Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-11-24, 17:39
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Hur kan samkönade äktenskap vara en icke-fråga, har du inget emot att man förstör giftermålstraditionen och att man på ett sådant vidrigt sätt främjar synd genom att normalisera det?

Det jag menar med hedningavänlig är att man inte ser några problem med att folk avkristnas, alltså att folk lämnar den kyrka som Gud själv skapade, den romersk-katolska.
Om man bortser från den religiösa aspekten som jag inte riktigt anser höra hemma i modern politik, så har ju Svenskarnas parti tagit ställning för kärnfamiljen med sin kampanj "Mamma, pappa och barn"" som kördes i Stockholm.

https://www.svenskarnasparti.se/2013/08/15/ett-slag-for-den-naturliga-familjen/

/Micke
Citera
2013-11-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Om man bortser från den religiösa aspekten som jag inte riktigt anser höra hemma i modern politik, så har ju Svenskarnas parti tagit ställning för kärnfamiljen med sin kampanj "Mamma, pappa och barn"" som kördes i Stockholm.

https://www.svenskarnasparti.se/2013/08/15/ett-slag-for-den-naturliga-familjen/

/Micke
Hur kan man vara emot främjandet av homosexualitet om inte för att det står skrivet i de heliga texterna att de kommer till helvetet? Det handlar om att hjälpa folk, inte om att hata.
Senast redigerad av Enkel-Man 2013-11-24 kl. 17:51.
Citera
2013-11-24, 17:51
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Hur kan man vara emot främjandet av homosexualitet om inte för att det står skrivet i de heliga texterna? Det handlar om att inte låta folk gå förlorade för deras luster, alltså att hjälpa människor.
Min orsak till att motsäga mig homosexualitet är för att det inte föds några etniska svenska barn på den vägen, inte för att gud skulle ha motsagt sig homosexualitet. Sedan bör vi inte under några omständigheter trycka religioner på människor, vill man söka sig till gud så står det individen fritt, men att från statens sida öva påtryckning är vansinne och i mina ögon i direkt konflikt med nationalismens grundläggande värderingar.

/Micke
Citera
2013-11-24, 17:54
Medlem
563f7031s avatar
Av det jag har läst här och förstått av Svenskarnas Parti så verkar det som att många är av tron att man som invandrare inte skulle kunna sympatisera med SvP, men jag undrar vad det egentligen är som gör att folk tror att det skulle vara skrivet i sten?

Visst avser partiet att inte ha några som medlemmar och att repatriera invandrarna till sina hemländer men samtidigt borde det väl ändå finnas många som inser värdet av att konsekvent verka för en värld där man inte har en öppen svenskhet (eller finskhet, japanskhet osv), där folks självstyre främjas framför överstatlighet och att man går mot den rådande makteliten i världen (med judenheten i spetsen) som påtvingar mångkultur och kulturmarxism här i väst och så vidare och så vidare. Dessutom ska det om jag har förstått det hela rätt finnas möjlighet att åka och besöka Sverige, precis som innan mångkulturen började.

I och med att partiet ser ut att växa och bli allt mer accepterade framöver, precis som SD, så tror jag också att en del invandrare kommer att inse det. Vad tror ni andra?
Senast redigerad av 563f7031 2013-11-24 kl. 17:57.
Citera
2013-11-24, 17:57
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 563f7031
Av det jag har läst här och förstått av Svenskarnas Parti så verkar det som att många är av tron att man som invandrare inte skulle kunna sympatisera med SvP, men jag undrar vad det egentligen är som gör att folk tror att det skulle vara skrivet i sten?

Visst avser partiet att inte ha några som medlemmar och att repatriera invandrarna till sina hemländer men samtidigt borde det väl ändå finnas många som inser värdet av att konsekvent verka för en värld där man inte har en öppen svenskhet (eller finskhet, japanskhet osv), där folks självstyre främjas framför överstatlighet och att man går mot den rådande makteliten i världen (med judenheten i spetsen) som påtvingar mångkultur och kulturmarxism här i väst och så vidare och så vidare. Dessutom ska det om jag har förstått det hela rätt finnas möjlighet att åka och besöka Sverige, precis som innan mångkulturen började.

I och med att partiet ser ut att växa och bli allt mer accepterade framöver, precis som SD, så tror jag att en del invandrare kommer att inse det. Vad tror ni andra?
Invandrare har väl alltid varit bland de första att skriva under på att man måste få vara stolt över sitt folk och sin strävan av att bevara det för framtida generationer. I de flesta andra länder runt om i världen så är det inga konstigheter med att vara stolt över sitt arv och att vilja bevara det, så att invandrare skulle finna sympatier för delar av Svenskarnas partis punktprogram är nog inte speciellt otroligt.

/Micke
Citera
2013-11-24, 18:01
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Invandrare har väl alltid varit bland de första att skriva under på att man måste få vara stolt över sitt folk och sin strävan av att bevara det för framtida generationer. I de flesta andra länder runt om i världen så är det inga konstigheter med att vara stolt över sitt arv och att vilja bevara det, så att invandrare skulle finna sympatier för delar av Svenskarnas partis punktprogram är nog inte speciellt otroligt.

/Micke
Invandrare (nu syftar vi ju på utomeuropeiska sådana) kan säkerligen sympatisera med SvPs politik men att de skulle gå från att sympatisera till att Rösta på dem, känns icke troligt, de gillar nog sin tillvaro i Sverige där de inte behöver göra något för att casha in mer än en svensk arbetare. Nu var ju frågan kring sympati iofs men ändå, vore komiskt om MENA folk röstade på SvP
Citera
2013-11-24, 18:01
Medlem
Citat:
Min orsak till att motsäga mig homosexualitet är för att det inte föds några etniska svenska barn på den vägen, inte för att gud skulle ha motsagt sig homosexualitet. Sedan bör vi inte under några omständigheter trycka religioner på människor, vill man söka sig till gud så står det individen fritt, men att från statens sida öva påtryckning är vansinne och i mina ögon i direkt konflikt med nationalismens grundläggande värderingar.

/Micke
Men du tycker att din, i slutändan helt betydelselösa, vilja att se mer etniska Svenskar ska få gå ut över andra människor?
Citera
2013-11-24, 18:08
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Men du tycker att din, i slutändan helt betydelselösa, vilja att se mer etniska Svenskar ska få gå ut över andra människor?
Helt betydelselösa? Skulle etniska svenskar vara djur så skulle vi vara utrotningshotade och enorma insatser skulle sättas in av världens alla organisationer för att bevara vår särart. Men nu är vi människor och då frångår man av någon märklig anledning de gyllene reglerna om "genetic diversity".

Det är av yttersta betydelse att vi fortsätter sträva mot ett bevarande av den genetiska mångfalden, vad konsekvenserna blir av att minska den genetiska mångfalden kan ingen svara på än, MEN vad vi kan se från tidigare händelser i historien är att det brukar sluta katastrofalt.

//Edit: Vidare kan vi vrida på resonemanget och ställa oss frågan "Men du tycker att din, i slutändan helt betydelselösa, vilja att se mer kristna ska få gå ut över andra människor?"

/Micke
Citera
2013-11-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Invandrare (nu syftar vi ju på utomeuropeiska sådana) kan säkerligen sympatisera med SvPs politik men att de skulle gå från att sympatisera till att Rösta på dem, känns icke troligt, de gillar nog sin tillvaro i Sverige där de inte behöver göra något för att casha in mer än en svensk arbetare. Nu var ju frågan kring sympati iofs men ändå, vore komiskt om MENA folk röstade på SvP
Jo. Det är smått komiskt att utom-européer, som gnäller på rasism hit och dit så fort någon inte gillar deras påträngande närvaro, är beredda att gå in i döden för att upprätthålla sina egna folk/kulturer och föredrar att bo homogent. Men, ja... De stödjer ju "Vi-gillar-olika"-kampanjen och dylikt för att det gynnar deras intressen (då de som bedriver sådana är både xenofiler och swedofobiska), och inte för att de egentligen vill vara en del av smältdegeln.
Citera
2013-11-24, 18:15
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det vore inte helt omöjligt att sekulära invandrare skulle rösta på SvP, då de precis som oss nationella inser att vägen till repatriering är lång och att vi kommer driva igenom många av våra andra förslag långt mycket tidigare innan vi får tillräckligt parlamentarisk makt för att driva igenom den delen.

Jag träffar en del invandrare på dagarna och de är inte alls främmande för att helt stoppa invandringen till Sverige, det beror väl på att de inte är dummare än att de inser att Sveriges pengar inte kommer från en oändlig kittel och att om det kommer fler så får de själva mindre.

Det ska bli otroligt intressant att följa efterspelet till valet 2014 då vi kan se väljartrender, etc etc.

/Micke
Citera
2013-11-24, 18:16
Medlem
Citat:
Men om jag nu röstar på SvP, skulle det inte vara lite konstigt i och med att jag är son till en invandrare? Ni har väl inget emot mig eller min mor?
Det finns många SvP-sympatisörer och även aktiva medlemmar som har rötter i andra europeiska länder så där finns det inga problem. Även om jag själv är ateist så ser jag dagens degenererade och själlösa tillvaro som något negativt i Sverige, men jag vill nog inte ha en teokrati heller.
Citera
2013-11-24, 18:21
Medlem
Citat:
Helt betydelselösa? Skulle etniska svenskar vara djur så skulle vi vara utrotningshotade och enorma insatser skulle sättas in av världens alla organisationer för att bevara vår särart. Men nu är vi människor och då frångår man av någon märklig anledning de gyllene reglerna om "genetic diversity".

Det är av yttersta betydelse att vi fortsätter sträva mot ett bevarande av den genetiska mångfalden, vad konsekvenserna blir av att minska den genetiska mångfalden kan ingen svara på än, MEN vad vi kan se från tidigare händelser i historien är att det brukar sluta katastrofalt.

//Edit: Vidare kan vi vrida på resonemanget och ställa oss frågan "Men du tycker att din, i slutändan helt betydelselösa, vilja att se mer kristna ska få gå ut över andra människor?"

/Micke
Det är i första hand guds egna vilja att fler ska underkasta sig honom. Gör man inte detta hamnar man i helvetet, vilket betyder att hedendom har förödande konsekvenser och måste därför motarbetas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in