2013-11-24, 10:53
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Om det nu är så lätt att hitta försvunna: Var finns t.ex Annilie O eller Helena A?

Du och jag tolkar syftet med resningen på helt olika sätt.
Är FS oskyldig har du väl inget att oroa dig för? Då kommer han att gå fri.

Åtminstone när det gäller Helena A (tråd finns) så har man sökt av närområdet. Där fanns inga vita paket i kroppsstorlek. Vad gäller Spekeröd så fastnade man direkt för FS och eftersom FS mastades till Brobacka så drog man slutsatsen att ärendet dit var att dumpa kropp. Sedan hittades kroppen några minuters bilväg från hemmet. Illa, det.
Citera
2013-11-24, 10:56
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
´De 33 männen har avförts "antagligen på samma sätt", skrev Fin. Har 33 män dragit betalkort lagom långt borta från Spekeröd?

Det sa jag inte.
Jag gav bara ETT ex på hur man kan se vad en person gjorde och var den befann sig vid en given tidpunkt.
Vilket du mycket väl förstod. Tråden skulle vara betydligt kortare om du lät bli att tjafsa och missförtstå andra skribenter med flit.
Citera
2013-11-24, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Åtminstone när det gäller Helena A (tråd finns) så har man sökt av närområdet. Där fanns inga vita paket i kroppsstorlek.

Hur vet du det? Hur ser det ut med en mils omkrets?

Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Vad gäller Spekeröd så fastnade man direkt för FS och eftersom FS mastades till Brobacka så drog man slutsatsen att ärendet dit var att dumpa kropp. Sedan hittades kroppen några minuters bilväg från hemmet. Illa, det.

Nej inte alls illa.
Illa hade varit att INTE omedelbart syna FS i sömmarna.
Rent statistiskt är det sambo eller f.d som också begått mordet.
Verkar som om den statistiken stärks efter det här... De verkar gjort rätt.
Citera
2013-11-24, 11:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Det sa jag inte.
Jag gav bara ETT ex på hur man kan se vad en person gjorde och var den befann sig vid en given tidpunkt.
Vilket du mycket väl förstod. Tråden skulle vara betydligt kortare om du lät bli att tjafsa och missförtstå andra skribenter med flit.
Jag ifrågasatte Fins påstående att alla antagligen har avförts på samma sätt.

Tror du att 33 män har alibi, genom vittnen eller teknisk bevisning som du gissar här? Finns det inte skäl att anta att fler än en av dessa män var ensamma hemma den aktuella kvällen och natten? Hur många av de här männen tror du öht minns, eller uppger sig minnas, vad de gjorde en specifik sommarnatt två år tidigare?
Citera
2013-11-24, 11:06
Medlem
Citat:

Tror du att 33 män har alibi, genom vittnen eller teknisk bevisning som du gissar här? Finns det inte skäl att anta att fler än en av dessa män var ensamma hemma den aktuella kvällen och natten? Hur många av de här männen tror du öht minns, eller uppger sig minnas, vad de gjorde en specifik sommarnatt två år tidigare?

Du kan släppa det. Du missförstod.
Det är ok att göra det ibland. Se tidigare svar.
Citera
2013-11-24, 11:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du kan släppa det. Du missförstod.
Det är ok att göra det ibland. Se tidigare svar.
För att klargöra, tar du tillbaka detta?
Citat:
Men va?
FB igen? Han är ju avförd sen långt tidigare.
Har du ingen bättre?
Citera
2013-11-24, 11:20
Medlem
Citat:
För att klargöra, tar du tillbaka detta?

Jag ska formulera om mig:

Eftersom FU och rättegång handlar om FS och inte FB eller de 33 som nämns i resningsansökan så antar jag att ingen annan än FS är intressant i skuldfrågan.

Jag antar också att eftersom inga andra trovärdiga namn ännu har kunnat presenteras av vare sig polis, FS, stjärnadvokat Hansson eller hobbykriminalare på flashback så är det mest troligt att FS är den som faktiskt begått mordet.
Senast redigerad av Fin 2013-11-24 kl. 11:24.
Citera
2013-11-24, 11:30
Medlem
egoonlines avatar
Citat:

Åh Jag kände inte till regeln om att man inte fick lägga sig i en pågående diskussion mellan andra skribenter.
Jag har fö aldrig sagt att man kan skriva av samtliga de 33 berörda personerna via kontoutdrag.
Själv försöker jag bara hitta lösningar på hur man kan ta reda på vad man gjorde en specifik sommarnatt för 2-3 år sedan.
Tittar man i fotoalbumet så lär man säkert hitta semesterbilder hos en del. Några var säkert ute på lokal med medföljande kortdragningar. Man kan kolla statusuppdateringar på ex facebook.
Några med ett mindre socialt nätverk kanske var inloggade här och skrev meningslösa inlägg osv.

Du verkar inte särskilt angelägen om att hitta lösningar för att avföra personerna i utredningen.
Jag trodde vi alla satt här för att hitta en gärningsman.
Citera
2013-11-24, 11:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag ska formulera om mig:

Eftersom FU och rättegång handlar om FS och inte FB eller de 33 som nämns i resningsansökan så antar jag att ingen annan än FS är intressant i skuldfrågan.

Jag antar också att eftersom inga andra trovärdiga namn ännu har kunnat presenteras av vare sig polis, FS, stjärnadvokat Hansson eller hobbykriminalare på flashback så är det mest troligt att FS är den som faktiskt begått mordet.
Trovärdiga och intressant är bedömningar. Vi har olika åsikter där.

Tror du att de 33 männen har avförts på bevisning eller deras egna uppgifter?
Citera
2013-11-24, 11:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Åh Jag kände inte till regeln om att man inte fick lägga sig i en pågående diskussion mellan andra skribenter.
Jag har fö aldrig sagt att man kan skriva av samtliga de 33 berörda personerna via kontoutdrag.
Själv försöker jag bara hitta lösningar på hur man kan ta reda på vad man gjorde en specifik sommarnatt för 2-3 år sedan.
Tittar man i fotoalbumet så lär man säkert hitta semesterbilder hos en del. Några var säkert ute på lokal med medföljande kortdragningar. Man kan kolla statusuppdateringar på ex facebook.
Några med ett mindre socialt nätverk kanske var inloggade här och skrev meningslösa inlägg osv.

Du verkar inte särskilt angelägen om att hitta lösningar för att avföra personerna i utredningen.
Det är inte alls förbjudet att svara på en fråga ställd till någon annan, det var inte det jag invände mot. Jag ställer samma fråga till dig som jag ställde till Fin: Tror du att de 33 männen har avförts på bevisning eller deras egna uppgifter?
Citera
2013-11-24, 11:36
Medlem
Citat:

Jag förutsätter också att man på något sätt löst detta. Det är nog ingen lätt uppgift, det har nog Q rätt i, men jag är övertygad om att man klarar det.

Jag förutsätter samtidigt att, om en av dessa 33 står ut eller skapar misstanke, polisen gräver ytterligare för att antingen utesluta eller utreda.
Citera
2013-11-24, 11:43
Medlem
Citat:
Trovärdiga och intressant är bedömningar. Vi har olika åsikter där.

Tror du att de 33 männen har avförts på bevisning eller deras egna uppgifter?

Ja, det kan vi konstatera.

Det skulle verkligen vara intressant att få reda på hur det gått till. Det kanske står i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in