Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag ifrågasatte Fins påstående att alla antagligen har avförts på samma sätt.
Tror du att 33 män har alibi, genom vittnen eller teknisk bevisning som du gissar här? Finns det inte skäl att anta att fler än en av dessa män var ensamma hemma den aktuella kvällen och natten? Hur många av de här männen tror du öht minns, eller uppger sig minnas, vad de gjorde en specifik sommarnatt två år tidigare?
Åh Jag kände inte till regeln om att man inte fick lägga sig i en pågående diskussion mellan andra skribenter.
Jag har fö aldrig sagt att man kan skriva av samtliga de 33 berörda personerna via kontoutdrag.
Själv försöker jag bara hitta lösningar på hur man kan ta reda på vad man gjorde en specifik sommarnatt för 2-3 år sedan.
Tittar man i fotoalbumet så lär man säkert hitta semesterbilder hos en del. Några var säkert ute på lokal med medföljande kortdragningar. Man kan kolla statusuppdateringar på ex facebook.
Några med ett mindre socialt nätverk kanske var inloggade här och skrev meningslösa inlägg osv.
Du verkar inte särskilt angelägen om att hitta lösningar för att avföra personerna i utredningen.
Jag trodde vi alla satt här för att hitta en gärningsman.