2013-11-24, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Citat:
Ursprungligen postat av highfive

återgivet av "hemlunda2000"

Min pm:are anmälde detta direkt till polisen och det kan ju vara så att polisen redan varit där och konstaterat att detta var en brottsplats. Pm:aren anmälde detta den 26/5.

Så här beskriver hen platsen "I en dunge mellan den stora sandgropen och en väg hittade vi en jäkla massa rödbrun sörja. Då tänkte vi att det var ett djur som blivit skjuten av en CV90 under någon övning. Eller att när liggande vattendrag dragit upp rödbrun lera över snötäcket under vårflod".

"Vad jag vet så har ingen (även jag själv) som lämnat in tips fått någon feedback. Det som var mest intressant och som jag ringde in i ett tidigt skede var ang fejjankontot för M*rtin N*got (a å). Den gången blev jag kopplade från tipsinlämningen till en polisman i Norrbotten iaf. Detta var nog kring den 15/5 så då kanske man inte hade så många tips att gå efter?
Mycket intressant...hoppas att detta följts upp. Ngn hade ju sett korpar vid en väg..kanske samma plats?"
Måntro om det här är undersökt...
Citera
2013-11-24, 02:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Öppna ett eget forum då där du kan sålla bort de som inte säger vad du vill höra. Jag antar att du också varit nyregistrerad nån gång, alltså har du inte heller varit pålitlig? Sånt jävla synsätt...och ja, jag vet hur man läser FUP och jag har läst FUP även i detta fall. Vad gäller MB så har han: Ljugit, spöat frun, knullat runt och mordhotat. Det är inga anmärkningsvärda påståenden. Det är tyvärr sanningen om denna karl. Detta står i FUP och är inget jag har hittat på. Läs förhören med MB, där har han till och med erkänt att han ljugit i förhör samt utfört ovan nämnda gärningar.DESSUTOM finns vittnesmål från de som styrker detta. Krävs inga personliga skäl för att svartmåla honom, sunt förnuft räcker. För övrigt har han svartmålat sig själv ganska rejält!

Dåså, detta svar säger det mesta om dig.

Det är beklagligt att hänga ut en person som mördare utan att ha något som styrker det, nästa gång hoppas jag att det blir din tur. Inget av det du räknar upp gör en person till mördare ännu mindre om man inte kan påvisa någon som helst besvärande omständighet kring personen vid det aktuella tillfället.

Och sunt förnuft har du redan visat på ett överväldigande sätt att du saknar.

Så, då kan vi släppa detta och gå vidare och diskutera brottet i tråden istället.
Citera
2013-11-24, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Dåså, detta svar säger det mesta om dig.

Det är beklagligt att hänga ut en person som mördare utan att ha något som styrker det, nästa gång hoppas jag att det blir din tur. Inget av det du räknar upp gör en person till mördare ännu mindre om man inte kan påvisa någon som helst besvärande omständighet kring personen vid det aktuella tillfället.

Och sunt förnuft har du redan visat på ett överväldigande sätt att du saknar.

Så, då kan vi släppa detta och gå vidare och diskutera brottet i tråden istället.
Har jag sagt att han är en mördare? Du verkar ha samma irrglasögon som MrsMagoo på dig.
Citera
2013-11-24, 02:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Har jag sagt att han är en mördare? Du verkar ha samma irrglasögon som MrsMagoo på dig.

Du anser ju att åklagaren samt rikskrim skulle följt karatespåret för att du tycker det, men du har inte presenterat något om varför dom ska göra detta.
Det är liksom det som saknas från ditt resonemang. Varför ska man följa det spåret då en misstänkt har lusat ner redan med spår?
Citera
2013-11-24, 02:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Då är det nog så att vad KJ säger är ingen sanning. Din dumhet är övertygande däremot.
Och med det så finns det ingen källa eftersom den misstänkte mördarens ord inte är någon som helst sanningsenlig källa.
Så med det så vet man inte om hon gick ifrån KJ överhuvudtaget.

Du frågade efter källan till att VB lämnade KJ vid 21, jag hänvisade till KJ vittnesmål i FUP. Lägg av nu, jag hänvisade och ändå älter du. Du fick ett korrekt svar och svamlar ut i det blå.

Synd att även utvecklingsstörda får debattera här i forumet, inte för åsikternas skull, men det hade underlättat för alla om normalbegåvade hade fått debattera och bolla tankar i lugn och ro istället för att behöva förklara varenda bokstav som skrivs.
Citera
2013-11-24, 02:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du frågade efter källan till att VB lämnade KJ vid 21, jag hänvisade till KJ vittnesmål i FUP. Lägg av nu, jag hänvisade och ändå älter du. Du fick ett korrekt svar och svamlar ut i det blå.

whistle:

Dina källor är lika med noll värde och det är nog så att en misstänkt mördares ord inte har något som ens ska nämnas som källa. Är du dum eller gör du dig till?
Jag frågade efter en källa inte vad misstänkte säger om när hon gick. Det är väl ingen som helst källa eller det kanske det är för dig då? I så fall kan jag förstå vad du anser vara en bra underbyggd källa.

Men då förstår jag inte att du anklagar folk för att köpa åklagarens framställan? För du tar en misstänkt mördares ord för sanning och andra är knäppa då som tror på bevisen?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-24 kl. 02:46.
Citera
2013-11-24, 02:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Är du helt rubbad eller, KJ har ju sagt det. Du som tror på allt i FUP borde lita på att det KJ vittnat om är sant. Hela fallet bygger ju på den utsagan.

Just det, i förhören säger KJ klockan 21. I TR säger KJ klockan 20:30. Vilket uppgift anser du är den mest sanningsenliga som vi ska tro på?

Hela fallet hänger på att det är bevisat att VB inte lämnade KJ klockan 21, möjligtvis lägenheten men inte KJ. Det är därför det finns ett fall överhuvudtaget och det är även en av orsakerna till att KJ sitter där han sitter.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-11-24 kl. 02:49.
Citera
2013-11-24, 02:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Dina källor är lika med noll värde och det är nog så att en misstänkt mördares ord inte har något som ens ska nämnas som källa. Är du dum eller gör du dig till?
Jag frågade efter en källa inte vad misstänkte säger om när hon gick. Det är väl ingen som helst källa eller det kanske det är för dig då? I så fall kan jag förstå vad du anser vara en bra underbyggd källa.

Nu påstår du alltså att FUP är av noll och intet värde, just den källan jag hänvisade till, och som domstolen bygget sitt domslut på. Du är ta mig fan overklig. Talar emot dig själv så att man baxnar.

Vilket gruppboende bor du på, ska ta mig fan skicka nåt fint i julklapp till dig. Fem myror är fler än....på DVD i HD, något du har behållning av?
Citera
2013-11-24, 02:49
Medlem
Citat:
Du anser ju att åklagaren samt rikskrim skulle följt karatespåret för att du tycker det, men du har inte presenterat något om varför dom ska göra detta.
Det är liksom det som saknas från ditt resonemang. Varför ska man följa det spåret då en misstänkt har lusat ner redan med spår?
Läs mina tidigare inlägg, där står skälet i klartext till varför jag tycker att MB borde utretts grundligare. Som en liten hint handlar det alltså i första hand INTE OM ATT SÄTTA DIT HONOM FÖR MORD! INTE, INTE, INTE!! Men vänta till i morgon med att läsa då du har pigga ögon, du har inte förstått vad du har läst hittills, för då skulle du inte behöva ställa frågan igen. Natti, nu ska jag krypa ner hos frugan.
Citera
2013-11-24, 02:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Just det, i förhören säger KJ klockan 21. I TR säger KJ helt klockan 20:30. Vilket uppgift anser du är den mest sanningsenliga som vi ska tro på?

Hela fallet hänger på att det är bevisat att VB inte lämnade KJ klockan 21, möjligtvis lägenheten men inte KJ. Det är därför det finns ett fall överhuvudtaget och det är även en av orsakerna till att KJ sitter där han sitter.

Utan att lösrycka, jag svarade Maggan, hänvisade till FUP där KJ säger 21 tiden. Jag har öht inte nämnt TR och det vittnesmålet, en helt annan fråga än den jag svarade Maggan på.

EDIT;Hur är det bevisat förresten?
Senast redigerad av OY 2013-11-24 kl. 02:54.
Citera
2013-11-24, 02:57
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Måntro om det här är undersökt...
sid 2718 berättar om detta...
Citera
2013-11-24, 02:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Utan att lösrycka, jag svarade Maggan, hänvisade till FUP där KJ säger 21 tiden. Jag har öht inte nämnt TR och det vittnesmålet, en helt annan fråga än den jag svarade Maggan på.

EDIT;Hur är det bevisat förresten?

Okej, missade förmodligen det.

Dock var det din utsago att att hela fallet hängde på den tidpunkten som jag svarade på.

Det är bevisat genom att det är bortom rimligt tvivel att KJ är den sista som såg henne i livet. Det finns ingen annan rimlig förklaring till alla indicer, omständigheter och andra uppgifter än att KJ bragde henne om livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in