bevis för att Oswald var den skyldige. T ex finns uppgifter om skyttar i Dal-Tex-byggnaden intill, det finns även uppgifter om andra skyttar i skolboksbyggnaden.
Youtubesekvenser tagna från suddiga VHS-band där man med mycket fantasi tror sig se en revolver älskar ni att presentera i den här tråden. När ni får se skarpare bilder där man ser att det är passagerarens hår som är solbelyst avfärdas bevisen.
Vad tänker du med? Klart man presenterar så många filmer och länkar som möjligt. Hade du brytt dig om mina andra länkar hade vi inte ens haft denna diskussionen.
Även när jag postade mitt "pistol-klipp" så gäller fortfarande: 50 årsedan. Nya versioner av Zapruder kommer knappast avslöja något. Det gäller mitt klipp också. Hade klippet avslöjat något hade det inte funnits tillgängligt till folket.
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Gav aliens upp och lämnade jorden efter mordet? Energi kan aldrig bli gratis. Det krävs utrustning för att utvinna energin. Någon måste vara anställd för att serva och reparera utrustningen.
Gav Aliens upp? Lämnade jorden?
Vilken värld lever du i? Vad snackar du om?
Kennedy krävde ALL INFO OM UFO/ALIEN, MJ12, Area 51 etc. för andra gången (då de ignorerade hans första brev.)
Haha, men isåfall är ju ingenting gratis. Utrustning, magneter samt metaller el. något annat banbrytande. Visst, serva och reparera... Hur svårt är det? Jag och några kompisar hade fan kunnat göra det GRATIS. Dumbo!
Fri Energi heter det. Zero point energy.
typ = http://www.youtube.com/watch?v=CDpKqdcDDrQ (Om "några" kan ta sig till våran planet så besitter de garanterat banbrytande teknologi)
Om nu Roswell crashen har hänt och de har hittat flera flygande tefat vid andra tillfällen, vilket är 100% i dagsläget.
Så kan man enkelt dra slutsatsen att de försöker hålla det hela hemligt, dels för att bli teknologiskt överlägsna men man var väl rädd för att masshysteri skulle utbryta. Det finns flera faktorer som spelar roll.
Korkade människa. Född i en låda eller?
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Eftersom det inte blev något krig med Kuba efter mordet måste militärerna fortfarande vara MYCKET upprörda. Du har det hela bak-o-fram. Militärerna ville förhindra ett krig mot Kuba eftersom de visste att Sovjet skulle hämnas genom att utplåna USA med Tsarbomberna.
Skrev att jag inte hade koll på just den biten. Oavsett spelar det ingen roll. Alla andra omständheter samt bevis pekar mot att CIA konspirerade mordet. Det finns för mycket bevis, utöver det lilla klippet som du nyss debunka.
Du har det hela bak-o-fram. Tids nog kommer även du öppna ögonen. Lycka och välgång.
Vad tänker du med? Klart man presenterar så många filmer och länkar som möjligt. Hade du brytt dig om mina andra länkar hade vi inte ens haft denna diskussionen.
Även när jag postade mitt "pistol-klipp" så gäller fortfarande: 50 årsedan. Nya versioner av Zapruder kommer knappast avslöja något. Det gäller mitt klipp också. Hade klippet avslöjat något hade det inte funnits tillgängligt till folket.
Gav Aliens upp? Lämnade jorden?
Vilken värld lever du i? Vad snackar du om?
Kennedy krävde ALL INFO OM UFO/ALIEN, MJ12, Area 51 etc. för andra gången (då de ignorerade hans första brev.)
Haha, men isåfall är ju ingenting gratis. Utrustning, magneter samt metaller el. något annat banbrytande. Visst, serva och reparera... Hur svårt är det? Jag och några kompisar hade fan kunnat göra det GRATIS. Dumbo!
Fri Energi heter det. Zero point energy.
typ = http://www.youtube.com/watch?v=CDpKqdcDDrQ (Om "några" kan ta sig till våran planet så besitter de garanterat banbrytande teknologi)
Om nu Roswell crashen har hänt och de har hittat flera flygande tefat vid andra tillfällen, vilket är 100% i dagsläget.
Så kan man enkelt dra slutsatsen att de försöker hålla det hela hemligt, dels för att bli teknologiskt överlägsna men man var väl rädd för att masshysteri skulle utbryta. Det finns flera faktorer som spelar roll.
Korkade människa. Född i en låda eller?
Skrev att jag inte hade koll på just den biten. Oavsett spelar det ingen roll. Alla andra omständheter samt bevis pekar mot att CIA konspirerade mordet. Det finns för mycket bevis, utöver det lilla klippet som du nyss debunka.
Du har det hela bak-o-fram. Tids nog kommer även du öppna ögonen. Lycka och välgång.
Du framstår som något osaklig, som en nyfrälst sanningsrörelsetok som tror sig ha
genomskådat det mesta och utläser oändliga ondsinta manipulationer och dolska anslag
initierade av den elaka makten och tror ta mig fan du har utomjordiska livsformer
med också i rackarspelet.
Jag har sett fenomenet så många gånger förr, och här finns ju förvisso gott om trådar för
såna som dig, lika exalterade och förblindade av all smörja som man matar er med via
YouTube och obskyra nätsajter, förlorade i sanslösa vanföreställningar om konspirationer
till förbannelse.
Nu har jag själv skrivit mycket i den här tråden tidigare och märk väl, varit ganska
övertygad om förekomsten av en välorganiserad sammansvärjning bakom mordet på JFK.
Tog intryck av det ena och det andra som argumenterade för en komplott med mäktiga
anstiftare. Har trott på CIA och maffian i en ohelig allians. Länge helt insnöad på att
det verkligen funnits en "The Badge Man" på den där gräskullen vid Dealey Plaza, den
där figuren man tycker sig se på Moormanfotografiet.
Och Zapruderfilmen har ju onekligen gjort sitt till för att skapa föreställningen om mer än en
skytt som agerat vid attentatet.
Det sista direkt dödande huvudskottet mot presidenten där han kastats bakåt låter ju
antyda ett skott framifrån. Och det har jag inbillat mig länge nog nu.
Ty det är faktiskt fullt rimligt att det kan bli så med huvudrörelsen vid skottögonblicket
och hur det ligger till exakt neurologiskt är förklarat åtskilliga gånger i tråden men då har
jag själv varit beklagligt benägen att mer eller mindre helt bortse från detta faktiska
förhållande och fortsatt framhärda i "mitt", i mitt eget länge varmt omhuldade
konspirationstänk. Nu förmår jag emellertid inte längre göra på det viset utan känner
mig föranlåten om att acceptera vad som verkligen gäller och det är att allt talar för
att samtliga skott som träffade presidenten och framförvarande guvernör Connelly kom
uteslutande bakifrån. Och med all sannolikhet avfyrade av ingen annan än den officiellt
utpekade attentatsmannen: Lee Harvey Oswald.
Det är onekligen lite bittert att behöva konstatera att man själv så länge misstagit sig
men det är alltså vad jag nu upplever att jag har gjort i det här historiska mordärendet.
En detalj som jag så länge blundat inför i samband med skottlossningen, det är den biten
med kaskaden av blod och hjärnsubstans som exploderar vid huvudträffen och som
visas med sådan förfärlig tydlighet på Zapruderfilmen.
Hade skottet kommit framifrån så skulle sprutbilden med blod och det andra uppträda
på rakt motsatt vis än vad som nu var fallet.
Alltsammans sker ju vid huvudets framsida, det störtar ut därifrån onekligen.
Man ser det ganska tydligt och klart.
Och även om uppgifterna varierar från Parklandsjukhusets olika läkare och annan personal
som hade att befatta sig med den mördade presidenten, om skallskadans utseende med
mera, så blir det mest sannolika att det har gått till såsom det officiellt beskrivs, vilket
är något jag aldrig trodde jag skulle medge. Allra minst i den här tråden där man så
ihärdigt förfäktat något radikalt helt annorlunda...
Nog om det nu. Du får förstås ha din tro och dina föreställningar om allt det
här med aliens/UFO:n och JFK och annat. Lycka till!
Kan förresten påminna dig om att Oswald visst försökte skjuta en viss general Walker
månaderna innan dramat i Dallas, vilket här finns info om nedan:
Du framstår som något osaklig, som en nyfrälst sanningsrörelsetok som tror sig ha
genomskådat det mesta och utläser oändliga ondsinta manipulationer och dolska anslag
initierade av den elaka makten och tror ta mig fan du har utomjordiska livsformer
med också i rackarspelet.
(uttryckte mig radikalt, men det behövs när folk "sover")
Nej, JFK mordutredning har "utomjordiska livsformer med i rackarspelet", som du uttrycker det.
Putch var helt lost, jag ville därför upplysa hen om hur världen ser ut.
Vet inte vad du fått "föreställningar" ifrån, kanske något du va inne på när du höll på att vakna upp.
Jag vet inte vad jag tror om UFO/ALIEN. Men JFK-incidenten gör det hela ännu mera intressant.
Tills jag ser ett, så har jag inte bestämt mig. Men om du söker vidare på lite saker (utöver YT) så kommer du tillslut vara lite mer öppensinnad.
Så du hade nästan förstått att vi lever i, låt mig kalla de "Vendetta."
Du trodde på det ett bra tag för att sedan gå helt emot det?
Hur kan man vakna upp för att sedan somna om?
Du har nog överanalyserat saker och ting. Jag vet inte vad du måste ha missat eller vilken "livshändelse" som påverkat dig. Be smart.
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nog om det nu. Du får förstås ha din tro och dina föreställningar om allt det
här med aliens/UFO:n och JFK och annat. Lycka till!
Kan förresten påminna dig om att Oswald visst försökte skjuta en viss general Walker
månaderna innan dramat i Dallas
Jag känner till Oswald skjutning månaden innan. Jag har kollat, typ allt, och följer fortfarande när nya bevis dyker upp. Du har antingen missat något eller förstår dig inte på vissa bevis. Har du missat Jesse Ventura där han provar på skjutningen - omöjligt. Jag orkar inte ens argumentera om JFK länge. Är du lost så är du. Din förlust. Här försöker man vara snäll likzzzz.
En vacker dag kanske du kommer ur din "psykos" eller dagdröm för att "vakna upp" igen. Vet inte vad vi ska kalla det :P
God Lycka
Senast redigerad av Coovex 2013-11-25 kl. 03:32.
Det finns en teori om att en möjlig skytt, där det sägs att Oswald skjutit ifrån, träffade trafiksignalen som hänger i svängen ner mot the grassy knoll. Det borde logiskt varit det första skottet. James Tague skottskades av kulans rikoschett som studsat mot trottoaren. Ingen kula har hittats men rekonstruktioner har gjorts och ställer man sig i fönstret på boklagret så skymmer trafiksignalen Kennedys bil ungefär i höjd med Mary Moormans position på trottoaren.
Ponera att en skytt står beredd att skjuta och hans första skott träffar plåten på trafiksignalen. Vad är chansen att han håller sig lugn, avlossar ytterligare tre skott, två är dödliga och samtidigt rör han inte en min? Helt omöjligt enligt mig och speciellt för ett psykiskt nervvrak som Oswald.
Varför kontrollerades aldrig trafiksignalen direkt efter mordet? Den är utbytt för länge sen. Under 1-2 sekunder så är den i vägen för den möjlige skytten i fönstret på boklagret.
Oswald skulle alltså ha skjutit minst 4 kulor på ca 6-9 sekunder. Man brukar ju anta att han sköt tre kulor på ca 5-8 sekunder. Detta efter att ha skjutit den första kulan i något som var i vägen. Detta med ett Carcano-gevär... Javisst, hur logiskt som helst... Lee Harvey Oswald hade superkrafter.
Oswald kan mycket möjligt ha varit där han var men det närmaste kan kom var en träff i trafiksignalen. Han måste ha varit jävligt fundersam varför Kennedys bil gasade iväg sekunderna senare trots att Oswald själv visste att han inte träffat Kennedy. Om han sköt minst två skott till så kan de ha träffat bilen och därför fanns kulfragmenten.
Det ena dödande skottet kom från under hans position i rak vinkel (halsskottet). Det andra dödande skottet kom från kullen (höger tinning).
(uttryckte mig radikalt, men det behövs när folk "sover")
...
En vacker dag kanske du kommer ur din "psykos" eller dagdröm för att "vakna upp" igen.
Jag tycker det är starkt av Grandioso att ta sig loss från de konspirationstroendes spindelväv. Han har upptäckt att väven består av vilda spekulationer. Den ena mer osammanhängande än den andra.
Och den snubben lever fortfarande! Har han gjort någon demo där motorn belastas lite hårdare?
Citat:
Vad bra, då kan du och dina kompisar styra upp reparationerna av kärnkraftverken Oskarshamn 1 och 2.
Explosive Deer Headshot
En hjort blir dödad med ett skott i huvudet. Vid 1:47 ser man i övre högra hörnet det gömställe skytten var i. Skottet kom snett bakifrån.
Dess spasmiska reaktion efter skottet påminner om när JFK träffas i huvudet. Musklerna dras ihop och eftersom de bakre nackmusklerna och ryggmusklerna är kraftigare än de främre musklerna böjs kroppen bakåt.