2013-11-24, 16:21
Medlem
munspruts avatar
Håller med om det som står i texten men det som författaren inte riktigt verkar inse är att om man "playar en en player" så är man själv per definition en "player". sjukt tankesätt

Dagens sexliv är destruktivt ja, inte pga jämställdhetsskräck men kanske rädsla för meningsfulla relationer, rädsla för att bli sårad och att man inte duger.
Citera
2013-11-24, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Du ser ovan exempel på att man som player är ute efter att inte vara jämställd.

Hur många procent av befolkningen som regelrätt jobbar att "vinna" genom att få ha sex vet jag inte men tycker det är ett fenomen som ger upphov till en del funderingar. Det känns ju rätt udda och sånt är ju alltid intressant.

Men få barn ja, är det inte den här gruppen som oftast får könssjukdomar och oönskade barn?

Haha nja nu vet jag inte om någon av dom är player egentligen.

Udda och udda skiljer sig nog snarare i syn mellan män och kvinnor, det är såklart alltid en vinst när man har lägrat en villig hona så vet inte om jag tycker det var så konstigt egentligen utan så ser väl jag med på saken och jag är ingen player men däremot om hela ens liv börjar kretsa kring att vinna fitta och man ser ner på den man ligger med ja då har man hamnat förfärligt snett i livet.

Sjukdomar får dom säkert men barn tror jag nog är rätt tveksamt, det brukar dom vara livrädda för och kvinnor som vill ha barn hoppas jag tämligen enkelt ser igenom den fasaden även om det såklart finns en del i den gruppen som ynglar av sig åt helvete för mycket.
Citera
2013-11-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Håller med om det som står i texten men det som författaren inte riktigt verkar inse är att om man "playar en en player" så är man själv per definition en "player". sjukt tankesätt

Dagens sexliv är destruktivt ja, inte pga jämställdhetsskräck men kanske rädsla för meningsfulla relationer, rädsla för att bli sårad och att man inte duger.

Men det tycker jag nog att hon gör. Det är väl därför hon avslutar med att man får ett i hennes tycke osunt sexliv om man playar folk.

Jag förstår att alla kanske inte vill kalla det jämställdhetsskräck men det du skriver är vad du räknar upp här ovan. Man är rädd för att vara på ett jämställt plan för man är rädd att bli sårad då. Man häver sig upp på en nivå så att man tror sig vara bättre och kanske också känner så men egentligen är man en förlorare.
Citera
2013-11-24, 19:10
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Du uppfattar det som om hon uppmuntrar kvinnor att playa alltså. Varför tror du att hon vill göra det? Vad skulle hon eller andra kvinnor få ut av att playa killar?

Hon vill förändra den kvinnliga könsrollen så att även den ska kunna innefatta runtknullande så som den manliga motsvarigheten gör, vilket i sin tur ska ske genom att bete sig på samma sätt och därmed "reclaima" fenomenet till att bli ett signum för den nya feministiska kvinna. Kön existerar inte utan man kan bli vad fan man vill bara man rebellerar tillräckligt länge.
Citera
2013-11-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Hon vill förändra den kvinnliga könsrollen så att även den ska kunna innefatta runtknullande så som den manliga motsvarigheten gör, vilket i sin tur ska ske genom att bete sig på samma sätt och därmed "reclaima" fenomenet till att bli ett signum för den nya feministiska kvinna. Kön existerar inte utan man kan bli vad fan man vill bara man rebellerar tillräckligt länge.

Men nu ansåg hon ju alltså att det är osunt att playa.

Men du menar alltså att det ingår i den manliga könsrollen att ligga med slampor som knullar runt?
Citera
2013-11-24, 19:37
Medlem
Rois avatar
Första meningen i krönikan ser jag som bevis på att dessa "players" äger den sexuella marknaden.
Citera
2013-11-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Första meningen i krönikan ser jag som bevis på att players äger den sexuella markanden.

Hur "äger" man den sexuella marknaden? Hur äger man den? Förstår ärligt talat inte vad du menar med det du säger här?
Citera
2013-11-24, 19:40
Medlem
Rois avatar
Citat:
Hur "äger" man den sexuella marknaden? Hur äger man den? Förstår ärligt talat inte vad du menar med det du säger här?
Vad jag menar är att kvinnor är väldigt bekymrade över hur de ska snärja dessa players. "Frame control" i gameterminologi.
Citera
2013-11-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Vad jag menar är att kvinnor är väldigt bekymrade över hur de ska snärja dessa players. "Frame control" i gameterminologi.

Ja tydligen är de intresserade av att snärja de som vill snärja dem enligt AQ.
Citera
2013-11-24, 20:31
Bannlyst
Citat:
Men nu ansåg hon ju alltså att det är osunt att playa.

Men du menar alltså att det ingår i den manliga könsrollen att ligga med slampor som knullar runt?

Haha oj, en feminist som trycker tillbaka kvinnors sexuella frigjordhet.

Förövrigt, extremt snygga tjejer blir raggade på hela hela hela tiden av väldigt attraktiva killar.

Att dom ligger mer än vanliga tjejer är inte så konstigt.
Citera
2013-11-24, 21:00
Medlem
Gubbskems avatar
Jag tror att mysmari måste reda ut vilken typ av män hon tänker på. För Quetzala Blanco är inte en vanlig tjej som oskyldigt letar kärleken men alltid blir sviken av typer som målar upp bilden av guld och gröna skogar men smiter efter ligget. När QB pratar om players så är det verkligen PLAYERS som i princip kan gå in på valfritt ställe på Stureplan, peka på den snyggaste 18åringen han ser för att få ett blowjob under bordet på VIP-avdelningen. Vi snackar mediachefer, reklambyråägare, skådespelare här. Det är den typen hon ligger med. Män som kan välja och vraka och som tar för sig av utbudet.

Dvs, cirkus 0,5% av Sveriges män.

Bland vanligt folk runt om i landet är detta beteende helt otänkbart. När två vanliga personer träffas ute på en krog kanske alkoholen hjälper till att skapa stämning som i nyktert tilstånd kanske aldrig skulle infunnits. Just där och då känns det kanon. Man har den snyggaste tjejen på stället hos sig. Jackpot. Sedan vaknar man dagen efter med sprängande huvudvärk, rummet luktar några timmar gammalt, otvättat knull och när du tittar på ditt sovande hemsläp så kan du inte hjälpa att undra hur tusan jag kunde tycka hon var så jävla snygg igår kväll. Dessutom var sexet otroligt tråkigt med världens blygaste tjej som inte ville ta av BH:n och ha lyset tänt. Du sätter dig upp i sängen och på väg att kliva ur den ser du hennes ut och invända trosor bredvid din fot. Du ser en intorkad flytning i grenen och känner en äckelkänsla över situationen. Du funderar på om du ska bjuda på frukost innan du fejkar fotbollsträning eller arbete som du måste skynda till för att få henne att dra.

Lek med tanken på att tjejen i scenariot inte är så erfaren, kanske lite dåligt självförtroende, tycker att natten var fantastisk och hon lämnar telefonnummer och undrar när ni ses igen. Att då svara lite otydligt och säga att vi hörs innan hon lämnar din bostad för att sedan slänga lappen och inte höra av dig igen är lite fegt och en lätt utväg. Men det är fan inte ett playerbeteende. Ofta när två personer möts så får den ena starkare känslor än den andra. Bara för att man legat är man inte skyldig till att börja dejta om man var personen som ångrar sig lite.

Ifall det händer ofta kanske man ska börja ta en titt på sig själv efter som man är den gemensamma nämnaren här. Vilken typ av person dras jag till? Kan jag leta någon annan stans för att inte hamna där igen?

Unga personer låg runt för 50 år sedan med. Ofta med någon man inte kunde tänka sig att stadga sig med i efterhand. Skillnaden då var att det inte fanns så effektiva preventivmedel och blev det barn utav det hela så tvingades man in i giftermål. Idag så blir man inte samhällspariah av att få en oäkting. Det är den stora skillnaden.
Citera
2013-11-24, 22:11
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Men det tycker jag nog att hon gör. Det är väl därför hon avslutar med att man får ett i hennes tycke osunt sexliv om man playar folk.

Jag förstår att alla kanske inte vill kalla det jämställdhetsskräck men det du skriver är vad du räknar upp här ovan. Man är rädd för att vara på ett jämställt plan för man är rädd att bli sårad då. Man häver sig upp på en nivå så att man tror sig vara bättre och kanske också känner så men egentligen är man en förlorare.

Missade helt den ironin jag läste väl inte så noga I dagens samhälle har vi fått lära oss att konsumtion = bra, inte helt överraskande tror många att det även gäller relationer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in