2013-11-21, 19:59
Medlem
Ollepackades avatar
Lazio, Liverpool, Monaco och Doncaster Rovers uppges vara intresserade utav John Guiddeti!

Någon saom följer Monaco eller Lazio och har någon koll på om han skulle platsa i dessa lag?

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/35980
Citera
2013-11-21, 20:16
Medlem
Tror faktiskt att det är bäst för hans utveckling att han säljs från City och hamnar i ett lag som verkligen kommer att spela med honom i startelvan, istället för att fortsätta med den här lånekarusellen.
Citera
2013-11-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollepackade
Lazio, Liverpool, Monaco och Doncaster Rovers uppges vara intresserade utav John Guiddeti!

Någon saom följer Monaco eller Lazio och har någon koll på om han skulle platsa i dessa lag?

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/35980

Alltså i Liverpool lär han ju inte platsa om inte Sturridge eller Suarez lämnar. Lazio blir väl också ganska tufft. Monaco har Falcao på topp och spelar med en anfallare. De har även en kille som heter Riviere som gjort 6 eller 7 mål på väldigt liten speltid och han sitter på bänken så tveksamt om han platsar här också.
Doncaster lär han ju kunna spela i men hur mycket under radarn är man i the Championship? Inte så farligt kanske? Hur är kvaliten jämfört med Eredivisie?

Jag tycker han borde kunna hitta en bättre lösning med den efterfrågan som verkar finnas trots allt. Han ska ju inte byta bänk, han ska byta från bänk till konstant speltid. Feyenoord igen känns som ett bra alternativ om de är intresserade, lagom nivå på ligan efter så lång frånvaro och det är en förstaliga.
Citera
2013-11-22, 18:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
AD.nl skriver att City är beredda att släppa Guidetti och vill ha 5 miljoner euros. http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/article/detail/3548036/2013/11/20/Guidetti-mag-vertrekken-bij-Manchester-City.dhtml

Stämmer detta vill jag förhelvete se Feyenoord öppna plånboken i januari
Har du bra koll på Holländsk media nu för tiden? Är AD.nl nått som kan räknas åt den seriösa sidan eller är det ett ställe som mest återupprepar rykten dom hittar mest överallt?

I vilket fall som helst så hoppas jag precis som alla andra att han lämnar illa kvickt. Feyenoord skulle nog vara ett väldigt bra alternativ i så fall, både för nivåns skull och för att han har lite extra förtroendekapital där.

Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Kan inte stämma, Flashbacks expertkår ledda av Kung_Ingenting har nämligen sagt att det är en fantasisumma för Guidetti.
Papegoja någon? Dessutom en som har lite problem med läsförståelsen? Jag har sagt att jag är väldigt skeptisk, inget annat.

Men det är klart, jag vet ju att Mjällby berör.
Citera
2013-11-22, 19:26
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Kan inte stämma, Flashbacks expertkår ledda av Kung_Ingenting har nämligen sagt att det är en fantasisumma för Guidetti.
Hahah så jävla skön är du.
Citera
2013-11-22, 19:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Tror faktiskt att det är bäst för hans utveckling att han säljs från City och hamnar i ett lag som verkligen kommer att spela med honom i startelvan, istället för att fortsätta med den här lånekarusellen.

Problemet är att han har en alldeles för hög lön sett hans rykte/kapacitet numera. Finns ingen lag som skulle våga chansa om att han inte själv är villig att gå ner i lön. Bästa sett ekonomiskt för honom är ju att stanna i City och bli utlånad och därmed få ha kvar lönen.
Citera
2013-11-22, 19:36
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Har du bra koll på Holländsk media nu för tiden? Är AD.nl nått som kan räknas åt den seriösa sidan eller är det ett ställe som mest återupprepar rykten dom hittar mest överallt?

I vilket fall som helst så hoppas jag precis som alla andra att han lämnar illa kvickt. Feyenoord skulle nog vara ett väldigt bra alternativ i så fall, både för nivåns skull och för att han har lite extra förtroendekapital där.

Jo, AD.nl är en väldigt bra och seriös nyhetssida. Mer pålitlig än exempelvis telegraaf.nl.

Så fort nyheten släpptes fick det genast fart på feyenoord-fans som naturligtvis vill ha tillbaka Guidetti. På Facebook skapades en sida som nu dragit in 27 000, nästan lika många "likes" som den största vanliga fansidan för Guidetti. I vilket fall, tanken med initiativet var att fans skulle samla in pengar och hjälpa klubben för att köpa Guidetti. Dock meddelades det under dagen att Feyenoord inte kommer köpa Guidetti, så fansen engagemang ser ut att vara förgäves. Enda chansen att köpa Guidetti som jag ser det, är att man säljer Graziano Pellé i januari och får in tillräckligt med pengar.
Citera
2013-11-22, 19:43
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jo, AD.nl är en väldigt bra och seriös nyhetssida. Mer pålitlig än exempelvis telegraaf.nl.

Så fort nyheten släpptes fick det genast fart på feyenoord-fans som naturligtvis vill ha tillbaka Guidetti. På Facebook skapades en sida som nu dragit in 27 000, nästan lika många "likes" som den största vanliga fansidan för Guidetti. I vilket fall, tanken med initiativet var att fans skulle samla in pengar och hjälpa klubben för att köpa Guidetti. Dock meddelades det under dagen att Feyenoord inte kommer köpa Guidetti, så fansen engagemang ser ut att vara förgäves. Enda chansen att köpa Guidetti som jag ser det, är att man säljer Graziano Pellé i januari och får in tillräckligt med pengar.
Att jämföra med andra holländska medier hjälper ju inte mig så mycket kan jag erkänna. Men det är ju fint att det finns nånting med lite mer substans då.

Sa dom nånting om varför dom inte ville köpa? Zaedrews tanke är inte så dum i alla fall, han fick väl en rätt så saftig lön har jag för mig. Lite förvånande/oroande dock om han är så fixerad vid lönen redan vid den åldern...
Citera
2013-11-22, 19:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Sa dom nånting om varför dom inte ville köpa? Zaedrews tanke är inte så dum i alla fall, han fick väl en rätt så saftig lön har jag för mig. Lite förvånande/oroande dock om han är så fixerad vid lönen redan vid den åldern...

"det har spekulerats i en årslön på motsvarande 15 miljoner kronor."
http://www.svd.se/sport/nytt-city-kontrakt-for-guidetti_7592528.svd

Där kan man tillägga att just Man City toppar löneligan för spelare globalt sett inkl NFL, NBA osv... Sett till hans prestation och alltså inte ens är i närheten aktuell för A-laget så har han verkligen ett drömkontrakt. Knappast någon klubb som ens skulle matcha hans kontrakt när han varit borta så länge.
Citera
2013-11-22, 20:09
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Du håller Guidetti som bättre än Pellé? Italienaren har ju när allt kommer omkring ett väldigt fint målfacit för er så jag undrar lite.
Citera
2013-11-22, 20:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Hela grejen är väl att om han ska vara så bra som han faktiskt var innan kycklingen så borde han vara åtminstone lite nära att åtminstone få sitta på Citys bänk en enstaka match. Det är ju så det bara är. Är han inte ens nära där vilket klubb skulle då våga att köpa honom eller låna honom med hans lön...

City vill inte sälja under en viss summa beroende på hur mycket han kostat i lön och ingen klubb är villig att betala hans lön bara för att testa. Vill det sig riktigt illa så blir det för honom att bara rida ut kontraktet och sedan gå som free transfer med flera år utan A-lagsfotboll.
Citera
2013-11-22, 20:52
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Du håller Guidetti som bättre än Pellé? Italienaren har ju när allt kommer omkring ett väldigt fint målfacit för er så jag undrar lite.

För stunden är Graziano bättre. Hade varit kul att se bägge i klubben samtidigt dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in