2013-11-18, 10:29
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
En trevlig final.
Efter domarmissen var det väl endå rättvist att Ronnie missade svart och Mark Selby tog sista och avgörande frame.
O'Sullivan öppnar väldigt stark för att sedan falla tillbaka, hände även i Woollaston matchen, men Ben tog inte chansen.

Jag tyckte finalen var mycket välspelad med utmärkt snooker och fina dueller. Starkt av Selby att komma tillbaka trots underläge 1-3 och därefter vinna.

Faktum är att O´Sullivan i dom senaste matcherna visat en tydlig tendens att tappa ledningen och förlora. Är det så att han blivit lite "mjukare" i psyket och tappat vinnargnistan?
Citera
2013-11-18, 12:48
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Faktum är att O´Sullivan i dom senaste matcherna visat en tydlig tendens att tappa ledningen och förlora. Är det så att han blivit lite "mjukare" i psyket och tappat vinnargnistan?
Lite märkligt är det, samtidigt är Ronnie humörspelare men verkade vara avslappnad och i balans.
Synd att Ronnies värsta motståndare är han själv och sina demoner.
Någon som läst hans bok? Ska själv försöka hitta tid att göra det.
Citera
2013-11-20, 15:33
Medlem
warks avatar
Champion of Champions har börjat.

Selby är vidare till semi och Trump spelar tyvärr bra mot Fu.
Citera
2013-11-24, 11:44
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wark
Champion of Champions har börjat.

Selby är vidare till semi och Trump spelar tyvärr bra mot Fu.

Kan du berätta hur det gick?
Citera
2013-11-26, 10:39
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Kan du berätta hur det gick?

O'Sullivan vann.

Lottningen till UK Championship är klar: http://www.eurosport.se/snooker/dags-for-uk-championship-har-ar-lottningen_sto4021955/story.shtml

Den här gången ska vi väl ändå hamna på aktuella ämnen? ;-)
Citera
2013-11-26, 12:47
Medlem
fjolla666s avatar
Domenic "the spaceman" Dale kommer klonka och vinna....... Eller va det bara önsketänkande?! Har alltid gillat den killen. Å sjunga kan han med.
Citera
2013-11-26, 13:06
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
O'Sullivan vann.

Lottningen till UK Championship är klar: http://www.eurosport.se/snooker/dags-for-uk-championship-har-ar-lottningen_sto4021955/story.shtml

Den här gången ska vi väl ändå hamna på aktuella ämnen? ;-)

Tack...bra jobbat!
Citera
2013-11-28, 12:40
Medlem
Skatteskolks avatar
Snookern har för fan redan börjat! Fast Eurosport sänder inget idag. Knappt något på lördag och söndag heller för det är massor med vintersport och tysk fotboll. :-(

Och Silverlight fungerar inte för mig. Fy fan!
Citera
2013-11-28, 14:04
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Snookern har för fan redan börjat! Fast Eurosport sänder inget idag. Knappt något på lördag och söndag heller för det är massor med vintersport och tysk fotboll. :-(

Jag har sagt det förr och säger det igen...det för mycket som krockar med snooker. Vi behöver Eurosport 3 och där skall det BARA sändas snooker...
Citera
2013-11-28, 14:37
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Jag har sagt det förr och säger det igen...det för mycket som krockar med snooker. Vi behöver Eurosport 3 och där skall det BARA sändas snooker...

Eller en streamingtjänst som fungerar bra även i Linux. Nu kan den gå till min mobil men jag har 3.3" skärm. Nej tack...

Det känns ju helt sjukt att de knappt sänder något. Inget imorgon. På lördag 20:30-23:00 och söndag 15:15-17:30, 20:30-22:55. Sen måndag då är det bättre.
Citera
2013-11-28, 16:38
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Eller en streamingtjänst som fungerar bra även i Linux. Nu kan den gå till min mobil men jag har 3.3" skärm. Nej tack...

Det känns ju helt sjukt att de knappt sänder något. Inget imorgon. På lördag 20:30-23:00 och söndag 15:15-17:30, 20:30-22:55. Sen måndag då är det bättre.

Min egen teori är att Eurosport har långtidskontrakt med bland annat tyska fotbollsligan och skidorganisationerna. Detta gör att Eurosport i hög grad tvingas ta hänsyn till vissa kontrakterade sändningar oberoende av vad vi snookernördar tycker.
Citera
2013-11-28, 17:04
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Min egen teori är att Eurosport har långtidskontrakt med bland annat tyska fotbollsligan och skidorganisationerna. Detta gör att Eurosport i hög grad tvingas ta hänsyn till vissa kontrakterade sändningar oberoende av vad vi snookernördar tycker.

Min teori är att ungefär samma men att det även är ett krav för att få sändning. Tillåt mig - att med Arnold-röst - säga: Don't mind about the snooker! Bundesliga über alles.

På Worldsnooker finns en schysst deal. Har man Flash så kan man se via en annan streamingtjänst för fem euro/månad (löpande) eller ett år för 30 euro. OBS OBS! Det är automatisk förlängning av avtalet. Något som inte är tillåtet enligt svensk konsumentlag. Värt att kika på i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in