• 4
  • 5
2013-11-26, 18:27
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Om syftningen var otydlig var det alltså fortfarande din tolkning av bloginlägget som åsyftades med "pinsamt".

Vad gäller länken du själv förde in i diskussionen så står det ju klart att den inte alls bevisar det du påstod, istället talar den om att ensamstående kvinnor är beägna att anta att singelmän som de aldrig har mött inte skulle passa dem som partner, trots att ett datorprogram parat ihop dem. Det ser så klart också dumt ut att försöka motivera sina teorier från artiklar som handlar om något helt annat, men det är inget annat än standardbeteende bland F&J:s pseudovetare.
Länken visar att "preselection" är en verklig effekt, inte bara korrelation. Mitt antagande är att denna effekt bidrar till intresset för "players"
Citat:
Det är satir när hon skriver en text om "hur man playar en player" med hjälp av typiskt playerbeteende, precis som om det vore något man skulle sträva efter, när det är uppenbart att det i själva verket inte ligger i någons intresse. Bådadera har uppenbarligen förbigått dig, så jag tror inte att du är i en position att dra några sådana slutsatser.
Din tolkning är alltså att ingen av de som skrivit inte till henne har något "riktigt" intresse för players. De skulle inte alls vilja tämja dessa mytologiska vidunder, utan är bara intresserade på en ren akademisk nivå?
Citera
2013-11-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Länken visar att "preselection" är en verklig effekt, inte bara korrelation. Mitt antagande är att denna effekt bidrar till intresset för "players"
Alltså, artikeln tar upp en undersökning och dess resultat, samt en möjlig förklaringsmodell till resultaten. Vad du sedan gör är att förvränga sagda förklaringsmodell till att gälla under helt andra omständigheter, för att du ska kunna påstå att artikeln stödjer en uppfattning som du bildat dig på förhand.

I verkligheten är det tyvärr en överdrift att påstå att artikeln ens stödjer din verklighetsuppfattning. Att kalla det för ett bevis är bara löjligt.

Citat:
Din tolkning är alltså att ingen av de som skrivit inte till henne har något "riktigt" intresse för players. De skulle inte alls vilja tämja dessa mytologiska vidunder, utan är bara intresserade på en ren akademisk nivå?
Som sagt, jag tror inte att hon mottagit några sådana frågor överhuvudtaget. Utifrån premissen att hon faktiskt hade mottagit några sådana frågor så skulle jag dock anta att de som ställt frågorna främst önskar se henne driva med "players", då hon profilerat sig just genom att skriva satiriska texter om ämnet.

Är det här ärligt talat så pass svårt att förstå?
Citera
2013-11-27, 08:22
Medlem
Rois avatar
Citat:
Alltså, artikeln tar upp en undersökning och dess resultat, samt en möjlig förklaringsmodell till resultaten. Vad du sedan gör är att förvränga sagda förklaringsmodell till att gälla under helt andra omständigheter, för att du ska kunna påstå att artikeln stödjer en uppfattning som du bildat dig på förhand.

I verkligheten är det tyvärr en överdrift att påstå att artikeln ens stödjer din verklighetsuppfattning. Att kalla det för ett bevis är bara löjligt.
Klart jag extrapolerar. Artikeln gäller upptagna män. Att det inte skulle smeta av sig på "erfarna män", åtminstone för de kvinnor som inte söker något seriöst, ser jag som mer otroligt än motsatsen.

Det är liksom en aning svårt att få tag på experiment för varenda situation. Ibland får man använda de små grå istället.
Citera
2013-11-27, 09:23
Medlem
Kan inte läsa krönikan på något annat sätt än att Frk. Blanco har varit kär i några killar som har knullat runt och skitit fullständigt i henne. Och så skriver hon en bitter krönika där hon tror att man kan kontra en player genom att köra samma grej. Det funkar inte. Kvinnor kan inte vara players. Hela poängen med players är att de väcker känslor hos kvinnor för att få sex. Helt enkelt för att rakt-av-in-ut-sex utan några som helst känslor är något som betydligt färre kvinnor än män efterfrågar. OM en kvinna vill ha den sortens sex finns det inga som helst skäl att spela några spel för att väcka känslor, helt enkelt för att en mycket stor andel av männen inte behöver ha känslor för att knulla. Och om hon tror att hon "playar" en player, ja då kommer han förmodligen att rycka på axlarna och fortsätta knulla henne. Eller så kommer han att skita i henne, eftersom han inte gillar att dela brud med andra killar, och hitta någon ny.

Players har inget med jämställdhetsskräck att göra. De har med en hel del personliga problem att göra, samt det faktum att kvinnlig efterfrågan efter ytlig, känslolös sex är rätt liten.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in