2013-11-24, 02:23
Medlem
Verkar ha blivit hetsk stämning här om MB. Jag tycket ju själv polisen borde granskat honom mer, men det är ju inte hans eget fel.
Det enda som just nu känns knepigt är att bevisningen mot KJ lämnar vissa utrymmen och det hade helt enkelt varit skönt att veta att han dömdes för att han var den enda som man hittade något konkret på.

Nu har man inte kollat upp MB eller eventuella medhjälpare till KJ.

Jag kan köpa att KJ på något vis varor med, men jag hade nog tyckt det var skönare om man visste att han verkligen utfört dödandet och inte bara varit behjälplig med att dumpa kroppen.
Så långt tycker jag tyvärr inte man kommit.
Citera
2013-11-24, 02:24
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Domstolen har inte ensamrätt på tolkning av ett FUP, begrips. Dock är det domstolen som fastställer den juridiskt gällande tolkningen.

Finns inga bevis för KJ skuld, enbart indicier, dvs. något som tyder på med lite fantasi.

Ärligt talat, är du trög eller?

Men för fan OY, hur tänker du nu?

Bevisningen är tung och övertygande, det ska till betydande alternativ för att förändra detta.

Det är domstolen som dömer i det här landet och säger de att KJ är skyldig så är det det som gäller, tills någon kan påvisa något annat. Att några enskilda personer ur allmänheten inte är övertygade är något som domstolen föga tar hänsyn till.
Citera
2013-11-24, 02:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vad jag minns så nämnde jag det där med handskar och farfar som en fråga, en teoretisk möjlighet. Att du sedan använder det emot min auktoritet genom att förvanska det till ett påstående i din argumentation gör dig till en sällsynt usel debattör och visar med tydlighet på ditt handikapp, du kan nämligen inte argumentera med trovärdighet utan använder dig av fulknep, det är genomskådat av de flesta i tråden misstänker jag.

Citat:
Bajen2013

Citat;

Kommer ens liklukten i bilen från VB? Hur ska vi veta?

Ja, hur ska vi kunna veta. Har det inte nämnts något om att KJ fått ärva ett par handskar av sin farfar, dog han inte kort tid före mordet på VB? Lägger ingen vikt vid detta, en stilla fråga bara.

Det är inte en fråga utan du insinuerar om ett par handskar från farfadern, och det är inget alls som ser direkt ut som att det skulle förefalla vara rimligt. Det är vad jag menar med din sk kompetens för att sitta och skita ur dig diverse tillmäle om den här utredningen och om vad domstolen ska tycka .
Det som du har svårt att fatta är att fantasier inte har plats i domstolen hur mycket du än önskar, sen fattar du inte att domstolen avgör oavsett vad du tycker. Det är skrämmande med alla argument som inte håller i sak. Men ge då fan i att kalla andra för allt möjligt och låtsas som du vet allt så slipper du debattörer som ifrågasätter din mentala status.
Citera
2013-11-24, 02:25
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Nu ser du världen lite väl svart/vitt. Det är nog många som ser MB som ett riktigt svin men det gör honom inte till mördare per automatik. Man måste inte tycka att han antingen är en mördare eller vanijvelourtyp.

Har du läst förhören med KJ?
Utöver blod i bilen och blod på tejpen har likhund markerat i bilen. Han har inget alibi, han ljuger i förhör, han hade besökt huset som benen hittades i i nära samband med fynden, han kände till markerna väl där kroppen hittades, han var den sista som såg henne (har han sagt själv) osv...

Blodet är VB:s, men inte säkert att hon legat i bilen. Uno har markerat molekylerna han är tränad för.
Sedan är resten KJ:s egna uppgifter, inget polis kommit fram till.
Citera
Medlem
Citat:
Nu ser du världen lite väl svart/vitt. Det är nog många som ser MB som ett riktigt svin men det gör honom inte till mördare per automatik. Man måste inte tycka att han antingen är en mördare eller vanijvelourtyp.

Utöver blod i bilen och blod på tejpen har likhund markerat i bilen. Han har inget alibi, han ljuger i förhör, han hade besökt huset som benen hittades i i nära samband med fynden, han kände till markerna väl där kroppen hittades, han var den sista som såg henne (har han sagt själv) osv...
Har jag öht pratat om att han är mördare?
Citera
Medlem
Citat:
Pratar man sannolikhet så pratar man om tro, inte en sluten fråga med ett enda svar som är rätt. Spekulation skulle jag vilja kalla det.

Du går från klarhet till klarhet, knäpp!

Sannolikhet är inte lika med sant men sannolikt=sannolikt och det är vad Tingsrätten har bedömt att KJ sannolikt är skyldig till gärningen/arna.
Övertygande bevisning är kanske ett uttryck man måste använda om man väljer att fälla?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:

VB lämnade honom vid 21 sedan har ingen sett henne i livet. Vad är märkligt med att han säger att han är den sista som såg henne i livet, det är ju sant vad vi och KJ känner till. Gör inte det uttalandet till något sensationellt, löjligt ju. KJ kunde läsa om detta faktum i media, så vad är det som gör just detta till något anmärkningsvärt?
Citera
2013-11-24, 02:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
VB lämnade honom vid 21 sedan har ingen sett henne i livet. Vad är märkligt med att han säger att han är den sista som såg henne i livet, det är ju sant vad vi och KJ känner till. Gör inte det uttalandet till något sensationellt, löjligt ju. KJ kunde läsa om detta faktum i media, så vad är det som gör just detta till något anmärkningsvärt?

Källa på att VB lämnade KJ klockan 21 tack.
Citera
2013-11-24, 02:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är inte en fråga utan du insinuerar om ett par handskar från farfadern, och det är inget alls som ser direkt ut som att det skulle förefalla vara rimligt. Det är vad jag menar med din sk kompetens för att sitta och skita ur dig diverse tillmäle om den här utredningen och om vad domstolen ska tycka .
Det som du har svårt att fatta är att fantasier inte har plats i domstolen hur mycket du än önskar, sen fattar du inte att domstolen avgör oavsett vad du tycker. Det är skrämmande med alla argument som inte håller i sak. Men ge då fan i att kalla andra för allt möjligt och låtsas som du vet allt så slipper du debattörer som ifrågasätter din mentala status.

Minst två frågetecken i inlägget. Varje normalt fungerande hjärna tolkar inlägget som en frågeställning, utom just din. Nu sjönk du ytterligare ner i trollträsket.
Citera
2013-11-24, 02:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Källa på att VB lämnade KJ klockan 21 tack.

Är du helt rubbad eller, KJ har ju sagt det. Du som tror på allt i FUP borde lita på att det KJ vittnat om är sant. Hela fallet bygger ju på den utsagan.
Citera
2013-11-24, 02:32
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive

återgivet av "hemlunda2000"

Min pm:are anmälde detta direkt till polisen och det kan ju vara så att polisen redan varit där och konstaterat att detta var en brottsplats. Pm:aren anmälde detta den 26/5.

Så här beskriver hen platsen "I en dunge mellan den stora sandgropen och en väg hittade vi en jäkla massa rödbrun sörja. Då tänkte vi att det var ett djur som blivit skjuten av en CV90 under någon övning. Eller att när liggande vattendrag dragit upp rödbrun lera över snötäcket under vårflod".

"Vad jag vet så har ingen (även jag själv) som lämnat in tips fått någon feedback. Det som var mest intressant och som jag ringde in i ett tidigt skede var ang fejjankontot för M*rtin N*got (a å). Den gången blev jag kopplade från tipsinlämningen till en polisman i Norrbotten iaf. Detta var nog kring den 15/5 så då kanske man inte hade så många tips att gå efter?
Mycket intressant...hoppas att detta följts upp. Ngn hade ju sett korpar vid en väg..kanske samma plats?"
Citera
2013-11-24, 02:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Är du helt rubbad eller, KJ har ju sagt det. Du som tror på allt i FUP borde lita på att det KJ vittnat om är sant. Hela fallet bygger ju på den utsagan.

Då är det nog så att vad KJ säger är ingen sanning. Din dumhet är övertygande däremot.
Och med det så finns det ingen källa eftersom den misstänkte mördarens ord inte är någon som helst sanningsenlig källa.
Så med det så vet man inte om hon gick ifrån KJ överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in