2013-11-23, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Du är en sopa. Inte så värt att diskutera med dig. Men som sagt så kan ett bra fotbollsöga se potential och visa attribut som är totalt oberoende av vilket motstånd man möter. Eller negligerar du Guidettis helt överlägsna rörelsemönster i boxen, eller hans överlägsna one-toch-spel, eller hur han driver bollen, eller han otroligt bra avslutsteknik, bara för att han möter Malta? Då är det du som är fotbollsimbecill. Synd.
Tydligen så får jag resonera återigen till den grad att t.o.m du ska fatta, hänger du med nu?

Nu är det liksom så att har man spelat fotboll själv så är det en enorm skillnad på försvarsspelet hos dom bästa/sämsta lagen. Defensiva lirare i det bättre lagen har betydligt högre speluppfattning än spelare i det sämre lagen.

Med andra ord så är det självklart som tusan att Guidettis kvalitéer syns lättare då? Vart har jag förövrigt förnekat att han är en talang i klarspråk? Dock så ska det bli intressant att se när en riktig värdemätare tillkommer då han förhoppningsvis kommer igång snart.

Det är liksom tråkigt att jag måste förklara basala saker åt någon som är självklart under såhär sent på natten. Fast om någon är bakom flötet så...

Citat:
Men som sagt så kan ett bra fotbollsöga se potential och visa attribut som är totalt oberoende av vilket motstånd man möter.

Ska man följa det tänket så antar jag att det går fruktansvärt bra för Astrit Ajdarevic. som briljerade mot Malta för ett tag sedan, för tillfället
Senast redigerad av Tippu 2013-11-23 kl. 01:27.
Citera
2013-11-23, 01:01
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippu
Nuresonemang en gång till, hänger du med nu?

Nu är det liksom så att har man spelat fotboll själv så är det en enorm skillnad på försvarsspelet hos dom bästa/sämsta lagen. Defensiva lirare i det bättre lagen har betydligt högre speluppfattning än spelare i det sämre lagen.

Med andra ord så är det självklart som tusan att Guidettis kvalitéer syns lättare då? Vart har jag förövrigt förnekat att han är en talang i klarspråk? Dock så ska det bli intressant att se när en riktig värdemätare tillkommer då han förhoppningsvis kommer igång snart.

Det är liksom tråkigt att jag måste förklara basala saker åt någon som är självklart under såhär sent på natten. Fast om någon är bakom flötet så...

Ska man följa det tänket så antar jag att det går fruktansvärt bra för Astrit Ajdarevic. som briljerade mot Malta för ett tag sedan, för tillfället

Du har ju uppenbara problem med läsförståelsen också. Guidetti visade prov på egenskaper som är väldigt unika, och som inte görs lättare av att möta ett enkelt motstånd. Får han svårare att löpa bra i boxen mot svårare motstånd? Hans två mål på en touch, får han svårare att göra just det mot svårare motstånd? Blir hans briljanta skarvningar sämre av att möta bra motståndare? Svaret är nej på alla frågor. Däremot kommer han inte komma i dem lägena lika ofta mot bättre motstånd, och en bra backlinje kan enklare fånga upp hans löpningar, eller ta undan andrabollar som hans båda mål kom efter. Men man ser en tydlig potential och skicklighet i det han gör, oberoende av motståndet. Jag har aldrig sagt att han kommer prestera lika bra mot toppmotstånd, men det är otvivelaktigt att han har överlägsna attribut ur ett u-21 perspektiv och kommer prestera i en toppliga inom sinom tid.

Astrit har inte dessaa intressant attribut. Han utmanar mer, spelar svårare, och då får han det väldigt svårt mot bättre motstånd. Han har inget "wow, den egenskapen...". Kan du inte finna dig i mitt resonemang så kan vi avsluta diskussionen. För då kommer vi inte längre.
Citera
2013-11-23, 02:47
Medlem
MentosFruitcores avatar

Citat:
Du har ju uppenbara problem med läsförståelsen också. Guidetti visade prov på egenskaper som är väldigt unika, och som inte görs lättare av att möta ett enkelt motstånd.

Och dessa är?
Citat:
Får han svårare att löpa bra i boxen mot svårare motstånd? Hans två mål på en touch, får han svårare att göra just det mot svårare motstånd?
Ja, markeringen, blicken för spelet som motståndarna har, målvaktens skicklighet osv gör det mycket svårare.

Citat:
Blir hans briljanta skarvningar sämre av att möta bra motståndare?
Det blir svårare att lyckas med sådana. Som sagt, på högre nivåer är försvarsspelare mycket bättre på att läsa av motståndare.
Citat:
Svaret är nej på alla frågor.
Really?
Citat:
Däremot kommer han inte komma i dem lägena lika ofta mot bättre motstånd, och en bra backlinje kan enklare fånga upp hans löpningar, eller ta undan andrabollar som hans båda mål kom efter.
Så nivån på motståndaren spelar helt plötsligt roll för hans prestationer? Hur ska du ha det

Citat:
Men man ser en tydlig potential och skicklighet i det han gör, oberoende av motståndet.

Absolut.
Citat:
Jag har aldrig sagt att han kommer prestera lika bra mot toppmotstånd, men det är otvivelaktigt att han har överlägsna attribut ur ett u-21 perspektiv och kommer prestera i en toppliga inom sinom tid.
Du har ju sagt att han visat prov på saker som inte påverkas av motstånd...
Citera
2013-11-23, 13:47
Bannlyst
Citat:
Du har ju uppenbara problem med läsförståelsen också. Guidetti visade prov på egenskaper som är väldigt unika, och som inte görs lättare av att möta ett enkelt motstånd. Får han svårare att löpa bra i boxen mot svårare motstånd? Hans två mål på en touch, får han svårare att göra just det mot svårare motstånd? Blir hans briljanta skarvningar sämre av att möta bra motståndare? Svaret är nej på alla frågor. Däremot kommer han inte komma i dem lägena lika ofta mot bättre motstånd, och en bra backlinje kan enklare fånga upp hans löpningar, eller ta undan andrabollar som hans båda mål kom efter. Men man ser en tydlig potential och skicklighet i det han gör, oberoende av motståndet. Jag har aldrig sagt att han kommer prestera lika bra mot toppmotstånd, men det är otvivelaktigt att han har överlägsna attribut ur ett u-21 perspektiv och kommer prestera i en toppliga inom sinom tid.

Astrit har inte dessaa intressant attribut. Han utmanar mer, spelar svårare, och då får han det väldigt svårt mot bättre motstånd. Han har inget "wow, den egenskapen...". Kan du inte finna dig i mitt resonemang så kan vi avsluta diskussionen. För då kommer vi inte längre.
Jag har i ärlighetens namn inte så mycket att tillägga då MentosFruitcore tvålade till dig väldigt duktigt och blottade dina argumentationsfel.

Varför jag lyfte fram Astrit (som var en talang) var att belysa att dominera mot skitlag säger ingenting hur bra man kommer vara när man väl ställs inför riktigt bra motstånd. Och även du håller med mig om detta utifrån ditt resonemang där...

Senast redigerad av Tippu 2013-11-23 kl. 14:15.
Citera
2013-11-23, 15:22
Medlem
Thohir ska vara intresserad av Hernandez och kanske värvar han i Januari, skulle kunna öppna upp för Palermo och Serie B för Guidetti. Kanske är en lagom nivå att börja på?
Citera
2013-11-23, 21:09
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Och dessa är?

Ja, markeringen, blicken för spelet som motståndarna har, målvaktens skicklighet osv gör det mycket svårare.

Det blir svårare att lyckas med sådana. Som sagt, på högre nivåer är försvarsspelare mycket bättre på att läsa av motståndare.

Really?

Så nivån på motståndaren spelar helt plötsligt roll för hans prestationer? Hur ska du ha det

Absolut.
Du har ju sagt att han visat prov på saker som inte påverkas av motstånd...

Avslutstekniken kommer inte försämras. Han rätta löpningar i boxen kommer inte försvinna. De kommer bara täckas upp bättre. Är det så svårt at se att han löper otroligt rätt i boxen? Det är oberoende motståndet. Däremot kan såklart en "rätt" löpning fångas upp av en bra försvarare, och det har jag också garderat mig emot.

Han skarv kommer inte tappas bort, spelas för långt eller kort, bara för att han möter bra motstånd. Däremot så riskerar en del att brytas, men intentionen och touchen blir inte sämre för det.

För hans resultat av sina prestationer spelar såklart hans motståndares kvalitet roll. Men inte för hans egentliga löpningar, avslut eller smarta skarvningar.

Men ditt kioskmongo. Hans egenskaper försvinner inte av att han möter en bättre motståndare. Hans intentioner kommer såklart avväpnas oftare, men likväl kommer hans egenskaper som fotbollsspelare vara kvar. Och han kommer få jävligt många avslutslägen även mot bättre lag, han kommer få öppningar för skarvningar och briljant kombinationsspel mot bättre lag, och han kommer fortsätta löpa rätt.

Jag förväntar mig inte att du/ni ska förstå att hans egenskaper är så otvivelaktigt tydliga. Ni kan inte ta resonemanget ett steg längre utan tänker bara: Malta=ingen värdemätare. Det är dumt, intolerant, imbecillt.
Citera
2013-11-23, 21:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippu
Jag har i ärlighetens namn inte så mycket att tillägga då MentosFruitcore tvålade till dig väldigt duktigt och blottade dina argumentationsfel.

Varför jag lyfte fram Astrit (som var en talang) var att belysa att dominera mot skitlag säger ingenting hur bra man kommer vara när man väl ställs inför riktigt bra motstånd. Och även du håller med mig om detta utifrån ditt resonemang där...

Du kan inte ens lyfta fram en otvivelaktig egenskap hos Astrit. Du kan inte se att han kan göra samma sak mot bättre motstånd. Han är lite halvbra på det mesta, och har bevisligen drabbats av att inte släppa bollen i tid och spela enkelt mot bättre motstånd. Han är beroende av att komma förbi sin spelare, och då är det uppenbart att man får det svårt mot bättre motstånd.

Min läsförståelse är utmärkt. Skillnaden är att jag kan ta in ditt resonemang och argumentera ner det, medan du/ni inte ens förstår vad jag menar. Det är bekymmersamt.
Citera
2013-11-23, 22:28
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Avslutstekniken kommer inte försämras. Han rätta löpningar i boxen kommer inte försvinna. De kommer bara täckas upp bättre.
Fast "rätt" löpningar i boxen ska inte täckas upp, de ska förvirra osv.
Citat:
Är det så svårt at se att han löper otroligt rätt i boxen? Det är oberoende motståndet. Däremot kan såklart en "rätt" löpning fångas upp av en bra försvarare, och det har jag också garderat mig emot.

Därmed spelar det alltså roll vilket motstånd han möter. Du skulle ge exempel på en egenskap som inte påverkas av nivån på motståndet. Vi väntar.

Citat:
Han skarv kommer inte tappas bort, spelas för långt eller kort, bara för att han möter bra motstånd. Däremot så riskerar en del att brytas, men intentionen och touchen blir inte sämre för det.

Men han kommer alltså inte lyckas med lika många lika ofta i och med tuffare motstånd, alltså.

Citat:
För hans resultat av sina prestationer spelar såklart hans motståndares kvalitet roll. Men inte för hans egentliga löpningar, avslut eller smarta skarvningar.

Man mäter ju prestationerna efter motståndet. Det är en sak om jag lirar boll med några småglin och snurrar upp dem på läktarn osv. Det är liksom inte imponerande även om jag visar på fin teknik och skott osv.

Citat:
Men ditt kioskmongo.

Efter dina strapatser i Big-foot-tråden ska du nog passa dig för att dumförklara andra.

Citat:
Hans egenskaper försvinner inte av att han möter en bättre motståndare. Hans intentioner kommer såklart avväpnas oftare, men likväl kommer hans egenskaper som fotbollsspelare vara kvar.
Mm, men man mäter egenskaperna efter motståndet. Det är därför t.ex allsvenskan-spelare inte skulle lyckas lika bra i La Liga eller PL.
Citat:
Och han kommer få jävligt många avslutslägen även mot bättre lag, han kommer få öppningar för skarvningar och briljant kombinationsspel mot bättre lag, och han kommer fortsätta löpa rätt.

Det tror jag säkert.
Citat:
Jag förväntar mig inte att du/ni ska förstå att hans egenskaper är så otvivelaktigt tydliga. Ni kan inte ta resonemanget ett steg längre utan tänker bara: Malta=ingen värdemätare. Det är dumt, intolerant, imbecillt.

Som sagt, i och med ditt uppträdande i Big-foot-tråden har du inte längre rätt att kalla mig(någon) för dum. Det rinner av på samma sätt som när DoÅ kallar mig dum.
Citera
2013-11-23, 22:53
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Fast "rätt" löpningar i boxen ska inte täckas upp, de ska förvirra osv.

Därmed spelar det alltså roll vilket motstånd han möter. Du skulle ge exempel på en egenskap som inte påverkas av nivån på motståndet. Vi väntar.

Men han kommer alltså inte lyckas med lika många lika ofta i och med tuffare motstånd, alltså.

Man mäter ju prestationerna efter motståndet. Det är en sak om jag lirar boll med några småglin och snurrar upp dem på läktarn osv. Det är liksom inte imponerande även om jag visar på fin teknik och skott osv.

Efter dina strapatser i Big-foot-tråden ska du nog passa dig för att dumförklara andra.

Mm, men man mäter egenskaperna efter motståndet. Det är därför t.ex allsvenskan-spelare inte skulle lyckas lika bra i La Liga eller PL.

Det tror jag säkert.

Som sagt, i och med ditt uppträdande i Big-foot-tråden har du inte längre rätt att kalla mig(någon) för dum. Det rinner av på samma sätt som när DoÅ kallar mig dum.

Jag har redan förklarat exakt vad jag tycker. Det är både tydligt och inte det minsta motsägelsefullt. Men du tar ju inte ens in det jag säger. Det är ett omöjligt debattklimat när du bara driver en monolog. Det gör inte att du vinner debatter, utan att ingen har någon som helst lust att debattera med dig. det är helt enkelt ditt val var du vill lägga nivån. Nu kommer du vara kvar i din bubbla och i din naivitet tro att du vunnit debatten.

Att jag har en tydlig åsikt om att det är naivt att totalt negligera alla trovärdiga bevis om just Bigfoot är inte särskilt konstigt eller dumt, men det är däremot off-topic i den här tråden.

Jag har gett dig egenskaper. Att löpa rätt, att avsluta bra, att ha en bra touch på bollen. Cassano har samma touch och smarthet oavsett om han möter ett Serie B-lag eller ett internationellt toppmotstånd. Han kommer inte kunna utnyttja detta lika mycket, men egenskapen i sig, när han väl väljer att använda sig av sin egenskap, kommer vara lika välslipad.

Som vanligt går du in på definitionsfrågor. Vad är en egenskap? Prestation? Resultat av prestation? Det kan du grubbla över i något svenska-forum.
Citera
2013-11-24, 01:10
Bannlyst
Citat:
Du kan inte ens lyfta fram en otvivelaktig egenskap hos Astrit. Du kan inte se att han kan göra samma sak mot bättre motstånd. Han är lite halvbra på det mesta, och har bevisligen drabbats av att inte släppa bollen i tid och spela enkelt mot bättre motstånd. Han är beroende av att komma förbi sin spelare, och då är det uppenbart att man får det svårt mot bättre motstånd.
Alltså... är man intresserad utav att diskutera om Astrits karriär så är det bara fritt fram att skapa en ny tråd om honom. Det är väl inte så jävla märkligt varför jag inte ens går in på hans egenskaper överhuvudtaget? Men man kan konstatera bara enkelt att Astrit är en talang...

Citat:
Min läsförståelse är utmärkt. Skillnaden är att jag kan ta in ditt resonemang och argumentera ner det, medan du/ni inte ens förstår vad jag menar. Det är bekymmersamt.
Tillåt mig att betvivla vad gällande din kapacitet?
Är det därför som du egentligen har "argumenterat" ner över någonting helt annat ovan?
Det är inget att skämmas om det är så det egentligen ligger till för dig, jag rekommenderar lite självinsikt för din del

Citat:
Jag har gett dig egenskaper. Att löpa rätt, att avsluta bra, att ha en bra touch på bollen
Saken är liksom det att man kan vara en helt annan spelare utifrån olika orsaker och att egenskaperna som gjorde honom till "Sveriges störste talang" kan vara undanskymda när han stöter på bättre motstånd. Svaret på det får vi förhoppningsvis se när han (trumvirvel) möter bättre motstånd. Varför vägrar du att inse detta för?

Citat:
Cassanohar samma touch och smarthet oavsett om han möter ett Serie B-lag eller ett internationellt toppmotstånd. Så var Han kommer inte kunna utnyttja detta lika mycket, men egenskapen i sig, när han väl väljer att använda sig av sin egenskap, kommer vara lika välslipad.

Är det inte märkligt att du väljer att lyfta fram en spelare som inte har något att bevisa vad han går för i A-lagssammanhang? En stor kontrast mellan en världsstjärna kontra en supertalang som än så länge bara har mött U21-matcher i klubblag/landslaget?
Senast redigerad av Tippu 2013-11-24 kl. 01:14.
Citera
2013-11-24, 13:52
Medlem
Seppo1337s avatar
Guidetti på bänken för City mot Tottenham! Tänk om han kunde få några minuter...
Citera
2013-11-24, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Guidetti på bänken för City mot Tottenham! Tänk om han kunde få några minuter...
härligt! pågår matchen eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in