2013-11-23, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men VB måste ha blött och levt när tejpen användes.

Hur jag än vänder och vrider på det här, oavsett GM, får jag inte ihop det med tejprullen. Blodet måste ha hamnat på tejprullen vid ett annat tillfälle, och då ligger det nära till hands att det inte är KJ:s tejp. Tejprullen överensstämmer inte heller med Saabägarens tejpmärken, varken det märke han nämner och märket på tejpen som fanns kvar i Saaben.

Det är mycket mycket svårt att pussla ihop bitarna i det här fallet. Nästintill omöjligt faktiskt.
Citera
2013-11-23, 11:02
Medlem
KJ ljuger om sin homo-, bisexuella läggning för att kunna täcka upp eventuella DNA-spår som en eventuell frakthjälp lämnat efter sig på VB:s kropp? Har väldigt väldigt svårt att se den här killen ha intresse för män. Har i de allra flesta fall uppfattat vapen/militär/kniv-freaken som nästan asexuella, i de övriga fallen lite förstrött hetero.
Citera
2013-11-23, 11:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Kanske ska tillägga också att vad som talar för lägenheten är även att där finns verktyg, tejp, plastpåse med mera naturligt. Inte springer man efter någon med ett holkverktyg, tejprulle och en plastpåse i högsta hugg, då ta tar man istället den största kniv man hittar.

Jag tror att, hon befann sig levande men under fångenskap i KJs lägenhet under flera timmar där hon utsattes för strypförsök, misshandel och slutligen höggs hon i ryggen och bröstet.

Därefter bars hon ut på den öde gården och placerades i hans bil för transport till värnet.
Citera
2013-11-23, 11:04
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Känslan som lätt infinner sig är att allt som kan tyda på att KJ inte var ensam i fallet är bortskalat eller inte helt analyserat i Fup. Det minderåriga vittnets uppgifter från 16/5. Sökningarna på KJs och pappans bil strax innan mordet. Mannen med skägg som stängde sovrumsfönstret. Den som hjälpte KJ bära något i loftgången. Den svarta Nissan som skrämde upp grannarna vid KJs bostadsområde. Inga frågor ang KJs manliga partners som är bi- eller homosexuella. Skoavtrycken i gula huset. Finns en del annat också ang KJs bil och lägenhet som kunde förklaras om de varit två. Bland annat städning och avlägsnandet av spår. Sen är det KJ ensam som ansvarat för arbetet i slutskedet. Därav alla spår i bakluckan och detta med benen i ödehuset.

Jag skulle verkligen vilja veta mer om torsdagen den 16 maj.
Har stora huvudbry kring den dagen.
Så vet du något om den dagen så får du gärna dela med dig.

P.s. har någon hört nått om ljudupptagningarna på CD?
Senast redigerad av KITTY007 2013-11-23 kl. 11:11.
Citera
2013-11-23, 11:10
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Du har nog inte läst tillräckligt noga. Att vi i tråden och andra kollar upp bilarna är Inte alls märkligt, det har jag själv gjort. Men det som skulle kunna vara lite märkligt är att någon gjort slagningar på KJ:s OCH JJ:s bil med en minuts mellanrum strax INNAN den 4e maj

Nu kan jag iofs tänka mig att KJ är en person vars udda vanor kan generera misstänksamhet hos folk. Finns nog många som slår bilnummer när man ser någon "mystisk" person åka omkring på villagatan i något mindre fräscht fordon. Det finns ett problem med att tolka uppgiften om slagningarna också: Vi skulle behöva veta mer om hur vanligt det är med sökningar på bilar överhuvudtaget och vi skulle behöva ha ett större jämförelsematerial även på just de här bilarna. Skedde det fler sökningar på dem under det senaste året t ex?

Sen måste jag ju säga att jag har svårt att sätta slagningar en dryg månad före mordet i samband med det på något vis. Jag är ledsen om jag inte köper "Jag planerar att mörda och stycka VB och kasta skulden på den där KJ genom att hälla blod i hans bil". Slagningen den 30/4 vid lunchtid på Sonatan kan ha nästan vilken orsak som helst också.

Värt att notera också att ingen har slagit på bilen dagarna efter mordet. De första slagningarna som inte verkar genererade av polisen själva eller för besiktningsändamål kommer i mitten av maj och det går uppenbarligen inte att dra några som helst slutsatser av dem. Behöver jag påpeka att den förmodade mördaren i "karatespåret" hade span på sig under denna tid?
Citera
2013-11-23, 11:13
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kanske ska tillägga också att vad som talar för lägenheten är även att där finns verktyg, tejp, plastpåse med mera naturligt. Inte springer man efter någon med ett holkverktyg, tejprulle och en plastpåse i högsta hugg, då ta tar man istället den största kniv man hittar.

Jag tror att, hon befann sig levande men under fångenskap i KJs lägenhet under flera timmar där hon utsattes för strypförsök, misshandel och slutligen höggs hon i ryggen och bröstet.

Därefter bars hon ut på den öde gården och placerades i hans bil för transport till värnet.
Jag tror att den halvdöva grannen utan kända synfel borde säga dig en del. Hade han sett att det var KJ som stängde sovrumsfönstret borde han även sagt det. Nu säger vittnet att det var en man med skägg. Det var ljust och max 4-5 meter mellan dessa personer.
Citera
2013-11-23, 11:16
Medlem
Citat:

Öde gård en lördag innan kl 23? Han åkte till brodern strax innan 23, vart var VB då?
Citera
2013-11-23, 11:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tror att den halvdöva grannen utan kända synfel borde säga dig en del. Hade han sett att det var KJ som stängde sovrumsfönstret borde han även sagt det. Nu säger vittnet att det var en man med skägg. Det var ljust och max 4-5 meter mellan dessa personer.

Du har rätt, vi vet inte om det var KJ. Dock vet vi att det fanns personer i lägenheten vid klockan 21:00-21:15.

Medhjälpare/medgärningsman kan kanske inte helt uteslutas med tanke på eventuellt sängen och vittnets uppgifter den 16:e.
Citera
2013-11-23, 11:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

När skulle hon ha placerats i bilen i så fall? Tidpunkt?
Citera
2013-11-23, 11:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu kan jag iofs tänka mig att KJ är en person vars udda vanor kan generera misstänksamhet hos folk. Finns nog många som slår bilnummer när man ser någon "mystisk" person åka omkring på villagatan i något mindre fräscht fordon. Det finns ett problem med att tolka uppgiften om slagningarna också: Vi skulle behöva veta mer om hur vanligt det är med sökningar på bilar överhuvudtaget och vi skulle behöva ha ett större jämförelsematerial även på just de här bilarna. Skedde det fler sökningar på dem under det senaste året t ex?

Sen måste jag ju säga att jag har svårt att sätta slagningar en dryg månad före mordet i samband med det på något vis. Jag är ledsen om jag inte köper "Jag planerar att mörda och stycka VB och kasta skulden på den där KJ genom att hälla blod i hans bil". Slagningen den 30/4 vid lunchtid på Sonatan kan ha nästan vilken orsak som helst också.

Värt att notera också att ingen har slagit på bilen dagarna efter mordet. De första slagningarna som inte verkar genererade av polisen själva eller för besiktningsändamål kommer i mitten av maj och det går uppenbarligen inte att dra några som helst slutsatser av dem. Behöver jag påpeka att den förmodade mördaren i "karatespåret" hade span på sig under denna tid?

Nu var det inte bara på KJs bil utan även på pappans och med en minuts mellanrum.
Citera
2013-11-23, 11:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Öde gård en lördag innan kl 23? Han åkte till brodern strax innan 23, vart var VB då?

Ja, alla i huset hade uteplats eller balkong åt andra hållet, det var ishockey och lördagskväll. Tittar man på Google så ser man att det är ett mindre bostadsområde där inte så många kan se. Knappast någon som satt en lördagskväll och stirrade ut i en loftgång den kvällen.

Oavsett ingen såg honom lämna bostaden denna dag, om han gjorde det ensam eller med en kropp under armen gör ingen skillnad.

Jämför med Ida som bodde i ett bostadsintensivt område med många hyresgäster, men ingen såg där heller när kroppen bars ut.
Citera
2013-11-23, 11:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När skulle hon ha placerats i bilen i så fall? Tidpunkt?

Någon gång mellan cirka 21:15 och 22:30.

Alternativt efter 00:19 och före 07:59, natten efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in