Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-11-24, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Det är i första hand guds egna vilja att fler ska underkasta sig honom. Gör man inte detta hamnar man i helvetet, vilket betyder att hedendom har förödande konsekvenser och måste därför motarbetas.
Fast det gäller endast om man är troende. Tror man inte på en av de ofantligt många gudar som dyrkas dagligen världen över har inte heller denne någon makt över en. Men nu är vi ordentligt OT.

PS. "Underkasta sig [Gud]..." låter snarare som islam än kristendom. DS.
Senast redigerad av U-Fig 2013-11-24 kl. 18:29.
Citera
2013-11-24, 18:25
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Det är i första hand guds egna vilja att fler ska underkasta sig honom. Gör man inte detta hamnar man i helvetet, vilket betyder att hedendom har förödande konsekvenser och måste därför motarbetas.
Du låter som en muslim.
Citera
2013-11-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Helt betydelselösa? Skulle etniska svenskar vara djur så skulle vi vara utrotningshotade och enorma insatser skulle sättas in av världens alla organisationer för att bevara vår särart. Men nu är vi människor och då frångår man av någon märklig anledning de gyllene reglerna om "genetic diversity".
Det finns ju folkslag inom människan, såsom tibetaner och kurder, vars överlevnadsrättigheter Västvärldens politiska ledare och människorättsaktivister skulle försvara till varje pris. Nu är dock vi vita nordeuropéer, och därmed "eldsprutande dödsnazister" om vi vill bevara vår särart, så något sådant kommer inte på tal när det gäller oss från det hållet.
Citera
2013-11-24, 18:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Det ska bli otroligt intressant att följa efterspelet till valet 2014 då vi kan se väljartrender, etc etc.
/Micke

Vore nog bra att sätta ett par personer att verkligen genomgranska varenda röst och sen sätta ihop det till en sammanfattad, överskådlig/förenklad version... varenda liten sketen kommunröst i nån randomby i Norrland ska bokföras
Citera
2013-11-24, 18:31
Medlem
Citat:
Om nu din religion är så viktig för dig, behåll den. Bara för att SvP inte är ett religiöst parti så innebär inte det att de vill utplåna allt icke-sekulärt.
Citera
2013-11-24, 18:33
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Jag tror inte att vi kommer längre än såhär, då jag inte är troende och du uppenbarligen är bokstavstroende, samt att vi kommer få bask av moderatorn för att vi går off-topic. Men jag finner det högst osannolikt att SvP aktivt skulle bekämpa hedendomen, så där har du en del att fundera kring. Sedan vill jag minnas att Jesus inte uppmanade sina lärjungar att fördöma eller få människor att lämna sin tro, utan snarare att de skulle följa Jesu ord oavsett religiös läggning. Men det är en annan diskussion för ett annan forum.

/Micke
Citera
2013-11-24, 18:36
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vore nog bra att sätta ett par personer att verkligen genomgranska varenda röst och sen sätta ihop det till en sammanfattad, överskådlig/förenklad version... varenda liten sketen kommunröst i nån randomby i Norrland ska bokföras
Misstänker att Expo och varje nyhetsredaktion i hela norden kommer göra det jobbet åt oss Det som kommer vara det tunga arbetet är att ta fram väljartrender- och metoder för att attrahera fler inom väljargrupper som attraheras av vårt budskap. Där kommer det krävas hårt arbete och många timmar huvudvärk.

/Micke
Citera
2013-11-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Fast det gäller endast om man är troende. Tror man inte på en av de gudar som dyrkas dagligen världen över har inte heller denne någon makt över en. Men nu är vi ordentligt OT.
Det finns gott om bevis för bibelns äkthet. Bibeln består av olika heliga texter som påstås ha skrivits av mer än 40 olika män under hundratals år, dessa män påstod sig vara gudomligt inspirerade, vilket de bevisar genom att vara historiskt och vetenskapligt korrekta samt att deras profeter går i uppfyllelse. Tillsammans skapar texterna en perfekt strukturerad bok utan motsägelser.
Citera
2013-11-24, 18:47
Medlem
Citat:
Jag tror inte att vi kommer längre än såhär, då jag inte är troende och du uppenbarligen är bokstavstroende, samt att vi kommer få bask av moderatorn för att vi går off-topic. Men jag finner det högst osannolikt att SvP aktivt skulle bekämpa hedendomen, så där har du en del att fundera kring. Sedan vill jag minnas att Jesus inte uppmanade sina lärjungar att fördöma eller få människor att lämna sin tro, utan snarare att de skulle följa Jesu ord oavsett religiös läggning. Men det är en annan diskussion för ett annan forum.

/Micke
Vad är det jag säger som låter dömande? Jag försöker i alla fall verkligen inte vara det. Att det står i bibeln att gud säger att homosexuella kommer till helvetet är fakta, men för det skulle jag aldrig behandla någon illa. Vad menar du med att Jesus inte ville få folk att lämna sin tro, att de inte skulle bli kristna? Den har jag aldrig hört innan.
Citera
2013-11-24, 18:51
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Vad är det jag säger som låter dömande? Jag försöker i alla fall verkligen inte vara det. Att det står i bibeln att gud säger att homosexuella kommer till helvetet är fakta, men för det skulle jag aldrig behandla någon illa. Vad menar du med att Jesus inte ville få folk att lämna sin tro, att de inte skulle bli kristna? Den har jag aldrig hört innan.
Vi tar resten i PM

/Micke
Citera
2013-11-24, 19:34
Bannlyst
Citat:
Just den här typen av bokstavstrogna kristendom har jag personligen väldigt svårt för och det vänder sig nästan i magen av obehag när jag läser dina inlägg.
"Underkasta dig eller DÖ!"

Det är väl kanske delvis därför som jag nog föredrar den forna seden som inte alls på samma sätt är missionerande, kvävande och förtryckande. Utan som istället uppmuntrar styrka, heder, mod och andra dygder. Det är för att recitera Efterbyrden en tro som speglar nyanser, det finns inget enbart gott och inget enbart ont som i kristendomen. Till och med gudarna kan göra fel och vara svekfulla och den propagerar inte för skam och underkastelse på samma sätt som åtminstone din kristna tro tycks göra.

Nu är jag som sagt agnostiker, men du visar ganska bra själv varför religiös tro bör vara just en privatsak och inte något som bestämmer över det offentliga rummet. En hållning som partiet lyckligtvis delar.
Citera
2013-11-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Just den här typen av bokstavstrogna kristendom har jag personligen väldigt svårt för och det vänder sig nästan i magen av obehag när jag läser dina inlägg.
"Underkasta dig eller DÖ!"

Det är väl kanske delvis därför som jag nog föredrar den forna seden som inte alls på samma sätt är missionerande, kvävande och förtryckande. Utan som istället uppmuntrar styrka, heder, mod och andra dygder. Det är för att recitera Efterbyrden en tro som speglar nyanser, det finns inget enbart gott och inget enbart ont som i kristendomen. Till och med gudarna kan göra fel och vara svekfulla och den propagerar inte för skam och underkastelse på samma sätt som åtminstone din kristna tro tycks göra.

Nu är jag som sagt agnostiker, men du visar ganska bra själv varför religiös tro bör vara just en privatsak och inte något som bestämmer över det offentliga rummet. En hållning som partiet lyckligtvis delar.
Underkasta dig eller dö gäller inte. I ett utopiskt samhälle skulle självklart Jesus lära följas, som mer än något annat handlar om godhet och förlåtelse. Dödsstraff skulle inte finnas. Det som du kanske tycker låter lite radikalt är att hedendom skulle förbjudas, men med de stenhårda bevis som finns för att bibeln är fullkomligt sann kan det bara vara positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in