2013-11-24, 16:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej det behövs inte att vara objektiv i det här läget som fallet står i utan det räcker långt med tolkningen av bevisen. Och det resultatet talar för sig själv.

Det återstår att se om det räcker i nästa instans. Osvuret är bäst.

Edit: En fällande dom som står sig även i hovrätten tror jag blir det incitament som får KJ att börja berätta.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-24 kl. 17:01.
Citera
2013-11-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Rullen har inte med fallet att göra. Det går indirekt att läsa sig till det i analyssvaret.

Då tror jag att vi läst helt olika FUP och ej heller följt samma rättegång.

Visst fan har både rulle i bostad och tejp på fyndplatsen med mordet att göra men du besitter antagligen en analysförmåga som slår verkligheten med hästlängder.
Citera
2013-11-24, 17:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ja, och det förstår säkert de flesta normalbegåvade att det mest korkade man kan göra om man vill fortsätta hemlighålla sina affärer är att begå ett mord. Då blir ens liv utfläkt för allmänheten vare sig man vill det eller inte.

Så kan det gå när man inte har rent mjöl i påsen och lik i garderoben.
Var gång han ser sig i spegeln ser han den skyldige till att hans liv blivit uthängt, ett aktivt val.
Han kunde nöjt sig med att vara karatetränare och uppvaktat frugan hemma, dessutom kunde han samlat klubben och gett sig ut och leta med MPS.
I värsta fall blir han heller aldrig av med mordmisstanken hos andra, något han innerligt kommer att önska att han var. Om han är oskyldig.
Citera
2013-11-24, 17:02
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Då tror jag att vi läst helt olika FUP och ej heller följt samma rättegång.

Visst fan har både rulle i bostad och tejp på fyndplatsen med mordet att göra men du besitter antagligen en analysförmåga som slår verkligheten med hästlängder.

Det står inte samma rulle, utan samma TYP av rulle.
Citera
2013-11-24, 17:05
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu var kanske inte avsikten att hans eventuella inblandning i mordet skulle bli allmänt känd.
Jag tycker du tänker fel där
Det flesta vuxna personer av ordning begriper att Polisen har makten att utreda saker på riktigt.
MB måste förstå att han blir kallad till förhör vid VB:s frånfälle, detta är centralt.
Vid spaningar och utredning mot MB har polisen säkert "dragit slutsatsen"/"kommit fram" till att MB är en "normal person".
Vilket är svårt för en del att acceptera.
Det är många som är otrogna, därför är det också ett normalt beteende.
Hustru misshandlare är elaka rycken inget annat.
Citera
2013-11-24, 17:06
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Nu var kanske inte avsikten att hans eventuella inblandning i mordet skulle bli allmänt känd.

Nej, han kunde inte veta att hon skulle bli mördad.

Citat:
Så kan det gå när man inte har rent mjöl i påsen och lik i garderoben.
Var gång han ser sig i spegeln ser han den skyldige till att hans liv blivit uthängt, ett aktivt val.
Han kunde nöjt sig med att vara karatetränare och uppvaktat frugan hemma, dessutom kunde han samlat klubben och gett sig ut och leta med MPS.
I värsta fall blir han heller aldrig av med mordmisstanken hos andra, något han innerligt kommer att önska att han var. Om han är oskyldig.

Jag tror inte det är vad han ser i spegeln. Jag håller med om att han kunde samlat gänget och gått ut och letat men det ligger nog inte för honom. Det är nog inte många som misstänker honom så att han bryr sig om det.
Citera
2013-11-24, 17:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
Det flesta vuxna personer av ordning begriper att Polisen har makten att utreda saker på riktigt.
MB måste förstå att han blir kallad till förhör vid VB:s frånfälle, detta är centralt.
Vid spaningar och utredning mot MB har polisen säkert "dragit slutsatsen"/"kommit fram" till att MB är en "normal person".
Menar du rykten? Är barnmisshandlare också rykten? Sid 1129:
Citat:
[CR] berättar att hon var med [MB] och han och sonen låtsasbråkade, men plötsligt så svartnade det för [MB] och han slog sonen på riktigt. [CR] försökte att få [MB] att ge sig men han såg svart, och slutade inte. Till slut så lugnade [MB] sig och avbröt, [CR] sa till [MB] att han skulle be [sonen] om ursäkt. [MB] svarade bara kallt att [sonen] förtjänade det och vägrade att be om ursäkt.
Citera
2013-11-24, 17:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottis2
Tack för det!
Gick tillbaka i spåret och fick se en bra bild som gav mig svaret på frågan.

Då uppkommer en följdfråga. Bagageutrymme, baklucka, handskar och plastpåse
i utrymmet är blodbesudlade.
Hur kan det komma sig att inte den minsta bloddroppe har hamnat i kupén?
På ratten, växelspaken, dörrhandtag osv.
Ja denna fråga ställde jag själv för ett tag sedan. Kanske för att två bilar användes och den som körde den andra bilen var den som jobbade med att hantera delarna. Tänker på det minderåriga vittnet som skulle ha sett två personer och två bilar vid ödehuset den 16/5. Vänder man på det hela och ser KJ som ensam gm och att flera transporter ska skett i hans bil då blir frånvaron av spår än mer anmärkningsvärt. Så min tanke är att KJ bad om hjälp när kroppen skulle nå sitt slutmål på Mjösjöberget. Eller har du något mer troligt scenario?

Nog tror jag KJ kunde städa, men knappast med någon större noggrannhet vare sig i bil eller lägenhet. Att få bort alla besudlingar från en speciell miljö kräver nog både hygientekniska kunskaper, noggrannhet och pedantisk läggning. Knappast något som en som KJ hade som starka sidor.
Citera
2013-11-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hur jag än vrider och vänder på det så här MB miljoner gånger "bättre" alibi än KJ.
Inte så konstigt eftersom dom vill rikta misstankarna mot KJ...
Citera
2013-11-24, 17:16
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou

Ponera att en närma anhörig till dig blir bragd om livet. Det finns två som sticker ut, en för att vara egen och udda + kompis med din anhörige och den som din anhörige besökte sist. Men också en med en motivbild pga ständigt uppblossande konflikter.

Nöjer du dig med att den ene utreds?
Citera
2013-11-24, 17:17
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Menar du rykten? Är barnmisshandlare också rykten? Sid 1129:
Svara då på följande fråga:
Är han dömd för det där?(Misshandel alltså)?
Citera
2013-11-24, 17:22
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ponera att en närma anhörig till dig blir bragd om livet. Det finns två som sticker ut, en för att vara egen och udda + kompis med din anhörige och den som din anhörige besökte sist. Men också en med en motivbild pga ständigt uppblossande konflikter.

Nöjer du dig med att den ene utreds?

Det finns en part i fallet med stor erfarenhet som uppenbarligen är nöjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in