Citat:
Ursprungligen postat av
Proff-Pojkstreck
Tanken har inte slagit Mopedistens skarpa intellekt att uppringaren medvetet kan ha användt sig av en viss terminolog och feluttal i i vilseledningssyfte?
Jodå, ex kan det mycket väl ha rört sig om ett avsiktligt feluttal av Valhallavägen...men språkbruket verkar väldigt spontant. Om uppringaren är medveten om att alla samtal till SOS spelas in - varför ringde han då? Dessutom är det svårare att fejka språkbruk i en så pressad situation, killen uttalar dessutom Valhallavägen korrekt senare i samtalet och han röjer också att han har rätt god lokalkännedom, dvs han klantar sig. Att fejka språkbruk är svårare och han borde ha klantat sig där också men det gör han inte en enda gång. Om han nu även bemödade sig om att förändra sitt språkbruk, då borde han väl ha ändrat även dialekten.
Ditt bidrag i tråden är att skriva ut den misstänktes fullständiga namn så många gånger som möjligt. Mitt senaste bidrag är detta:
Studieutdrag på RO. 9 dagar efter mordet på PH så hade RO en dugga i marknadsföring och lönsamhet.
Jag vill för övrigt påminna om vad den ökände brottslingen och datageniet Gottfrid Svartholm Warg skrivit i denna tråd,
här.
Jag skriver det igen. Jag utgår från att polisen säkrat DNA på kniven. Och på denna lär gärningsmannens DNA finnas, kanske även andra personers. De flesta som hugger kraftigt med kniv skadar sig själva, särskilt om billiga småknivar använts. Om inte blod så hudavskrap.