2013-11-24, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Kroppsfyndet förändrar inte mycket. Särskilt som inga spår efter FS fanns och även det att kroppen återfanns på ett helt oväntat ställe. Polisen var nämligen helt övertygad om att kroppen skulle finnas någonstans i FS gamla hemtrakter. Det var därför som inte polisen besvärade sig med att söka längs vägarna i Svartedalen.

Så fel det kan bli.

Kroppsfyndet förändrar allt.
Hade inte Marina hittats, hade FS varit en fri man idag.
Det är han inte.

Polisen har gjort många fel, men man kan väl knappats klandra dom för att inte letat på rätt ställe?
Med facit i hand är allt lätt.
Citera
2013-11-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hur skall man kunna lämna det ?
Polisen har i största möjliga utsträckning undvikit och motarbetat spår som pekar i annan riktning.
Perukmanipulation och slaskande av Hollandsspår.
Dussinet sexkontakter mfl. har nu vuxit till 33st !?!
3 år efter brottet.
Hur trovärdigt kan du avföra en person efter 3 år ?

Utredningen är apskit, i linje med alla "misstag" som begåtts.

Jag kan förstå din frustration. Speciellt om det verkligen vore så att det finns en verklig trovärdig alternativ gm.
INGEN har dock kunnat ge ett sådant namn.
Citera
2013-11-24, 10:22
Medlem
Citat:
Hur gick den avföringen till ?

Antagligen på samma sätt som de 33 andra man utrett.
Citera
2013-11-24, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jag kan förstå din frustration. Speciellt om det verkligen vore så att det finns en verklig trovärdig alternativ gm.
INGEN har dock kunnat ge ett sådant namn.

Nej, men rätten gav ett betydande utrymme för det.
Försvaret efterlyste materialet, man fick en chart som sa nada. Om Polisen skriver ett namn på en bild betyder det på si höjd att polisen kan göra bilder och stav namn.
Det var dussinet på den.

Alla vet att spå kallnar - att komma med 33 nu kommer bedömas utefter premissen att tiden har gått.

Q sa att GM har 3,5 års försprång. Det ligger mer i det som du förstår.
Citera
2013-11-24, 10:27
Medlem
Citat:
Nej, men rätten gav ett betydande utrymme för det.
Försvaret efterlyste materialet, man fick en chart som sa nada. Om Polisen skriver ett namn på en bild betyder det på si höjd att polisen kan göra bilder och stav namn.
Det var dussinet på den.

Alla vet att spå kallnar - att komma med 33 nu kommer bedömas utefter premissen att tiden har gått.

Q sa att GM har 3,5 års försprång. Det ligger mer i det som du förstår.

Ligger det mer i det än att FS faktiskt kan vara skyldig?

Edit:
Om det är som du säger, förutsätter jag att stjärnadvokat Hansson smäller HR/HD på fingrarna.
Vi får se hur det blir med det...
Senast redigerad av Fin 2013-11-24 kl. 10:31.
Citera
2013-11-24, 10:28
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Kroppsfyndet förändrar allt.
Hade inte Marina hittats, hade FS varit en fri man idag.
Det är han inte.

Polisen har gjort många fel, men man kan väl knappats klandra dom för att inte letat på rätt ställe?
Med facit i hand är allt lätt.

Det kan de klandras för, i allra högsta grad. Kroppen låg ju i slutet på en av de få vägar som finns i området.

Och jag tycker inte att fyndet förändrar mycket, givet att det redan innan ansågs vara så att M dog i, eller i närheten, av sin säng. Men det är klart att det rörde om i grytan lite så att HD fick anledning att titta på fallet. När jag läser HDs resonemang så får jag intrycket att de från början (Lambertz med sin syn på våld mot det täcka könet) ville godkänna en resning. Och sedan har man dribblat med omständigheterna som RÅ lämnade in, för att få till det.

Och visst kan HR fälla FS. Men det blir då mer för att de vill fälla honom än för att det har tillkommit nya bevis.
Citera
2013-11-24, 10:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Antagligen på samma sätt som de 33 andra man utrett.
Så alla 33 har avförts på samma sätt, tror du.

Två år efter brottet kan man inte göra telefonspårning. Jag ser bara två möjligheter att avföra 33 män på samma sätt, alibi eller förhör där de blir trodda.

Kan 33 män ha alibi oberoende av varandra?
Citera
2013-11-24, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det kan de klandras för, i allra högsta grad. Kroppen låg ju i slutet på en av de få vägar som finns i området.

Och jag tycker inte att fyndet förändrar mycket, givet att det redan innan ansågs vara så att M dog i, eller i närheten, av sin säng. Men det är klart att det rörde om i grytan lite så att HD fick anledning att titta på fallet. När jag läser HDs resonemang så får jag intrycket att de från början (Lambertz med sin syn på våld mot det täcka könet) ville godkänna en resning. Och sedan har man dribblat med omständigheterna som RÅ lämnade in, för att få till det.

Och visst kan HR fälla FS. Men det blir då mer för att de vill fälla honom än för att det har tillkommit nya bevis.

Om det nu är så lätt att hitta försvunna: Var finns t.ex Annilie O eller Helena A?

Du och jag tolkar syftet med resningen på helt olika sätt.
Är FS oskyldig har du väl inget att oroa dig för? Då kommer han att gå fri.
Citera
2013-11-24, 10:44
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Två år efter brottet kan man inte göra telefonspårning. Jag ser bara två möjligheter att avföra 33 män på samma sätt, alibi eller förhör där de blir trodda.

Det finns andra spår kvar. Ex kan man se om någon dragit sitt betalkort lagom långt bort från spekeröd.
Citera
2013-11-24, 10:45
Medlem
Citat:

Men vad du krånglar till det.
Eftersom fup och rättegång handlar om FS och inte FB så antar jag att FB på något sätt är utesluten.
Men jag kan ha fel...
Citera
2013-11-24, 10:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Det finns andra spår kvar. Ex kan man se om någon dragit sitt betalkort lagom långt bort från spekeröd.
De 33 männen har avförts "antagligen på samma sätt", skrev Fin. Har 33 män dragit betalkort lagom långt borta från Spekeröd?
Citera
2013-11-24, 10:52
Medlem
Citat:
De 33 männen har avförts "antagligen på samma sätt", skrev Fin. Har 33 män dragit betalkort lagom långt borta från Spekeröd?

https://www.flashback.org/sp46284578
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in